Cała litania błędów – SBS, SCBS, TPMS, moduł sterowania silnikiem + auto samo hamuje
Podobnie jak u kolegi "cała litania błędów"
– TPMS inspection required
– Engine ispection required
– SCBS inspectrion required
– TCS .....
i o ile 3 pierwsze błędy nie powodowały zadnych zmian w prowadzeni auta to po zpaleniu sie kontrolki TCS auto zaczyna żyć swoim życiem i nie nadaje się do dalszej jazdy ( skrzynia, która zaczyna strasznie szarpać, brak możliwości zmiany manualnej biegów – wchodzac w tryb manualny nie pokazuje wogole na jakim biegu obecnie jest auto i nie reaguje na zmiane biegu ) wowczas zatrzmanie samochou i ponowne uruchomienie powodowało że TCS " znikał " i dało się dalej kontynuować super płynną jazdę – do momentu kolejnego wywalenia błędu który pojawiał się w najmniej oczekiwanych momentach – raz po 2 minutach, raz po 5 godzinach jazdy.
W tym samym czasie z samochodzie odezwały się łożyska przednie – wiec po burzy mózgów w warsztacie stwierdzono, że może o to chodzi i że głupieje czujnik od abs i źle zbiera dane – wiekszość błędów zwiazane z kołami, hamulcami itp. – wymieniono więc łożyska – żadnych rezultatów
Podpięty komputer wykazał dodatkowo błąd skrzyni i błędne odczyty z czujnika spalin. Więc winą obarczono tym razem filtr DPF – został potraktowany jakims specyfikiem i wypalony – żadnych rezultatów
Teraz padła kolejna propozycja – uszkodzony czujnik ciśnienia spalin – więc rozpocząłem poszukiwanie owej części (występują 2 takie czujniki) – mechanik od razu wskazal który czujnik mam zakupic ( oczywiście żadnego symbolu na części – ten drugi pięknie opisany ) więc chodzilem ze zdjeciem po sklepach i mowilem ze to nie ten tylko ten drugi – ale czy padl by jeden czy drugi to i tak nic by nie zmienilo bo sklepy nie mialy dostepnosci do tego typu czesci
Wykonałem więc telefon do serwisu, wyslalem zdjęcie i otrzymalem odpowiedz ze na pewno chodzi mi o czujnik gazów wylotowych – bo w tym modelu były z nim jakieś problemy.
Wiec czekam w tej chwili na owy czujnik, jutro powinien byc wymieniony.
Napiszę czy wymiana dała jakieś rezultaty.
Dopisano 23 maja 2018, 21:25:
Wymiana czujnika wyeliminowała błędy i auto jeździ jak trzeba. Pozostał tylko komunikat:
Scbs inspection required- czy nie wiecie czy po odlaczeniu akumulatora system ten wymaga jakiejś kalibracji?
– TPMS inspection required
– Engine ispection required
– SCBS inspectrion required
– TCS .....
i o ile 3 pierwsze błędy nie powodowały zadnych zmian w prowadzeni auta to po zpaleniu sie kontrolki TCS auto zaczyna żyć swoim życiem i nie nadaje się do dalszej jazdy ( skrzynia, która zaczyna strasznie szarpać, brak możliwości zmiany manualnej biegów – wchodzac w tryb manualny nie pokazuje wogole na jakim biegu obecnie jest auto i nie reaguje na zmiane biegu ) wowczas zatrzmanie samochou i ponowne uruchomienie powodowało że TCS " znikał " i dało się dalej kontynuować super płynną jazdę – do momentu kolejnego wywalenia błędu który pojawiał się w najmniej oczekiwanych momentach – raz po 2 minutach, raz po 5 godzinach jazdy.
W tym samym czasie z samochodzie odezwały się łożyska przednie – wiec po burzy mózgów w warsztacie stwierdzono, że może o to chodzi i że głupieje czujnik od abs i źle zbiera dane – wiekszość błędów zwiazane z kołami, hamulcami itp. – wymieniono więc łożyska – żadnych rezultatów
Podpięty komputer wykazał dodatkowo błąd skrzyni i błędne odczyty z czujnika spalin. Więc winą obarczono tym razem filtr DPF – został potraktowany jakims specyfikiem i wypalony – żadnych rezultatów
Teraz padła kolejna propozycja – uszkodzony czujnik ciśnienia spalin – więc rozpocząłem poszukiwanie owej części (występują 2 takie czujniki) – mechanik od razu wskazal który czujnik mam zakupic ( oczywiście żadnego symbolu na części – ten drugi pięknie opisany ) więc chodzilem ze zdjeciem po sklepach i mowilem ze to nie ten tylko ten drugi – ale czy padl by jeden czy drugi to i tak nic by nie zmienilo bo sklepy nie mialy dostepnosci do tego typu czesci
Wykonałem więc telefon do serwisu, wyslalem zdjęcie i otrzymalem odpowiedz ze na pewno chodzi mi o czujnik gazów wylotowych – bo w tym modelu były z nim jakieś problemy.
Wiec czekam w tej chwili na owy czujnik, jutro powinien byc wymieniony.
Napiszę czy wymiana dała jakieś rezultaty.
Dopisano 23 maja 2018, 21:25:
Wymiana czujnika wyeliminowała błędy i auto jeździ jak trzeba. Pozostał tylko komunikat:
Scbs inspection required- czy nie wiecie czy po odlaczeniu akumulatora system ten wymaga jakiejś kalibracji?
- Od: 17 maja 2018, 11:17
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX-5, 2.2 diesel, 4x4, 175KM, 2012 rok
Co to za magicy grzebali ci przy aucie? Problem łożysk i czujników ABS można wyeliminować w 5 minut – nawet darmowy Forscan to potrafi. Ale muszę przyznać, że objawy czujników ABS są podobne – milion błędów na desce, a auto głupieje. Aczkolwiek nie ma problemów z mocą.
Czy to któryś z czujników pokazanych TUTAJ?
Czy to któryś z czujników pokazanych TUTAJ?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Z mocą problemów nie było. Tylko straszne zrywanie biegów jak paliła się kontrolka TCS.
Tak dokładnie taki czujnik, jak na zdjęciu po prawej stronie z jednym wylotem. ( ten nieopisany – nr fabryczny SH02-18-211C jakby ktoś kiedyś szukał )
Tak dokładnie taki czujnik, jak na zdjęciu po prawej stronie z jednym wylotem. ( ten nieopisany – nr fabryczny SH02-18-211C jakby ktoś kiedyś szukał )
- Od: 17 maja 2018, 11:17
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX-5, 2.2 diesel, 4x4, 175KM, 2012 rok
Miałem dokładnie to samo. Wypiąłem czujnik i zaryzykowałem naprawę chociaż jak zepsuty to i tak bardziej się nie zepsuje. Może to zaoszczędzić wielu kasy na nowy czujnik (415 zł). Umyłem czujnik w myjce ultradźwiękowej, wrzuciłem go do myjki i mył się ok 30min w temperaturze ok 50 C. Po zamontowaniu ponownie do auta zero błędów i już kilka dni nic się nie dzieje – więc można go tak regenerować.
- Od: 15 lip 2018, 15:35
- Posty: 2
- Auto: CX 5 2,2; 4x4; 175 KM; 2014r
Witam,
Ja napomne o mojej historii z tym silnikiem, objawy podobne.
Jechalem w trasie i po okolo 100 kilometrow wystapily nastepujace problemy: TPMS, TCS, SCBS, Check engine, przejscie samochodu w jak mi sie wydawalo na poczatku w stan awaryjny i do tego brak pokazanego biegu na wyswietlaczu.
Tryb awaryjny nie byl trybem awaryjnym, ale nie ladowala pierwsza turbina i do 2.5k obrotow samochod zachowywal sie jak mul, a pozniej dostawal kopa na drugiej turbinie (blad P0299 – blad doladowania)
Jak sie okazalo pierwsza nie ladowala, druga przeladowywala. Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.
Pozdrawiam
Ja napomne o mojej historii z tym silnikiem, objawy podobne.
Jechalem w trasie i po okolo 100 kilometrow wystapily nastepujace problemy: TPMS, TCS, SCBS, Check engine, przejscie samochodu w jak mi sie wydawalo na poczatku w stan awaryjny i do tego brak pokazanego biegu na wyswietlaczu.
Tryb awaryjny nie byl trybem awaryjnym, ale nie ladowala pierwsza turbina i do 2.5k obrotow samochod zachowywal sie jak mul, a pozniej dostawal kopa na drugiej turbinie (blad P0299 – blad doladowania)
Jak sie okazalo pierwsza nie ladowala, druga przeladowywala. Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.
Pozdrawiam
- Od: 3 lis 2014, 23:32
- Posty: 45
- Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan
jabi666 napisał(a):Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.
A ja słyszałem, że powyższa awaria czeka każdego, bo to błąd konstrukcyjny turbin. Ale wg Mazdy problem wałków też jest marginalny...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
jabi666 napisał(a):Tryb awaryjny nie byl trybem awaryjnym, ale nie ladowala pierwsza turbina i do 2.5k obrotow samochod zachowywal sie jak mul, a pozniej dostawal kopa na drugiej turbinie (blad P0299 – blad doladowania)
Jak sie okazalo pierwsza nie ladowala, druga przeladowywala. Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.
Pozdrawiam
Dzięki za wpis – mam identycznie, ale myślałem, że może trzeba dobrze zredukować, żeby mocniej pojechać (mazde mam od niedawna), choć to głupie myślenie, bo wcześniej nie było tego problemu. Dopiero teraz zaczęła raportować błędy.
Orientujesz się jakiego rzędu są to kwoty? U mnie błąd pojawił się przy 175kkm
[EDIT]: czy wspomniany zawór = EGR?
- Od: 10 kwi 2019, 07:46
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 (GJ) 2.2D Skyactive i-eloop 175km
junkiosw napisał(a):Witam kolegów, w mojej Mazdzie mam taki sam problem jak jabi666, pytanie tylko o którym czujniku mówimy
Jeśli auto nie jedzie do 2500 obrotów a potem chce łeb urwać, to masz uszkodzoną turbinę. I tylko wymiana takowej rozwiąże problem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam. Mam kod błędu P0473. Z żoną jechaliśmy 80 nagle choinka kontrolek. I jak u kolegów powyżej
usterka układu DSC
– usterka układu TPMS
– usterka układu SBS
– usterka układu DRSS
– usterka układu SCBS
– usterka układu hamulca postojowego
Auto nie ma mocy. Delphi pokazuje czujnik ciśnienia spalin że jest uszkodzony.
Przyczyna? Na wtorek mam wizytę w ASO Mazda. Jaka może być cena naprawy? Auto miesiąc po gwarancji.
usterka układu DSC
– usterka układu TPMS
– usterka układu SBS
– usterka układu DRSS
– usterka układu SCBS
– usterka układu hamulca postojowego
Auto nie ma mocy. Delphi pokazuje czujnik ciśnienia spalin że jest uszkodzony.
Przyczyna? Na wtorek mam wizytę w ASO Mazda. Jaka może być cena naprawy? Auto miesiąc po gwarancji.
- Od: 13 lut 2014, 21:56
- Posty: 60
- Skąd: Monachium / Radom
- Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Wyjąłem wyczyściłem bo był cały zaklajstrowany. Wyczyściłem też w środku dziurę gdzie był czujnik na silniku. Ale dalej to samo. Błąd P0473 i silnik w trybie awaryjnym.
https://youtu.be/HTAdNk0Vgsw
https://youtu.be/-w_xlJ2HMO0
https://youtu.be/HTAdNk0Vgsw
https://youtu.be/-w_xlJ2HMO0
- Od: 13 lut 2014, 21:56
- Posty: 60
- Skąd: Monachium / Radom
- Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016
Mechanikiem nie jestem. Mój błąd. Wybacz. Ten po lewo na 2 śruby wymieniłem na firmę hella i nic. Dalej błąd. Ale wg zdjęć to ten po lewo jest no. 2 a ty mówiłeś o no.1 czyli po prawo by wypadało.
- Od: 13 lut 2014, 21:56
- Posty: 60
- Skąd: Monachium / Radom
- Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016
U siebie do nich nie zaglądałem, więc możesz mieć rację, że no1 to prawy. Ja zwyczajnie strzelałem.
To co wrzuciłem, to klatka z wideo na YT kilka postów wyżej.
To co wrzuciłem, to klatka z wideo na YT kilka postów wyżej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9