
Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju
Przeczytałem cały temat, ale mam jedno pytanie. Co zalać (0w20 czy 5w30) do silnika gdzie nie wiadomo co wcześniej było zalane? Pewnie coś zgodne z wytycznymi Mazdy ale poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany 

- Od: 21 paź 2019, 22:21
- Posty: 17
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.
walec7_7 napisał(a):Przeczytałem cały temat, ale mam jedno pytanie. Co zalać (0w20 czy 5w30) do silnika gdzie nie wiadomo co wcześniej było zalane? Pewnie coś zgodne z wytycznymi Mazdy ale poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany
cokolwiek, tylko polecam wymienić olej po tej pierwszej wymianie, po 4000+/– km
a dalej już standardowo (tylko nie co 20 tys km)

Cześć,
Rok temu wymieniałem olej w mojej CX-3 na ten zalecany przez Mazdę tj MAZDA SUPRA SKYACTIVE 0W20.
Widze że teraz w sprzedaży jest niejaki MAZDA SUPRA-X SKYACTIV 0W20.
Na stronach z ofertami piszą że to następca tamtego ale wolałem się upewnić że ktoś z Was już korzystał.
Wiecie czy są jakieś różnice między SUPRA i SUPRA-X?
Rok temu wymieniałem olej w mojej CX-3 na ten zalecany przez Mazdę tj MAZDA SUPRA SKYACTIVE 0W20.
Widze że teraz w sprzedaży jest niejaki MAZDA SUPRA-X SKYACTIV 0W20.
Na stronach z ofertami piszą że to następca tamtego ale wolałem się upewnić że ktoś z Was już korzystał.
Wiecie czy są jakieś różnice między SUPRA i SUPRA-X?
- Od: 20 lis 2019, 11:28
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX-3
karek84 napisał(a):Cześć,
Rok temu wymieniałem olej w mojej CX-3 na ten zalecany przez Mazdę tj MAZDA SUPRA SKYACTIVE 0W20.
Widze że teraz w sprzedaży jest niejaki MAZDA SUPRA-X SKYACTIV 0W20.
Na stronach z ofertami piszą że to następca tamtego ale wolałem się upewnić że ktoś z Was już korzystał.
Wiecie czy są jakieś różnice między SUPRA i SUPRA-X?
testów nowego Supra-X jeszcze nie mam
ale poprzednik był bardzo płynny
nie polecam ten olej.....
jeżeli lejemy 0w20 to polecam coś z tych najgęstszych
child nie serwisował w ASO, tylko jakimś warsztacie. Taki trochę nie ogarnięty ale co zrobić. Ja bym wolał wiedzieć podstawowe rzeczy.
Kritik ok, dzięki. Tak zrobię, muszę teraz pomyśleć czy 0w20 czy 5w30.
Kritik ok, dzięki. Tak zrobię, muszę teraz pomyśleć czy 0w20 czy 5w30.
- Od: 21 paź 2019, 22:21
- Posty: 17
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.
Witam, tez zapytam o wymianę oleju, bo zbliza sie przegląd, wiec zrobie wszystko na raz
We wrześniu kupiłem Mazde 3 2014 BM. Benzyna 2.0 i chip z 120 na 175 koni u DISI-tune. Sprzedawca mi pisał, że lał olej motul 300v 10w40 przez to, że jest chip na 175 koni. No i tu pytanie. Nadal lać 10w40 czy coś innego? Bo Mazda niby zaleca 5w30/0w20
We wrześniu kupiłem Mazde 3 2014 BM. Benzyna 2.0 i chip z 120 na 175 koni u DISI-tune. Sprzedawca mi pisał, że lał olej motul 300v 10w40 przez to, że jest chip na 175 koni. No i tu pytanie. Nadal lać 10w40 czy coś innego? Bo Mazda niby zaleca 5w30/0w20
Od tego, że jest "chip", BM nie stanie się sportowym samochodem
Popatrz na to tak – są wersje z silnikiem 165KM i leje się do nich taki sam olej, czyli 0w20/5w30. Taki lej, a nie jakieś wynalazki przeznaczone do zdecydowanie bardziej usportowionych aut.
10w40 ja leję do 8 zaworowego silnika Pyzia koleżanki Małżonki. Ma bazę mineralną i półsyntetyczne dodatki uszlachetniające. Do Madzi bym się nie odważył.
Chociaż w stanie wojennym do kaszlaka lałem olej napędowy i wymieniałem co 2kkm.
Aż w końcu załatwiłem 2l 20w40, tzw. Monte Carlo. To były czasy 
Chociaż w stanie wojennym do kaszlaka lałem olej napędowy i wymieniałem co 2kkm.

Calvex napisał(a):Witam, tez zapytam o wymianę oleju, bo zbliza sie przegląd, wiec zrobie wszystko na raz
We wrześniu kupiłem Mazde 3 2014 BM. Benzyna 2.0 i chip z 120 na 175 koni u DISI-tune. Sprzedawca mi pisał, że lał olej motul 300v 10w40 przez to, że jest chip na 175 koni. No i tu pytanie. Nadal lać 10w40 czy coś innego? Bo Mazda niby zaleca 5w30/0w20
masakra
wymieniaj im szybciej na 0w20/5w30
Mazdy maja dosc ciasno spasowane silniki i jest to nowoczesna konstrukcja przystosowana pod lekkobierzne i tylko takie oleje syntetyczne.
Niektore konstrukcje maja problemem z wyciekiem spod pokrywy zaworow i moze sprzedajacy wlasnie tak sobie z tym poradzil.
Na twoim miejscu zrobilbym plukanke po tym oleju i zalal to co trzeba czyli pelny syntetyk 5w30 w klasyfikacji API SM/SN przeznaczony do aut osobowych.
Niektore konstrukcje maja problemem z wyciekiem spod pokrywy zaworow i moze sprzedajacy wlasnie tak sobie z tym poradzil.
Na twoim miejscu zrobilbym plukanke po tym oleju i zalal to co trzeba czyli pelny syntetyk 5w30 w klasyfikacji API SM/SN przeznaczony do aut osobowych.
kubala147 napisał(a):Mazdy maja dosc ciasno spasowane silniki i jest to nowoczesna konstrukcja przystosowana pod lekkobierzne i tylko takie oleje syntetyczne.
Niektore konstrukcje maja problemem z wyciekiem spod pokrywy zaworow i moze sprzedajacy wlasnie tak sobie z tym poradzil.
Na twoim miejscu zrobilbym plukanke po tym oleju i zalal to co trzeba czyli pelny syntetyk 5w30 w klasyfikacji API SM/SN przeznaczony do aut osobowych.
żadnych płukań
wymiana na docelowy olej, a później kolejna wymiana po kilku tys km, i będzie

Ja tam płukam diesla co 2 wymianę oleju i nic nie cieknie. A przynajmniej smok olejowy nie ma czasu się zapchać, ostatnio nawet miskę zdejmowałem żeby go sprawdzić.
Także nie widzę nic złego w płukaniu silnika, poprzedni diesel zrobił 300kkm, obecny niecałe 90k. Zawsze lałem ten ten "rzadszy" olej, czyli 5w30 w staruszku, obecnie 0w30.
Także nie widzę nic złego w płukaniu silnika, poprzedni diesel zrobił 300kkm, obecny niecałe 90k. Zawsze lałem ten ten "rzadszy" olej, czyli 5w30 w staruszku, obecnie 0w30.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Ja tam płukam diesla co 2 wymianę oleju i nic nie cieknie. A przynajmniej smok olejowy nie ma czasu się zapchać, ostatnio nawet miskę zdejmowałem żeby go sprawdzić.
Także nie widzę nic złego w płukaniu silnika, poprzedni diesel zrobił 300kkm, obecny niecałe 90k. Zawsze lałem ten ten "rzadszy" olej, czyli 5w30 w staruszku, obecnie 0w30.
cieknąc nie będzie
ale to ze olej zostanie wymieszany z ta pukanina to nie jest dobrze
w silniku zawsze zostaje jakaś ilość oleju która nie da się ani spuścić ani wyssać
i lepiej jeżeli to będzie ten sam olej co będzie dalej zalany, niż stary olej + pukanina + ten cały syf zebrany po płukaniu + nowy olej
myślę ze tak samo poprzedni diesel przejechał by 300kkm bez płukania jak i z płukaniem
a kasę na płukanie lepiej przeznaczyć na wcześniejsza wymianę oleju o kilka tys km, to da dyzo więcej korzyści
Zmieniam co 8-10kkm, w miejskiej "2" nawet częściej
Odpukać, ale może właśnie dlatego nic złego się nie dzieje, a płukanka to tylko przyczyna lepszego samopoczucia 


- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Heh, masakra, to ładna wtopa... Najgorsze jest, to że byłem wczoraj na przeglądzie i zalali mi tego Motula 10w40, bo znalezli kartkę w komorze silnika po poprzednim serwisie i było napisane co lali. Najgorsze, ze kosztował on 250 zł, a pójdzie w błoto.
Wezmę 0w20 i który najlepiej wziąć?
Castrol EDGE 0W-20 LL IV
Shell Helix Ultra SN PLUS 0W-20
MAZDA DEXELIA SUPRA SKYACTIV 0W20
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 –
Wszystko ma podobne ceny.
Wezmę 0w20 i który najlepiej wziąć?
Castrol EDGE 0W-20 LL IV
Shell Helix Ultra SN PLUS 0W-20
MAZDA DEXELIA SUPRA SKYACTIV 0W20
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 –
Wszystko ma podobne ceny.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość