Z tego co czytałem, to w tym silniku występuje łańcuch rozrządu. Wszystko jest z nim w porządku? Czy nic się z nim złego nie dzieje np. po 50, 100, 150 tys. km? Chodzi mi o to czy nie jest on podatny na rozciąganie tak jak to ma miejsce np. w silnikach TSI, THP czy w C klasie W203 1.8. Czy ewentualnie nie ma też problemów z jego napinaczem/napinaczami, ślizgami, kołami zębatymi. Jaka jest ewentualnie cena wymiany łańcucha rozrządu, szukałem po "netowych" sklepach z częściami, ale szczerze powiem – nie znalazłem, generalnie to zauważyłem, że w ogóle jest mało części zamiennych do silników Mazdy 3 BL.
I jeszcze mam pytanie o moduł zmiennych faz rozrządu – w sumie podobnie jak poprzednio – chcę się zapytać – czy przy większych przebiegach np. 100-200 tys. km. wszystko z nim jest w porządku.
I jak tak ogólnie spisuje się osprzęt silnika – jakie są ewentualnie słabe jego punkty.
Na necie jeszcze gdzieś wyczytałem, że w przypadku silnika MZR 2.0 może sprawiać problemy kolektor dolotowy, a tak właściwie to klapki w tym kolektorze, które z czasem potrafią zacząć hałasować. Faktycznie bywa z tymi klapkami problem? Da się ich ewentualnie jakoś naprawić?
A na koniec – jak się spisują hamulce? Wydaje mi się, ze tarcze 302 z przodu i 265 (mm) z tyłu powinny dawać sobie dobrze radę.
Ps. kurcze, bardziej by ten post pasował do umieszczenia w jakimś topiku na podforum silników benzynowych, ale nie mogę już usunąć tej wiadomości.