Mazda 323F BJ ZM '02 – remont blacharski + turbo

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Rafalkom » 16 maja 2020, 13:41

Neonixos666 napisał(a):wszystko ma swoje wady i zalety, porównując jeśli takie samo doładowanie miał byś z turbo to też wstawało by dość wcześnie a były by mniejsze straty bo nie napędzamy je paskiem.

Myślę, że reakcja na gaz na pewno nie byłaby taka jak przy kompresorze, aczkolwiek na pewno mała turbina bardzo szybko by wstała. Co do strat to w zasadzie 0.5b mam dopiero przy 6000 rpm gdzie za chwilę trzeba zmienić bieg i w zasadzie wcześniej jadę przy booście ok. 0.4b i mam ok. 15-18hp strat na napęd kompresora właśnie. Więc można wywnioskować, że ZM na małej turbinie wygeneruje niecałe 170 koni przy 0.4b co jest niewspółmierne z dodawanym powietrzem i paliwem ale jak widać motor dobrze reaguje na doładowanie, ogółem sprawdza się trochę to co hamburgery pisały na forach 15 lat temu <spoko>

Bo_Lo napisał(a):Bardziej chodzi mi o to żebyś mógł dmuchnąć więcej ale w górnym zakresie obrotów jak pisał wyżej Plomien

Rozumiem o co chodzi. Niestety musiałbym mieć bez sterowania elektroniką MBC i w zasadzie gdyby było ustawione na np. 0.6b to i tak już od dołu na małym kole miałbym to maksymalne 0.6b więc dalej niebezpiecznie. Eaton na tym małym kole potrafił napompować przy 2.5k rpm 0.8b <lol>
Tak więc musiałoby to być coś sterowane elektroniką po jakiejś mapie, nawet 2D jednak żeby miało to charakterystykę liniową iż przy niskich obrotach upuszcza tonę powietrza gdzie przy wyższych obrotach zawór pracuję ledwo co. Ale możemy sobie tylko gdybać teraz. Gdybym miał pewny drugi silnik na palecie obok auta to bym zrobił test na fabrycznym dole silnika czy ten 1 bar zniesie. Ale tak nie jest i nie będę ryzykował bez potrzeby. Jak na razie cieszę się z tego, że auto jeździ, jeździ troszkę lepiej niż poprzednio, powinno przetrwać upalanie na torze bez problemów bo nie zauważyłem żadnych mankamentów mechanicznych i z tego założenia teraz wychodzę. Człowiek z czasem zaczyna cenić sobie niezmiernie bezawaryjność <lol> co należy wspomnieć auto takie bezawaryjne było wcześniej zanim nie zacząłem choroby "boost" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 16 maja 2020, 14:15

Hmm, a ZM ma VICSa? Tak sobie myślę że u mnie on jest I działa ppdvisnieniowo, przełącza się przy ok 5krpm.Pewnie dałoby się wyrzeźbić jakiś system na solenoidach od tego VICSa plus np podwójny układ podciśnienia do BOV. Dzaialaboby tak że do 5krpm idzie nadciśnienie do bov przez wężyk z restrykyorem i wtedy on puszcza np przy 0.4b a powyżej 5krpm przełącza się na wężyk bez restryktora i bov trzyma do np 0.8b.
Tak na szybko to wykminilem. Bo rozumiem że nie masz drugiej przepustnicy tylko upuszczasz cały czas BOVem.?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D
MX5 NB

Postprzez Rafalkom » 16 maja 2020, 21:11

Tak, całkowite upuszczanie jest BOV'em. VICS działa zero jedynkowo i dodatkowo ma swój "bank" podciśnienia w kolektorze i podejrzewam że gdyby solenoida od tego systemu regulowała powietrze to byłoby tak, że do 5k rpm bov by upuszczał całkowicie ciśnienie a dopiero po tych 5k rpm zamykał całkiem upust. Regulacja boostu na bov'ie musiałaby mieć regulowany dynamicznie zawór który w zależności od obrotów dawałby na bov odpowiednie ciśnienie żeby tłok mógł się tylko po części uchylić, to zasada działania EBC właśnie. Poza tym w przypadku odpuszczenia gazu zawór również musiałbym pozwalać na otwarcie bova czyli danie całości podciśnienia jaki silnik wygeneruje co wiąże się z ogarnięciem jakiegoś kontrolera do tego bardziej skomplikowanego niż jeden zaworek. Moje myśli tak na szybko, musiałbym zgłębić tajniki VICS bo wiemy że chyba jedynym kryterium dla ECU w sterowaniu zaworu są obroty, a przynajmniej tak mi się wydaje, i czy grucha otwierająca klapy korzystała jedynie z banku podciśnienia ze zbiornika w kolektorze bo przy WOT mamy przecież nawet w wolnossaku ciśnienie atmosferyczne czyli ok. 100kpa. Możemy luźno pogdybać i powysilać nasze szare komórki, to nigdy nikomu nie zaszkodziło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bo_Lo » 16 maja 2020, 21:22

No właśnie nie całkowicie. Miałbys podwójny układ podciśnienia do bov i w jednym wężyku restrykcje. Np w postaci mbc bleed a. Wtedy w tym wężyku byłoby mniejsze ciśnienie i mniej by dociska BOVa czyli szybciej by się uchylał np przy 0.4b.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D
MX5 NB

Postprzez MIRU » 16 maja 2020, 22:21

Rafalkom napisał(a):
Płomień napisał(a):Przyznaję, że nie pamiętam dokładnie rozkładu wyjść, ale nie można podpiąć żadnego EBC jak DET3 pracuje w pół-sekwencji? Bo kompresor kompresorem, ale wydaje mi się że DET przy kompresorze ogarnie ebc i upuszczanie nadmiaru powietrza tak samo jak przy burbo. Wystarczy trochę rzeźby :D


W pół-sekwencji nie da rady podłączyć EBC, zawór potrzebuje prądu i sterowania masą a takie wyjścia masowe do sterowania czymkolwiek DET ma tylko dwa....

Det3 ma obsluge ebc nawet gdy masz oba wyjscia mocy zajete przez wtryskiwacze. Sluzy do tego wyjscie freq out plus dodatkowy tranzystor oraz odpowiednia konfiguracja softu. Mozesz robic open i closed loopa
https://images68.fotosik.pl/402/44d417611f8bb821gen.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Rafalkom » 20 maja 2020, 20:57

MIRU napisał(a):Det3 ma obsluge ebc nawet gdy masz oba wyjscia mocy zajete przez wtryskiwacze. Sluzy do tego wyjscie freq out plus dodatkowy tranzystor oraz odpowiednia konfiguracja softu. Mozesz robic open i closed loopa
https://images68.fotosik.pl/402/44d417611f8bb821gen.png


Konkretna informacja, dziękuję <spoko>. W takim zestawieniu możnaby zrobić sterowanie poprzez EBC i zawór/zawory upustowe na dolocie, youtube jest biedny w takie rozwiązania niestety ale jakieś filmy takich rozwiązań widziałem.


Było jeżdżone w niedzielę, drugi piec sprawuje się bardzo dobrze. Gorzej z oponami <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez malina323c » 20 maja 2020, 21:06

Jaki czas wykręciłeś? Ja to bym na zakręcie z trasy wypadła <rotfl>
malina323c
 

Postprzez Rafalkom » 7 cze 2020, 22:17

malina323c napisał(a):Jaki czas wykręciłeś? Ja to bym na zakręcie z trasy wypadła <rotfl>


Czasy słabawe tego track dayu, best tego dnia był 32:299 bodajże, najlepszy wśród cywilnych aut do 200KM ale aspiracje są jak zwykle na gonienie czterystu konnego BMW M3 oraz nowego Suzuki Swift startującego w Swift Cup Europe. Niestety kończące się opony mnie "spowolniły" bo auto jest ogółem szybsze niż w poprzednich eventach.
Dalej następuje poprawianie geometrii przodu aby nie darło tak opon na łukach, zwiększyłem negatyw o około 1 stopień, tylko tyle mi się póki co udało tzn. była rzeźba <lol>
Podsumowując, koniec z oponami typu semi slick nalewki, po 3 sesjach jedna się "rozwulkanizowała" i wybrzuszyła co zaowocowało jej zdarciem do drutów na 30% powierzchni opony, następny komplet mam w planie Federale 595 RS-R a na cywila z przodu jakieś 225/50R15 <spoko>
Mały filmik z porównaniem losowych okrążeń na suchym i na mokrym:
Załączniki
20200530_141557_HDR.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 19 sie 2020, 20:13

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Neonixos666 » 19 sie 2020, 20:18

ładny popcorn <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafalkom » 19 sie 2020, 20:28

Neonixos666 napisał(a):ładny popcorn <spoko>

Bardziej taki pop&bangs, wali raz a dobrze, czasem przy redukcji i przy zmianie biegów również gdy celowo zdejmę całkiem nogę z gazu żeby map sensor wlazł na pola mapy 20-40kpa z cofniętym o ponad 40 stopni zapłonem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez zadra » 20 sie 2020, 00:58

żeby map sensor wlazł na pola mapy 20-40kpa z cofniętym o ponad 40 stopni zapłonem

Byleby Ci korba nie wyskoczyła... ;P
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Płomień » 20 sie 2020, 01:03

Zadra dobrze mówi, widziałem już takiego jednego co rozpalał ognisko wydechem, a zamiast kiełbasek z kija dorobił się banana z korby :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1123 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Rafalkom » 20 sie 2020, 06:57

zadra napisał(a):
żeby map sensor wlazł na pola mapy 20-40kpa z cofniętym o ponad 40 stopni zapłonem

Byleby Ci korba nie wyskoczyła... ;P


Nie no...chyba nie <lol>
Płomień napisał(a):Zadra dobrze mówi, widziałem już takiego jednego co rozpalał ognisko wydechem, a zamiast kiełbasek z kija dorobił się banana z korby :P


Bananowa korba to półbiedy, lepiej żeby nie wyskoczyła :D staram się "szczelać" bez obciążenia przy schodzeniu z obrotów, choć procedury startowej z mocno dolanym paliwem używałem od zawsze przy booście, nawet jadąc z rolki i nic się nie działo do tej pory. Ale walenie przy zmianie biegów gdzie nagle wchodzę na boost to faktycznie może być przesada <lol>. Zmienię zapłon w górnych obrotach dla świętego spokoju ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bartg » 20 sie 2020, 10:08

Ja nie trawię efektu popcornu dla samego efektu, kojarzy mi się ze 126p strzelającymi z gaźnika na zlotach 20 lat temu.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Rafalkom » 20 sie 2020, 11:32

Bartg napisał(a):Ja nie trawię efektu popcornu dla samego efektu, kojarzy mi się ze 126p strzelającymi z gaźnika na zlotach 20 lat temu.


Kolego czasy się zmieniły <oczko>
Auto nie stoi i nie strzela sobie o tak o:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Bartg » 21 sie 2020, 09:52

Wiem, że nie strzela tak sobie tylko jeździ, bardziej chodziło mi o to, że teraz ludzie chcą efektu popcornu tylko po to, żeby stać na parkingu i strzelać :|
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Rafalkom » 21 sie 2020, 11:28

Aa no tak, tutaj masz w pełni rację, albo idzie ogień na tłoki albo strzały nie mają prawa bytu w parkingowcu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Rafalkom » 6 wrz 2020, 19:49

Z góry przepraszam za post pod postem ale podbijam temat bo ciekawe rzeczy się dzieją :D

Zrobiłem porządek z wydechem, w końcu szczelny złożony na dwóch v-bandach pro z fmica <spoko>
I efekty pop&bangs przerosły mnie samego nawet, współczuję tym którzy lubią siedzieć na zderzaku <lol> Oczywiście za chwilę to przestroję bo szkoda słupka silnika, a zdrowe to dla niego na pewno nie jest w tym wydaniu <lol>

Załączniki
20200905_141118.jpg
20200905_141315.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 21:11
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez zadra » 7 wrz 2020, 00:17

efekty pop&bangs przerosły mnie samego nawet


Pięknie ku...wa, pięknie... :| :| ;) ;)
Za chwile będzie płacz.. <płacze> <płacze> <lol> <lol>
Ogarniaj wyprzedzenie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy