Olej 2 T jako dodatek do ON
1, 2
a ja odwrócę kota ogonem..
Aktualnie benzyny z bezpośrednim wtryskiem i wysokim stopniem sprężania, często także dodatkowo 3-cylindrowe mają kulturę pracy diesla, dlatego ich porównanie może być na plus dla nowych diesli.
Aktualnie benzyny z bezpośrednim wtryskiem i wysokim stopniem sprężania, często także dodatkowo 3-cylindrowe mają kulturę pracy diesla, dlatego ich porównanie może być na plus dla nowych diesli.
Ostatnio edytowano 20 gru 2019, 17:34 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ile ludzi tyle opinii Jak zastosuje to napiszę o swoich odczuciach
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
zdziwil bys sie jak bys posluchal,jak kto dba tak maSTARY1977MJ napisał(a):.Diesel to diesel i cicho jak benzyna nie będzie chodził tym bardziej w 10 letniej w maździe....
- Od: 30 maja 2013, 19:38
- Posty: 51
- Skąd: chelm
- Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.
Nie ździwie się,bo trochę znam te silniki.Moze jakbyś miał go od nowości to bym w to uwierzył,ale nie w 10 letnim klekocie który już jako nowy kulturą pracy nie grzeszył np. jak silniki hdi...
jaciek napisał(a):zdziwil bys sie jak bys posluchal,jak kto dba tak ma
Dokładnie jak dbasz tak masz , mogą być dwa trzy auta i każdy może inaczej klekotać
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
STARY1977MJ napisał(a):Nie ździwie się,bo trochę znam te silniki.Moze jakbyś miał go od nowości to bym w to uwierzył,ale nie w 10 letnim klekocie który już jako nowy kulturą pracy nie grzeszył np. jak silniki hdi...
Silniki HDI nie grzesza kultura pracy?? Chyba kpisz. Vieśwagon do dziaiaj dnia nie potrafi nawet w CR ogarnac ,zeby to jakos brzmialo. Nie zebym jakos obstawał za hdi , ale co jak co francuzkie diesle brzmia ladnie jak na klekota.
Co do samego dodawnia oleju do ropy to raczej słaby pomysl bo olej poprostu nie rozpuszcza sie w ropie, trzwba by to "rozmaić" w pb a pozniej dodac do ropy.
I malo tego, robilem takie cuda w t-25, czyli ruski traktor. Olej odkladał sie w odstojniku i wiecznie problem byl przez to. Druga sprawa kopcił fesssstt, zima ciezej palił, takze nie polecam.
Aa tu jeszcze patrzac ,zw nowe klekoty maja dpf to wg mnie nic dobrego z tego nie wyniknie.
Lepiei wlac kilka razy w roku "lepszej" ropy .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
to raczej słaby pomysl bo olej poprostu nie rozpuszcza sie w ropie
Nie mogę się z tym zgodzić – rozpuszcza się doskonale, ale Twoje doświadczenia z najtańszą ropą (lub nawet opałówą) i mixolem dawanym do traktorka nie muszą bezpośrednio przekładać się na inne paliwa i np Liqui Moly 1052...
Odpalał trudniej, bo nie miał świec żarowych a pompa i wtryski fabrycznej wydajności.
W separatorze prócz oleju była również na pewno woda a dadatkiem do paliwa na pewno nie było Liqui Moly 1052 czy choćby Ravenol, albo olej stihlowski do kosiarek spalinowych – kto do ciągnika lałby takie drogie specyfiki ...
Nie przekładałbym takiego doświadczenia na nowsze pojazdy a tym bardziej samochody;
Nie jestem jednak za tym,żeby do auta z dpf systematycznie wlewać mieszankę dieslo-olejową, bo sądzę,że w dłuższej perspektywie nie da to pozytywnych efektów a może mieć negatywny wpływ na dpf i katalizator.
To,że zmieni się liczba cetanowa a co za tym idzie sposób spalania będzie odrobinę odmienny, wydłużony i łagodniejszy – co za tym idzie "wtryski będą klekotały" odrobinę inaczej a właściciel zadowolony, bo przecież słychać poprawę w zachowaniu silnika to wcale nie oznacza,że silnikowi a tymbardziej dodatkowym podzespołom będzie lżej..
Ale; "wolnoć Tomku w Twoim domku"...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Znacie pewnie w marketach tanie dodatki do diesla które niby mają czyścić układ i wtryski. Zalewasz słyszysz wyraźną różnicę w pracy silnika, myślisz to działa bo super silnik chodzi a prawda jest inna. Ten dodatek podnosi liczbę cetanową paliwa czyli tak jak byśmy zalali paliwo premium, do puki jest w baku to silnik ładnie chodzi a po wyjeżdżeniu wszystko wraca do normy.
Ten dodatek podnosi liczbę cetanową
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
rafał88,żle mnie zrozumiałeś.Chodziło mi o to,że klekot mazdy nigdy nie miał takiej kultury pracy jak silniki HDI.Notabene w swoim obecnym aucie mam właśnie rozwinięcie chyba najlepszego silnika 2,0HDI,ale pomimo to że to wyśmienity silnik to niestety ale nie bedzie miał nigdy kultury pracy ailnika benzynowego,czy to 3,4 czy 6 cylindrowego.Diesel to diesel a benzyna to benzyna.
Czy aby paliwo premium nie jest jeszcze bardziej "suche" ? Czy nie powoduje jeszcze bardziej klekotanie?? Pytam jako laik
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Diesel premium ma właśnie większą liczbę cetanową co za tym idzie ma lepszą zdolność do samozapłonu i robi to w sposób mniej gwałtowny, ma to spore znaczenie przy zimnym rozruchu jak i kulturze pracy. Dobrane odpowiednio węglowodory o łańcuchy prostym a mniej węglowodorów aromatycznych wytwarzają mniej sadzy. Ogólnie zwykłe paliwo ma parametry minimalne według normy a paliwa premium mają trochę lepsze plus dodatki które nie pozwalają wytrącać się cięższych parafin.
Potwierdzam to co Neonixos666 napisal . W belgii wlalem sobie takiej ropy "premium" i silnik faktycznie pracowal ciut ciszej. Wyjezdzilem zbiornik i sie skonczyla cichsza praca. W PL tez sobie tak zaleje drozszego paliwa, przeważnie wyjezdzam zbiornik ,ze wchodzi ok 40-42 litrow takze test na wahe wiarygodny ;p
Spoko luz Noo pb to pb i sposobu mieszanki w dieslu cieszko zmienic.
STARY1977MJ napisał(a):rafał88,żle mnie zrozumiałeś.Chodziło mi o to,że klekot mazdy nigdy nie miał takiej kultury pracy jak silniki HDI.Notabene w swoim obecnym aucie mam właśnie rozwinięcie chyba najlepszego silnika 2,0HDI,ale pomimo to że to wyśmienity silnik to niestety ale nie bedzie miał nigdy kultury pracy ailnika benzynowego,czy to 3,4 czy 6 cylindrowego.Diesel to diesel a benzyna to benzyna.
Spoko luz Noo pb to pb i sposobu mieszanki w dieslu cieszko zmienic.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Co do odczuć dźwiękowych to trzeba sobie też uzmysłowić że cicha praca wcale nie jest wyznacznikiem dobrej pracy. W dieslach na pompie gdy opóźnimy delikatnie wtrysk silnik będzie pracował ciszej ale to nie znaczy że dobrze. Przy CR za dźwięk sporo odpowiadają wtryskiwacze ich poprawna praca to klucz do w miarę cichej i miękkiej pracy. Też inaczej jest przy wtryskiwaczach elektromagnetycznych a piezoelektrycznych. Również to że silnik głośno chodzi nie oznacza problemów z wtryskami, może to być wyklepane ,,sprzęgiełko" na pompie wysokiego ciśnienia czy pompie vaccum, luz łańcucha napędu rozrządu czy wypalone podkładki pod wtryskiwaczami. Sama generacja układu wtryskowego ma znaczenie.
JA używałem orleniski czerwony w 3 autach bez dpf itp. wynalazków:
Vectra C 2006 1.9cdti 12KM – ze 30-40 zbiorników (zawsze do pełna około 45 litrów i 250ml oleju od około 120kkm)
Ceed 2009 1.6 90KM – podobnie jak wyżej (przebieg auta około 150kkm)
A3 1996 1,9 90KM – około 20l ON i 100ml oleju (przebieg kto tam wie, któraś stówka na liczniku jest)
I różnic żadnych nie zaobserwowałem.
W vectrze miałem opcoma do sprawdzania wtrysków i różnice przed użyciem a po kilku zbiornikach była laboratoryjne, takież były również na koniec eksperymentów. Silniki chodziły jak chodziły, dymiły jak dymiły także dałem sobie spokój.
Vectra C 2006 1.9cdti 12KM – ze 30-40 zbiorników (zawsze do pełna około 45 litrów i 250ml oleju od około 120kkm)
Ceed 2009 1.6 90KM – podobnie jak wyżej (przebieg auta około 150kkm)
A3 1996 1,9 90KM – około 20l ON i 100ml oleju (przebieg kto tam wie, któraś stówka na liczniku jest)
I różnic żadnych nie zaobserwowałem.
W vectrze miałem opcoma do sprawdzania wtrysków i różnice przed użyciem a po kilku zbiornikach była laboratoryjne, takież były również na koniec eksperymentów. Silniki chodziły jak chodziły, dymiły jak dymiły także dałem sobie spokój.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki