Wymiana oleju w transferze
Własnie się stałem mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem cx9 2010 r. wersja us. Poprzedni właściciel który ją sprowadził ze stanów jak mi przekazał na pierwszym rzucie zrobił wymianę oleju i uszczelnień (na silikony), jak twierdził olej zalewany w stanach był za gęsty i dlatego były przypadłości, dokładnie był przystosowany do wysokich temperatur na starcie. U mnie na tym elemencie jest przepocenie, na razie bez uwag co do jazdy.
- Od: 27 lip 2014, 11:31
- Posty: 17
- Skąd: kielce
- Auto: CX- 9 3.7 2010 US
cześć
Jeśli ktoś mówi, że wszystkie oleje zmieniał, to raczej się nie powinno w to wierzyć, tylko zmienić na wszelki wypadek jeszcze raz, bo to nie jest majątek.
Skrzynia biegów, trasfer/skrzynka rozdzielcza i tylny most. Tyle i aż tyle. Autko jest fajne i odwdzięczy Ci się miła eksploatacją.
Jak piszesz, teraz jest bez uwag co do jazdy, potem może nie być nawet jazdy.
Szerokości.
Jeśli ktoś mówi, że wszystkie oleje zmieniał, to raczej się nie powinno w to wierzyć, tylko zmienić na wszelki wypadek jeszcze raz, bo to nie jest majątek.
Skrzynia biegów, trasfer/skrzynka rozdzielcza i tylny most. Tyle i aż tyle. Autko jest fajne i odwdzięczy Ci się miła eksploatacją.
Jak piszesz, teraz jest bez uwag co do jazdy, potem może nie być nawet jazdy.
Szerokości.
Witam. Jestem po regeneracji wieloklinu u goscia ktorego polecil squbany. U mnie nie zrobiono szerokiego wieloklinu jak u squbany i bardziej jest zblizone do oryginalu. Mam tylko jedna uwage od tego goscia ktory to regenerowal. Chodzi o uzycie kleju do luster i uszczelnieniu tych frezow. Nie bardzo to ogarniam. Mowil o tym aby tam wody nie bylo. Mechanik ktory mi to na dniach bedzie skladal ma z nim o tym pogadac bo on uwaza ze sam smar molibdenowy na wieloklin i ma byc ok.
Wygląda to porządnie. Czemu wybrałeś wersje z wieloklinami, a nie tak jak u squbany?
Można prosić o namiary na gościa i koszta za komplet regeneracji jeśli nie jest to tajne
Czy przy montażu został jednak użyty ten klej do luster, czy sam smar?
Można prosić o namiary na gościa i koszta za komplet regeneracji jeśli nie jest to tajne
Czy przy montażu został jednak użyty ten klej do luster, czy sam smar?
CX9 mam od 2 tygodni. 2010r, 138tys km przebiegu. W planie na najbliższe dni- wymiana oleju silnik, skrzynia, tylny dyfer, filtry, tarcze i klocki przód plus czyszczenie zacisków.
Zamierzam zalać wszędzie Millersa. Czy to dobry wybór czy można pójść w coś równie dobrego ale nieco tańszego?
No i drugie najważniejsze pytanie- dyfer/transfer przód. Tam też chciałem zalać nowy olej ale czytając ten wątek zaczynam mieć wątpliwości, czy jak go ruszę to się zacznie sypać, kapać, cieknąć itp.
Co sądzicie?
Obecnie żadnych symptomów.
Zamierzam zalać wszędzie Millersa. Czy to dobry wybór czy można pójść w coś równie dobrego ale nieco tańszego?
No i drugie najważniejsze pytanie- dyfer/transfer przód. Tam też chciałem zalać nowy olej ale czytając ten wątek zaczynam mieć wątpliwości, czy jak go ruszę to się zacznie sypać, kapać, cieknąć itp.
Co sądzicie?
Obecnie żadnych symptomów.
Ja bym zrobił tak .Z racji tego że mam doświadczenie jak było u mnie.Po odessaniu oleju w moim przypadku olej był dość czysty ale po niedługim czasie poszły wielokliny.Po rozpolowieniu reduktora ukazał się dopiero stan faktyczny.Masa smaru oblepionego po sciankach w zagłębieniach i gdzie się da.Na Twoim miejscu przepłukał bym dyfer z dwa razy kupując tańszy olej i robiąc dwie wymiany co 1000km żeby wypłukać to co tam zalega .Z raci tego ze 1 litr starczy Ci na dwie wymiany nie jest to jakiś duzy koszt.A ja osobiście gdybym miał to robić jeszcze raz to wyssał bym stary olej i zalał dyfer ropą.Auto do góry na podnosniku kolumnowym i z 10 min jazdy na kołach w górze. Wtedy odessanie i dwukrotne zalanie tak jak pisałem powyżej.
Albo nawierć sobie otwór na dole skrzynki tranferowej i zrobisz sobie coś ala korek spustowy. Łatwiej będzie zmieniać później ten olej. Jeśli ładnie poprosisz to w jakąś sobotę wejdę pod furę żony i strzelę fotkę. Już mnie ktoś o to prosił, ale mi zeszło … Ma Mazda przebieg obecnie 42000km, a olej w skrzynce zmieniłem już 2 razy. Z moich obserwacji co 30tys. wystarczy, olej przy zmianie wówczas jest rzadki, w miarę czysty, nie śmierdzi, poza tym coś ponad 0,5l tylko tam wchodzi, więc warto, choć producent twierdzi, że nie zmienia się oleju i basta. ;–)
Producent zamiast słychać użytkowników to woli udawać, że problemu nie bo renoma itp. :/
Co do korka spustowrgo to o zdjęcie Proszę Cię bardzo ładnie, uprzejmie, z uśmiechem na ustach, serdecznością w oczach i na twarzy, wdzięcznością z góry
Przyda się z pewnością bo bardzo chciałbym o to zadbać i zrobić co należy zanim 9tka mi da znać, że za późno.
Co do korka spustowrgo to o zdjęcie Proszę Cię bardzo ładnie, uprzejmie, z uśmiechem na ustach, serdecznością w oczach i na twarzy, wdzięcznością z góry
Przyda się z pewnością bo bardzo chciałbym o to zadbać i zrobić co należy zanim 9tka mi da znać, że za późno.
Czy ktoś wyjmował transfer i czy jest ciężko z dostępem, bez wyciągania skrzyni bo z tego co widać na tym filmiku to można https://www.youtube.com/watch?v=2lsGcoOBQM8 ?
https://www.youtube.com/watch?v=12ageGeK8fc
fajny filmik, nie chodzi mi o jakąś bezpłciową beemkę,
włączcie sobie od 8:30 jest temat skrzynki rozdzielczej i skrzyni biegów
bmw podobnie jak mazda również nie mówi klientom, że oleje trzeba zmieniać, a klienci nie sa w stanie wymyślić, że jeśli cos ma olej, to trzeba go od czasu, do czasu zmienić, a potem są wątki o ukręconych wieloklinach
fajny filmik, nie chodzi mi o jakąś bezpłciową beemkę,
włączcie sobie od 8:30 jest temat skrzynki rozdzielczej i skrzyni biegów
bmw podobnie jak mazda również nie mówi klientom, że oleje trzeba zmieniać, a klienci nie sa w stanie wymyślić, że jeśli cos ma olej, to trzeba go od czasu, do czasu zmienić, a potem są wątki o ukręconych wieloklinach
matylda napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=12ageGeK8fc
fajny filmik, nie chodzi mi o jakąś bezpłciową beemkę,
włączcie sobie od 8:30 jest temat skrzynki rozdzielczej i skrzyni biegów
bmw podobnie jak mazda również nie mówi klientom, że oleje trzeba zmieniać, a klienci nie sa w stanie wymyślić, że jeśli cos ma olej, to trzeba go od czasu, do czasu zmienić, a potem są wątki o ukręconych wieloklinach
Siema.
Matylda, wątki były są i będą, bo w CX-9 (i nie tylko) jest to wada konstrukcyjna polegająca na tym, że może dojść do zapchania odpowietrzacza w tej właśnie skrzynce rozdzielczej, gdzie jest tylko 0,5 litra oleju, co doprowadza do zagotowania się oleju i uwaleniu tegoż elementu, jest kilka filmików jak w CX-9 nawet pękają obudowy skrzynki.
Ja mam to szczęście, że w mojej CX neun z 2013 serwis w PL w Wawa wymienił mi skrzynkę na nową, co of kors nie zwalnia mnie z wymiany oleju od czasu do czasu zarówno w silniku, skrzynce rozdzielczej, reduktorze oraz dyfrze z tyłu, co też czynię i cieszę się z szybkich startów spod świateł i pewnej jeździe zimą :-P
Pozdroowka i oby jak najmniej usterek w Madziach.
DD
witam wszystkich
spotkało mnie to co większość z was czyli wieloklin na reduktorze,
po rozebraniu reduktora okazało się ze jeden wałek jest przetarty( ten na którym są łożyska wewnętrzne
mechanik powiedział ze nie ma części do regeneracji i lepiej zmówić nowy.
Dziś dotarł do mnie nowy reduktor, i tu pytanie do was
Czy mieliście luz na wałku z wieloklinem ? to znaczy przesuwa się on o jakieś 3 mm przód tył.
Tutaj wideo
https://www.youtube.com/shorts/xTSFNR6-GDE
spotkało mnie to co większość z was czyli wieloklin na reduktorze,
po rozebraniu reduktora okazało się ze jeden wałek jest przetarty( ten na którym są łożyska wewnętrzne
mechanik powiedział ze nie ma części do regeneracji i lepiej zmówić nowy.
Dziś dotarł do mnie nowy reduktor, i tu pytanie do was
Czy mieliście luz na wałku z wieloklinem ? to znaczy przesuwa się on o jakieś 3 mm przód tył.
Tutaj wideo
https://www.youtube.com/shorts/xTSFNR6-GDE
- Od: 14 lip 2013, 23:25
- Posty: 5
henex1980 napisał(a):Witam. Jestem po regeneracji wieloklinu u goscia ktorego polecil squbany. U mnie nie zrobiono szerokiego wieloklinu jak u squbany i bardziej jest zblizone do oryginalu. Mam tylko jedna uwage od tego goscia ktory to regenerowal. Chodzi o uzycie kleju do luster i uszczelnieniu tych frezow. Nie bardzo to ogarniam. Mowil o tym aby tam wody nie bylo. Mechanik ktory mi to na dniach bedzie skladal ma z nim o tym pogadac bo on uwaza ze sam smar molibdenowy na wieloklin i ma byc ok.
Hej,
dopadło i moją mazdę, możesz podać namiary na gościa u którego robiłeś tą regenerację?
Z góry wielkie dzięki>
- Od: 10 lut 2023, 13:49
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX9, benzyna+LPG, 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9