Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Panowie szybki temat,
Mazda 3 BN 2018r 2.0 at. Auto przypłynęło z przebiegiem 3500km. Po naprawie auta świecił się żółty kluczyk (inspekcja olejowa) pomimo że ustawiony interwał 6000km jeszcze nie nastąpił. Ponieważ auto dla siebie zakupiłem ori olej 0w20+ori wkład filtra i zrobiłem wymianę (polecam bo jednak mimo niewielkiego przebiegu jest różnica w czystości oleju). Po przejechaniu niecałego tysiąca km żółty kluczyk znowu się zapalił. Tym razem kasowanie inspekcji a także zmiany oleju nie przynosi rezultatu w postaci wygaszenia ikonki jak to miało miejsce po zmianie oleju. Otwieranie maski, wyjmowanie bagnetu nic nie zmienia. Poziom oleju ok. Nic nie grzebane jeszcze w oprogramowaniu. Ktoś się może spotkał z tematem? Co jeszcze może się kryć pod tym kluczykiem? Z góry dziękuję.
Nieaktualne, udało się skasować 2 przyciskami.
Mazda 3 BN 2018r 2.0 at. Auto przypłynęło z przebiegiem 3500km. Po naprawie auta świecił się żółty kluczyk (inspekcja olejowa) pomimo że ustawiony interwał 6000km jeszcze nie nastąpił. Ponieważ auto dla siebie zakupiłem ori olej 0w20+ori wkład filtra i zrobiłem wymianę (polecam bo jednak mimo niewielkiego przebiegu jest różnica w czystości oleju). Po przejechaniu niecałego tysiąca km żółty kluczyk znowu się zapalił. Tym razem kasowanie inspekcji a także zmiany oleju nie przynosi rezultatu w postaci wygaszenia ikonki jak to miało miejsce po zmianie oleju. Otwieranie maski, wyjmowanie bagnetu nic nie zmienia. Poziom oleju ok. Nic nie grzebane jeszcze w oprogramowaniu. Ktoś się może spotkał z tematem? Co jeszcze może się kryć pod tym kluczykiem? Z góry dziękuję.
Nieaktualne, udało się skasować 2 przyciskami.
- Od: 7 paź 2019, 17:37
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BN sedan 2.0 AT 155KM
Raptor77 napisał(a):do 3 2.0 USDM pasują więc pewnie do 2.5 też – chyba nie jest dużo cięższy.
Pytanie czy konstrukcyjnie nie jest inne zawieszenie. Wg internetowego katalogu części niby sprężyny do HB 2.5 produkcja Meksyk są inne natomiast do 2.5 HB japan takie same jak do 2.0
czy to są poprawne numery oryginału dla tarcz hamulcowych oraz wmiary?
MAZDA 3 BN POLIFT 2018 2.5 HATCHBACK produkcja MEKSYK
przód: BJT233251A
295mm
grubość 25mm
tył: BJS726251B
265mm
grubość 9mm
MAZDA 3 BN POLIFT 2018 2.5 HATCHBACK produkcja MEKSYK
przód: BJT233251A
295mm
grubość 25mm
tył: BJS726251B
265mm
grubość 9mm
dzieki za pomoc
Witam, tak jak kilku przedmówców planuję zakup Mazdy 3 sedan z USA, czytając ten wątek wiele rzeczy mi się rozjaśniło, ukłon w stronę forumowiczów którzy opisali jak pewne kwestie rozwiązać na różne sposoby. Chciałbym żeby wszystko po ściągnięciu samochodu przerobić na Europę i najbardziej trapi mnie kwestia przekładki licznika. Jak w świetle obecnego prawa to wygląda? Zmieniam licznik na europejski, wykonuję te wszystkie procedury u diagnosty, w starostwie itd. tak jak to wygląda po normalnej zmianie np. po awarii? Czy w jakimś serwisie muszę zmienić przebieg na taki jaki był w milach na kilometry? W tych tematach jestem zielony i byłbym wdzięczny za podpowiedzi 
- Od: 8 mar 2020, 13:10
- Posty: 2
- Auto: Mazda 323F BJ
Jak nie kupisz totalnego golasa, czyli takiego bez systemu MZD (czyli tabletu), to licznik możesz ale nie musisz zmieniać. W ustawieniach przełączasz z mil na km i wszystko masz "normalne" z wyjątkiem analogowego prędkościomierza. Jeśli bierzesz najwyższą wersję z cyfrowym prędkościomierzem, to wówczas wszystko jest w km i żadna zmiana nie jest konieczna.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Niestety mylisz się
SEDAN w najbogatszej wersji GRAND TOURING ma nadal analogowy licznik w BM/BN
tylko grand touring i sport w heczebku czyli 2.5 ma cyfrowy
SEDAN w najbogatszej wersji GRAND TOURING ma nadal analogowy licznik w BM/BN
tylko grand touring i sport w heczebku czyli 2.5 ma cyfrowy
Sęk w tym ze w mazdzie jak wymienisz licznik i go przypiszesz do auta to nje ma błędów itd
ja ciagnalem z usa – tarcze europa
witam,
mazda 2015 Grand Touring USA. Zabieram się za zmianę języka i map.
Czy można wgrać softa EU do wersji USA ? Różne opinie można znaleźć ntt, niektórzy twierdzą, że mzd connect padnie, a inni, że tak zrobili i wszystko działa.
Jeśli nie wgram softa EU, tylko zaktualizuję NA do najnowszej wersji, to wystarczy wykupić mapy EU w mazdzie + zmiana regionu na EU forscanem + zmiana modułu DXX i wszystko powinno działać ?
thank you from the mountain !
mazda 2015 Grand Touring USA. Zabieram się za zmianę języka i map.
Czy można wgrać softa EU do wersji USA ? Różne opinie można znaleźć ntt, niektórzy twierdzą, że mzd connect padnie, a inni, że tak zrobili i wszystko działa.
Jeśli nie wgram softa EU, tylko zaktualizuję NA do najnowszej wersji, to wystarczy wykupić mapy EU w mazdzie + zmiana regionu na EU forscanem + zmiana modułu DXX i wszystko powinno działać ?
thank you from the mountain !
- Od: 28 kwi 2020, 15:19
- Posty: 1
- Auto: CX-3
Ja robiłem z wersji USA na EU i poszło bez problemu. Tylko trzymaj się instrukcji. Ja zmieniałem na podłączonym prostowniku (nie wiedziałem jaki jest stan akumulatora). A kartę z mapą kupiłem na allegro i też działa i aktualizuje się.
tez tak macie ze jak kierownica skrecona na maxa w prawo lub lewo to jest mega opor i jak puscisz to nawet o pol obrotu sama wraca?
kolega w salon PL tak nie ma ale pomyslalem ze to przypadlosc amerykanow
kolega w salon PL tak nie ma ale pomyslalem ze to przypadlosc amerykanow
Cześć!
Mam mazdę 3 BN z 2018 roku, 2.0 benzyna 165 KM sprowadzoną z Kanady.
Chciałbym spolszczyć MZD i mieć mapy Europy. Opcjonalnie może i Android Auto.
Zanim zacznę coś grzebać, chciałbym się upewnić, co po kolei zrobić, żeby wszystko działało jak trzeba, bo na forach jest tyle informacji, że dostaję mętliku w głowie
Najpierw napiszę, co już zdążyłem się dowiedzieć
1. Mam firmware 59.0.502 NA, więc pierwszy z tych, w których nie można wgrać zmian przez złącze USB, tylko trzeba rozebrać trochę tapicerki, żeby wprowadzić zmiany jak tu opisano https://mazdatweaks.com/serial/
2. Na tym forum https://www.mazda3revolution.com/threads/firmware-from-usa-to-eu.208858/ piszą, że wystarczy tylko zmienić kod kraju z pliku /jci/settings/configurations/maz_cmu-root.xml
Tylko gdzie ja mam tego pliku szukać? Czy mam połączyć się szeregowo z radiem i tam jakoś to zmianiać?
Na tym samym forum piszą, żeby po prostu wgrać firmware w wersji EU. Jeśli ta opcja jest prostsza, to czy można to zrobić przez USB, pomijając pkt. 1? No i którą wersję firmware najlepiej wgrać i skąd ją pobrać?
3. Czy muszę jakoś przestrajać radio? Aktualnie gra, ale często łapie szumy
Czy po zmianie języka na polski, zmienią się również obsługiwane częstotliwości? Na niektórych forach piszą, że to też zależy od modułu radia, ale nie wiem, czy coś fizycznie trzeba jeszcze wymianiać?
4. Znalazłem w sieci obrazy map – czy wystarczy, jeśli obraz po prostu wgram na kartę SD, czy muszę kupować mapy np. na alledrogo? O serwisie Mazdy i ich cenach nie wspominam
5. Jak już będę miał wszystko powyżej, to rozumiem, że mogę wtedy wgrać Android Auto, czy to wymaga jakiegoś dodatkowego sprzętu do zamontowania w samochodzie?
Pozdrawiam!
Mam mazdę 3 BN z 2018 roku, 2.0 benzyna 165 KM sprowadzoną z Kanady.
Chciałbym spolszczyć MZD i mieć mapy Europy. Opcjonalnie może i Android Auto.
Zanim zacznę coś grzebać, chciałbym się upewnić, co po kolei zrobić, żeby wszystko działało jak trzeba, bo na forach jest tyle informacji, że dostaję mętliku w głowie

Najpierw napiszę, co już zdążyłem się dowiedzieć
1. Mam firmware 59.0.502 NA, więc pierwszy z tych, w których nie można wgrać zmian przez złącze USB, tylko trzeba rozebrać trochę tapicerki, żeby wprowadzić zmiany jak tu opisano https://mazdatweaks.com/serial/
2. Na tym forum https://www.mazda3revolution.com/threads/firmware-from-usa-to-eu.208858/ piszą, że wystarczy tylko zmienić kod kraju z pliku /jci/settings/configurations/maz_cmu-root.xml
Tylko gdzie ja mam tego pliku szukać? Czy mam połączyć się szeregowo z radiem i tam jakoś to zmianiać?
Na tym samym forum piszą, żeby po prostu wgrać firmware w wersji EU. Jeśli ta opcja jest prostsza, to czy można to zrobić przez USB, pomijając pkt. 1? No i którą wersję firmware najlepiej wgrać i skąd ją pobrać?
3. Czy muszę jakoś przestrajać radio? Aktualnie gra, ale często łapie szumy
4. Znalazłem w sieci obrazy map – czy wystarczy, jeśli obraz po prostu wgram na kartę SD, czy muszę kupować mapy np. na alledrogo? O serwisie Mazdy i ich cenach nie wspominam
5. Jak już będę miał wszystko powyżej, to rozumiem, że mogę wtedy wgrać Android Auto, czy to wymaga jakiegoś dodatkowego sprzętu do zamontowania w samochodzie?
Pozdrawiam!
- Od: 3 maja 2020, 16:27
- Posty: 2
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 BN, 2.0 benzyna 165 KM, 2018r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości