Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
Ja obecnie leję Shell 0W20. Codziennie dojeżdżam do pracy 10 km w jedną stronę. Nie sądzę aby olej zdarzył się porządnie zagrzać. Rzadszy szybciej złapie temperaturę. Dodatkowo takie warunki (ciągłe niedogrzanie) należy wg mnie traktować jako ciężkie i skracać interwały wymiany oleju. U mnie po 7 miesiącach i 8k km świeży olej już czeka.
Kritik napisał(a):zasada jest taka ze przy zmianie oleju na inny, trzeba dużo skrócić okres wymiany, do 6000 km +/–
a na 0w20 zawsze warto zmienić, bo nic złego w tym oleju nie ma, i on jest lepszy niż większość 5w30
i nawet duzy przebieg nie jest wskazaniem do zmiany z 0w20 na 5w30, bo to oznakowanie nie ma nic wspólnego z tym czy "bierze" silnik olej i t.d.
na to ma wpływ NOACK, temperatura zapłonu i t.d.
To o skróceniu to już wiem, pisałeś mi w innym temacie bo nie mogłem znaleźć tego. Czyli mówisz że warto, to zostaje mi zwrócić tego Shella 5W30 ultra prosfessional af i kupić Shella 0w20 od oficjalnego dystrubutora tutaj polecanego.
Dzięki
- Od: 21 paź 2019, 22:21
- Posty: 17
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.
adam_we napisał(a):Ja obecnie leję Shell 0W20. Codziennie dojeżdżam do pracy 10 km w jedną stronę. Nie sądzę aby olej zdarzył się porządnie zagrzać. Rzadszy szybciej złapie temperaturę. Dodatkowo takie warunki (ciągłe niedogrzanie) należy wg mnie traktować jako ciężkie i skracać interwały wymiany oleju. U mnie po 7 miesiącach i 8k km świeży olej już czeka.
ale czemu myślisz ze masz cały czas niedogrzany silnik?
Ja jak wyjeżdżam z pracy to nawet teraz przy -2 +/– za 1km już gaśnie niebieski znaczek na desce. co znaczy ze silnik już ma 50c
mogę dzisiaj zmierzyć za ile km / minut u mnie silnik nagrzeje się do 85c +/–
to diesel możne się za 10 km tak i nie nagrzać, z nasza wolnossąca benzyna jak najbardziej zdąży
Ja mam 17 km do pracy i 17 km z powrotem
+ jakieś czasem wypady w weekend na kilka set km
to tez wymieniam olej co 6 msc / 8000 km +/–
Kritik napisał(a):
to diesel możne się za 10 km tak i nie nagrzać, z nasza wolnossąca benzyna jak najbardziej zdąży <ok
To raczej nie dotyczy większego brata w postaci Skyactiv D (2.2L), bo ten się szybciej grzeje do tych 50°C niż Skyactiv G 1.5L (Mazda 2 manual) i 2L (CX3 automat) którymi również miałem okazję sporo jeździć.
Testowane wielokrotnie (do temperatury ~0°C, bo to min w UK) na tym samym odcinku drogi.
Tak swoją drogą to CX3 szybko się pozbyłem, bo w tych warunkach palił jak smok w porównaniu do G1.5 i D2.2, a jechać jak diesel nie jechał... Aczkolwiek automat był mocno uzależniający.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kritik napisał(a):adam_we napisał(a):Ja obecnie leję Shell 0W20. Codziennie dojeżdżam do pracy 10 km w jedną stronę. Nie sądzę aby olej zdarzył się porządnie zagrzać. Rzadszy szybciej złapie temperaturę. Dodatkowo takie warunki (ciągłe niedogrzanie) należy wg mnie traktować jako ciężkie i skracać interwały wymiany oleju. U mnie po 7 miesiącach i 8k km świeży olej już czeka.
ale czemu myślisz ze masz cały czas niedogrzany silnik?
Ja jak wyjeżdżam z pracy to nawet teraz przy -2 +/– za 1km już gaśnie niebieski znaczek na desce. co znaczy ze silnik już ma 50c
mogę dzisiaj zmierzyć za ile km / minut u mnie silnik nagrzeje się do 85c +/–
to diesel możne się za 10 km tak i nie nagrzać, z nasza wolnossąca benzyna jak najbardziej zdąży![]()
Ja mam 17 km do pracy i 17 km z powrotem
+ jakieś czasem wypady w weekend na kilka set km
to tez wymieniam olej co 6 msc / 8000 km +/–
Płyn chłodniczy oczywiście się nagrzeje (info z Torque) ale olej nagrzewa się chyba trochę wolniej. W funkcji przejechanym przeze mnie kilometrów, większość czasu olej jest niedogrzany. Taką mam teorię, niestety brakuje czujnika aby ją potwierdzić.
Na tym filmiku fajnie to widać
https://www.youtube.com/watch?v=vhmNIhouJSU
ASO Lublin telefonicznie powiedziało mi że nie rekomendują Shella do 2.5l Sky-G (z tym że nie w 3 a CX5).
I że jak coś się stanie to trzeba będzie udowodnić że to wina oleju... nie powiem denerwujące podejście do klienta ale to przypadkiem nie oni muszą mi udowodnić, że to wina oleju.
W wała sobie lecą czy co? Bo teraz nie wiem, czy brać tego Shella czy co... na pewno nie kupię u nich oleju totala.
I że jak coś się stanie to trzeba będzie udowodnić że to wina oleju... nie powiem denerwujące podejście do klienta ale to przypadkiem nie oni muszą mi udowodnić, że to wina oleju.
W wała sobie lecą czy co? Bo teraz nie wiem, czy brać tego Shella czy co... na pewno nie kupię u nich oleju totala.
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
To jest forum "3". Ale jak już się zapytałeś to co Ci rekomenduje Mazda? Jak 0w20 to jesteś na prawie. Ja osobiście w polskim klimacie preferuję 5w30. Decyzja należy do Ciebie – byle spełnić wymagania Mazdy w czasie gwarancji + rękojmia.
Niby forum 3 ale jednak silniki te samo ("3' też mają 2.5l Sky-G, ale nie w naszym kraju klasy B... albo nawet C).
Wolę zalać 0W20. Auta nie pałuję, po autostradach nie jeżdżę, robię często krótkie odcinki.
Teoretycznie większość 0W20 SN spełnia te wymagania mazdy... bo ona w ogóle żadnych nie ma patrząc instrukcję co tam pisze...
Byleby API SN.
Mazda Lublin proponuje... Totala (meh...).
Z tego co patrzyłem karty produktów to Mazda/Total ma średnie parametry. Wolałbym zalać Shella albo ewentualnie Ravenola CLEANSYNTO ECS 0W20 USVO czy już nawet Motula (jakoś nie przepadam za motulami, nie wiem czemu). Nie wiem tylko na ile stwierdzić, czy to co pracownik ASO mówił to perfidne naciąganie na swój olej a rzeczywistość.
Wolę zalać 0W20. Auta nie pałuję, po autostradach nie jeżdżę, robię często krótkie odcinki.
Teoretycznie większość 0W20 SN spełnia te wymagania mazdy... bo ona w ogóle żadnych nie ma patrząc instrukcję co tam pisze...
Mazda Lublin proponuje... Totala (meh...).
Z tego co patrzyłem karty produktów to Mazda/Total ma średnie parametry. Wolałbym zalać Shella albo ewentualnie Ravenola CLEANSYNTO ECS 0W20 USVO czy już nawet Motula (jakoś nie przepadam za motulami, nie wiem czemu). Nie wiem tylko na ile stwierdzić, czy to co pracownik ASO mówił to perfidne naciąganie na swój olej a rzeczywistość.
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
Sulfur napisał(a):Niby forum 3 ale jednak silniki te samo ("3' też mają 2.5l Sky-G, ale nie w naszym kraju klasy B... albo nawet C).
Wolę zalać 0W20. Auta nie pałuję, po autostradach nie jeżdżę, robię często krótkie odcinki.
Teoretycznie większość 0W20 SN spełnia te wymagania mazdy... bo ona w ogóle żadnych nie ma patrząc instrukcję co tam pisze...Byleby API SN.
Mazda Lublin proponuje... Totala (meh...).
Z tego co patrzyłem karty produktów to Mazda/Total ma średnie parametry. Wolałbym zalać Shella albo ewentualnie Ravenola CLEANSYNTO ECS 0W20 USVO czy już nawet Motula (jakoś nie przepadam za motulami, nie wiem czemu). Nie wiem tylko na ile stwierdzić, czy to co pracownik ASO mówił to perfidne naciąganie na swój olej a rzeczywistość.
niech idą do lasu
w książce jest napisane ze do 2.5 można lać 0w20
możesz im to pokazać, i niech ci udowodnia ze nie można tego robić, najlepiej nie na słowach, a na papierze
Sulfur napisał(a):Dobra, zamawiam Ravenola 0W-20 a ASO niech sobie dalej poleca Totala/Supre.
Przynajmniej na PAO nic się nie stanie jak przejadę 15kkm... szczególnie że ma bardzo fajny NOACK.
Jak Ci już tak zależy aby mieć 0w... to zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie 0w30. Tak przynajmniej wynika z dyskusji w tym wątku.
Też doszedłem do takiego wniosku (ba, jest to logiczne) aczkolwiek dopiero po okresie gwarancji – 0W-30 nie jest wyszczególniony w książce serwisowej więc wolę nie ryzykować. A 0W-20 powinien być git robiąc krótkie odcinki i jeżdżąc drogami krajowymi 90km/h.
Mazda ma pancerne silniki, więc nie sądzę by im 0W-20 szkodził (aż tak). Prędzej i tak skończy nam się karoseria dwa razy niż silnik
No chyba że ktoś ciśnie po autobahnah lub autostradach non stop, to logika mówi wtedy 5W30 (lub właśnie 0W30 po gwarancji).
Mazda ma pancerne silniki, więc nie sądzę by im 0W-20 szkodził (aż tak). Prędzej i tak skończy nam się karoseria dwa razy niż silnik
No chyba że ktoś ciśnie po autobahnah lub autostradach non stop, to logika mówi wtedy 5W30 (lub właśnie 0W30 po gwarancji).
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
Nasza 3 ma już 188 tys. km
poprzedni właściciel serwisował w ASO i tam zalany miał Dexelia Ultra 5W30. Minął rok, więc zadzwoniłem do ASO się poradzić. Powiedzieli że przy tym przebiegu trzymać się 5W30 i poza Dexelią można lać tylko Total, a unikać Castrola jak ognia.
- Od: 27 sty 2019, 20:52
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF DiTD 00'
Witam.
Co myślicie o oleju LIQUIMOLY SPECIAL TEC AA 0W-20?
Zamieszcze specyfikacje ktora mi nie wiele mówi
SAE class (engine oils) 0w20 / SAE J300
Density at 15 °C = 0,845 g/cm3 / DIN 51757
Viscosity at 40 °C = 44,5 mm2/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C = 8,5 mm2/s / ASTM D 7042-04
Viscosity at -40 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D4684
Viscosity at -35 °C (CCS) = < 6200 mPas / ASTM D5293
Viscosity index = 172 / DIN ISO 2909
HTHS at 150 °C = >= 2,6 mPas / ASTM D5481
Pour point = -45 °C DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) = 8,9% CEC-L-40-A-93
Flash point = 226 °C DIN ISO 2592
Total base number = 8,7 mg KOH/g / DIN ISO 3771
Sulfate ash = < 0,9g / 100g DIN 51575
Color number (ASTM) = L 3,5 DIN ISO 2049
Co myślicie o oleju LIQUIMOLY SPECIAL TEC AA 0W-20?
Zamieszcze specyfikacje ktora mi nie wiele mówi
SAE class (engine oils) 0w20 / SAE J300
Density at 15 °C = 0,845 g/cm3 / DIN 51757
Viscosity at 40 °C = 44,5 mm2/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C = 8,5 mm2/s / ASTM D 7042-04
Viscosity at -40 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D4684
Viscosity at -35 °C (CCS) = < 6200 mPas / ASTM D5293
Viscosity index = 172 / DIN ISO 2909
HTHS at 150 °C = >= 2,6 mPas / ASTM D5481
Pour point = -45 °C DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) = 8,9% CEC-L-40-A-93
Flash point = 226 °C DIN ISO 2592
Total base number = 8,7 mg KOH/g / DIN ISO 3771
Sulfate ash = < 0,9g / 100g DIN 51575
Color number (ASTM) = L 3,5 DIN ISO 2049
- Od: 9 paź 2013, 16:47
- Posty: 4
- Skąd: Odense
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147HK 2008
highlander109 napisał(a):Witam.
Co myślicie o oleju LIQUIMOLY SPECIAL TEC AA 0W-20?
Zamieszcze specyfikacje ktora mi nie wiele mówi
SAE class (engine oils) 0w20 / SAE J300
Density at 15 °C = 0,845 g/cm3 / DIN 51757
Viscosity at 40 °C = 44,5 mm2/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C = 8,5 mm2/s / ASTM D 7042-04
Viscosity at -40 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D4684
Viscosity at -35 °C (CCS) = < 6200 mPas / ASTM D5293
Viscosity index = 172 / DIN ISO 2909
HTHS at 150 °C = >= 2,6 mPas / ASTM D5481
Pour point = -45 °C DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) = 8,9% CEC-L-40-A-93
Flash point = 226 °C DIN ISO 2592
Total base number = 8,7 mg KOH/g / DIN ISO 3771
Sulfate ash = < 0,9g / 100g DIN 51575
Color number (ASTM) = L 3,5 DIN ISO 2049
porównując z Shell 0w20
"Lepkość przy 40°" – Shell WIN
"Lepkość przy 100°" – Shell WIN
"Indeks lepkośći" – Remis
Popiół – LM WIN
"Temperatura zamarzania" – Shell WIN
"Temperatura samozapłonu" – Shell WIN
"Lepkość przy -35°" – Shell WIN (LM w ogolę nie mieści się w normach dla 0w20)
"Wyparowywanie NOACK" – LM WIN
Molibdenum – niestety nie mam danych dla LM ale mysle ze Remis, bo LM lubi molibdenum
i mamy Shell 7 : 4 LM
Biorąc pod uwagę to ze Shell jest dużo tańszy, a LM kosztuje jak Amsoil ale jest gorszy nawet od Shella, to nie widzę sensu .....

- Załączniki
-
Wszystko jasne, dzięki wielkie.

- Od: 9 paź 2013, 16:47
- Posty: 4
- Skąd: Odense
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147HK 2008
Witam, chce zalać olej 5w30 ponieważ jedżę autem w dłuższe trasy. Moje pytanie który z tych olejów polecacie ?
Valvoline 5w30 SynPower Fe
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
Valvoline 5w30 ALL CLIMATE
Shell helix hx8 5w30
Czytałem ten temat i chciałbym żeby ten olej był jak najmniej gęsty
Czy im większy indeks lepkości tym olej jest gęstszy ? Czy im mniejszy indeks lepkości tym olej jest gęstszy ? Bo trochę sie pogubiłem
I jeszcze jedno pytanie jakiej marki filtr oleju polecacie (cena/jakość) Pozdrawiam
Valvoline 5w30 SynPower Fe
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
Valvoline 5w30 ALL CLIMATE
Shell helix hx8 5w30
Czytałem ten temat i chciałbym żeby ten olej był jak najmniej gęsty
Czy im większy indeks lepkości tym olej jest gęstszy ? Czy im mniejszy indeks lepkości tym olej jest gęstszy ? Bo trochę sie pogubiłem
michal047r napisał(a):Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
Ja miałem ten, żadnych problemów, silnik cicho pracuje. Może nie jeżdżę zbyt często w dłuższe trasy, ale czasem mocno kręcę (a mam odblokowany silnik). Spalanie prawdopodobnie wyższe o jakieś 0,2l od wcześniejszych olejów 0w20 – do potwierdzenia, bo właśnie wróciłem na 0w20 (ale tym razem Shell), więc zobaczymy, czy spadnie.
Mam jeszcze pytanie jakie są wymiary podkładki od korka spustowego oleju ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości