Odnośnie klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez scanioll » 13 lip 2006, 09:33

Panowie , jeśli chcecie poprawic wydajnośc klimatyzacji to jest sposób. Wczoraj wpuściłem do układu środek do czyszczenia i odgrzybiania i jestem mile zaskoczony bo z kratek płynie jeszcze chłodniejsze powietrze. Wprowadziłem wężyk z dyszą do otworu w ścianie grodziowej , z którego wypływa woda gdy klima pracuje( tylko tak można się dostac do parownika) , wpuściłem środek, odczekałem 20 minut i włączyłem wentylator na poz. 1 na 5 minut ( wszystko wg instrukcji) , z otworu wypływał taki syf , że piana z białej zrobiła się czarna. Piana wypłukała kurz i inne brudy , a było tego tyle pewnie dlatego , że u mnie nie ma filtra pyłkowego. Polecam Wam ten zabieg bo warto :D
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Mumin » 13 lip 2006, 16:54

A u mnie się okazało, że nie ma czynnika.:( Uciekł przez rok, muszę mieć jakąś nieszczelność. Dodatkowo wyszło na jaw, że nie działa mi wiatrak klimatyzacji. Może ktoś ma do sprzedania?
Ale teraz po nabiciu to nie powiem złego słowa, chłodzi aż miło.:)
Aha, temparatura w kratce 6-7 stopni, czyli te hipotezy, że przy 8 się wyłącza są nieprawdziwe.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez BobiX » 13 lip 2006, 21:50

ja mam też naszą madzię około 3 mesięcy i nie mam pojęcia czy wogóle jest klima :–)... jest co prawda taki pstryczek elektryczek na kokpicie A/C co świeci na zielono :–)... chłodzi słabo... może nie nabita... może ktoś ma fotkę jak wygląda to sprytne urządzonko klimatyzacyjne :–) bo ja osobiście nie namierzyłem....
BobiX
 

Postprzez Waluś » 13 lip 2006, 22:05

BobiX napisał(a):jak wygląda to sprytne urządzonko klimatyzacyjne :–) bo ja osobiście nie namierzyłem....

podnieś maskę do góry i poszukaj drugiej chłodnicy przed chłodnica płynu. Jeśl nie ma to nie szukaj dalej <lol>
A przycisk AC mają chyba wszystkie 323, było wiele razy o tym
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ruper_323f » 14 lip 2006, 23:00

Cześć
Jak tak piszecie to ja też coś dorzucę, kurcze chyba od tej klimy to kataru dostałem, niby nie schładzam bardzo samochodu i ostatnio pomykam na krótkich odcinkach, przeważnie do pracy około 6km w jedną stronę a mimo to kataru dostałem. Mam Madzię od niedawna przy okazji powiedzcie mi gdzie znajduje się filtr przeciwpyłkowy zajżał bym do niego może coś poprawię.
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Mumin » 14 lip 2006, 23:43

ruper_323f napisał(a):. Mam Madzię od niedawna przy okazji powiedzcie mi gdzie znajduje się filtr przeciwpyłkowy zajżał bym do niego może coś poprawię.

Szukaj pod schowkiem od strony pasażera, ale nie wszystkie egzemplarze miały taki filtr.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Globy » 17 lip 2006, 04:53

Doookladnie :P Ja zawsze otwieram drzwi na pare chwil, gdy auto stoi na sloncu... Najprzyjemniej jest jednak wyprowadzac samochod z chlodnego garazu. Warto nawet samemu sobie odgrzybic uklad (bez wycieczek prywatnych), poniewaz ostatnio zaklady typu auto-klima wyrosly jak grzyby po deszczu i kasuja 200 zl za samo nabicie czynnika. Nalezy oczywiscie pamietac, zeby klime uruchamiac co 2 tygodnie przynajmniej na kilka minut, a najlepiej zaprzyjaznic sie z nia i uzywac do odparowania szyb.

Mnie po napelnieniu w Protege chlodzila swietnie, chociaz nie sprawdzalem temperatury. Manual ma taka przypadlosc, ze rozdzial nawiewu nie jest zbyt subtelny, ale po wychlodzeniu wnetrza mozna ustawic 2. predkosc wentylatora plus przednia szyba. Raz na paredziesiat kilometrow wylaczam ustrojstwo, otwieram szybe lub dach i przedmuchuje deko wnetrze... Chociaz organizm szybko przyzwyczaja sie do dobrego i w mgnieniu oka odczuwa brak klimatyzowanego powietrza :P Uwazajcie tez przy wychodzeniu z 19-stopniowego wnetrza samochodu na sloneczko, mozna sie poczuc jak po szklance whisky :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Thoorg » 18 lip 2006, 19:44

Witam :)
Dziś naszło mnie i podjechałem nabić klime... miało być szybko, a okazało się, że miałem jakieś nieszczelności, zeszło ponad 2 godziny i jutro jeszcze mam podjechać dla sprawdzenia szczelności czy nadal trzyma (mam jakiś barwnik w niej reagujący na ultrafiolet).
Ale było mineło i chłodzi <jupi> . Zrobiłem pomiar w warunkach: auto w środku na obiegu zamknietym 36*C na Istopniu nawiewu, do tego nawiew na twarz zaknięte kratki boczne. Właczam klime i obserwuje skale termometru :] schodziło do około5-6*Cpotem w góre do max 10*C i znów 5-6*C.
Wieje chłodem, aż miło do tego mam wrażenie jak by katar lekko się pojawiał bo dla testu grzałem na max ile wlezie jak jechałem z zakładu po nabiciu <glupek2> Jak wysiadłem z auta to przeżyłem szok termiczny hahaha
Pozdrawiam wszystkich i nie polecam nadmiernej polityki w użyciu klimy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 14:22
Posty: 46
Skąd: Częstochowa (okolice)
Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI

Postprzez Aloo » 19 lip 2006, 19:53

Witam,

mam pytanie do forumowiczow. Po wielkich przejsciach panowie w serwisie uszczelnili mi uklad klimatyzacji. Wymienili kondenser i cos co nazywali osuszaczem czy jakos tak. Na koniec jednak stwierdzili ze nie potrafia z powrotem uruchomic bo nie wiedza gdzie jest czujnik niskiego i wysokiego cinienia.

Czy ktos na forum wie gdzie to ustrojstwo (czujnik cisnienia w klimatyzacji manualnej) jest? W jakis schematach patrzylem to teoretycznie powinno byc w tym osuszaczu albo przy nim ale pewny nie jestem. Czy mogli dac zly osuszacz?

W moim serwisie mechanicznym (inny od tego od klimy) stwierdzili ze nad osuszaczem wisi kabelek do niczego nie podlaczony i jak go spinaja na krotko to dziala ale nie maja go gdzie podpiac wiec rozlaczyli.

Pomozcie bo upaly sa straszne a serwis od klimy do bani.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2006, 15:38
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Dodge Magnum SXT

Postprzez LuK » 19 lip 2006, 21:09

to jeszcze napisze moje spostrzezenie odnosnie klimy u mnie w BA



na biegu jalowym slychac niekiedy jakby gaz przemieszczal sie przez rureczki- ale mysle ze to normalne czy sie myle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez magicadm » 19 lip 2006, 21:58

LuK napisał(a):na biegu jalowym slychac niekiedy jakby gaz przemieszczal sie przez rureczki- ale mysle ze to normalne czy sie myle?


W mojej BJ nigdy tego nie słyszałem, ale coś na wzór chlupotu/bulgotu płynu słyszałem w Hondzie Jazz...Też podobno od klimy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez LuK » 20 lip 2006, 11:08

to wyrazny odglos przemieszczajacego sie gazu, ale jesli klima dziala prawidlowo i ostatnio nawet przez 400km byla na ON no to chyba nie ma sie co martwic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez CoXo » 20 lip 2006, 14:36

U mnie klima byla napelniana 2 miesiace temu i ostatnio cos przestala chlodzic, wiec podejrzewam nieszczelnosc, a ze sewisowanie jest delikatnie mowiac drogie, kupilem sobie zestaw podobny do tego

http://cgi.ebay.co.uk/EZ-CHILL-DIY-AIRCONDITIONING-A-C-RECHARGE-KIT-r12-r134_W0QQitemZ330007382240QQihZ014QQcategoryZ108798QQrdZ1QQcmdZViewItem

i sam rozwiazalem problem, rzecz bardzo prosta do zrobienia.Teraz uklad dziala sprawnie i szybko, jeden tylko szczegol mnie interesuje, mianowicie podczas wlaczonej klimatyzacji kiedy spojrze z gory na taka metalowa puszke( nie wiem jak sie to nazywa) polozona na prawo od zbiornika wyrownawczego plynu chlodniczego, widze bulgoczaca ciecz przez male szklane okienko.Czy to prawidlowo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 22:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez LuK » 20 lip 2006, 16:29

tak to okienko pokazuje "czynnik z olejem ktory rowniez jest w ukladzie" wszystko git


napisz lepiej jak uzupelniles sam tym specyfikiem – nie widzialem tego jeszcze !!! na allegro chyba tez nie widzialem

ciekawe ile czynnika jest w tym zestawie [objetosciowo]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez CoXo » 20 lip 2006, 23:52

Wygodna sprawa, na poczatek trzeba odnalezc low pressure port w ukladzie klimatyzacji, bedzie mial na nakretce literke L powinien byc niebieski lub czarny, nie mozna pomylic z high pressure port(o wiele wyzsze cisnienie), ktory bedzie mial czerwona nakretke z litera H.U mnie znajduje sie z tylu za akumulatorem.Problem moze byc z lokalizacja portu jezeli nie ma nic na nakretce albo nakretki w ogole brak albo ktos je pozamienial.Ponoc isntnieja dwa typy obiegu w ktorych polozenie obydwu portow moze sie roznic, ale tu niestety moja wiedza na ten temat sie konczy.
Nastepnie odpalamy auto, zamykamy wszystkie szyby i drzwi, wlaczamy klime na maksymalny nawiew oraz na obieg zamkniety, suwak tempetarury na najchlodniejsze powietrze.Pozwalamy silnikowi pochodzic 10 minut – chyba ze jest cieply to od razu zabieramy sie do napelniania – potem podlaczamy do low pressure port koncowke z cisnieniomierzem upewniajac sie ze jest stabilnie zamocowana i patrzymy na wskazowke.Na tarczy cisnieniomierza jest kolorowa skala ktora mowi nam co i jak, czy czynnika jest za malo czy za duzo.Jesli jest za malo podlaczamy zbiornik z r134a do przewodu, wciskamy i przytrzymujemy przycisk na puszce potrzasajac ja dosc mocno i stale kontrolujac wskazanie cisnieniomierza, mozna kilka razy dodac gazu zeby umozliwic sprezarce szybsza prace, cisnienie wtedy powinno nieznacznie spadac(tak jest u mnie).Uklad napelniamy zgodnie z instrukcja do momentu kiedy wskazowka znajdzie sie na niebieskim polu, odlaczamy przewod, zakrecamy port, zamykamy maske, wracamy do auta i...... :] .Potem jezdzac po miescie z zamknietymi szybami patrzymy jak inni gotuja sie w swoich autach przy temperaturze 30 stopni :D .

Milo ze cisnieniomierza mozna uzywac kiedy nam sie podoba , co pozwoli nam na stala kontrole i w razie czego dopelnienie ukladu.Dodam jeszcze ze wg instrukcji w mojej BA powinno byc od 700 do 750 g czynnika chlodzacego.Puszka zawiera 510 g z tym jest to i czynnik i olej i uszczelniacz i cos do czyszczenia wymieszane razem.Mi po dopelnieniu zostalo tego calkiem sporo :)

Nie wiem czy w PL mozna cos takiego dostac, ale jak znajde chwilke to pogoogluje i podziele sie informacjami.

Tutaj nabicie klimy kosztuje ok 150 funtow <killer> , a taki zestawik 38 funtow, wiec roznica jest znaczna...

Dla zainteresowanych podaje link do strony na ktorej jest komplet dokladnie taki sam jaki ja uzylem, po za tym znajduje sie tu kilka filmikow i pare ciekawych odpowiedzi oraz instrukcji na temat A/C..

http://www.id-usa.com/product.asp?CID=27&PID=92

Teraz rowniez ja potrzebuje dopelnienia mojego ukladu <ganja> <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 22:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez JimmyK » 24 lip 2006, 09:50

scanioll napisał(a):Wczoraj wpuściłem do układu środek do czyszczenia i odgrzybiania i jestem mile zaskoczony bo z kratek płynie jeszcze chłodniejsze powietrze. Wprowadziłem wężyk z dyszą do otworu w ścianie grodziowej , z którego wypływa woda gdy klima pracuje( tylko tak można się dostac do parownika) , wpuściłem środek, odczekałem 20 minut i włączyłem wentylator na poz. 1 na 5 minut ( wszystko wg instrukcji) , z otworu wypływał taki syf , że piana z białej zrobiła się czarna. Piana wypłukała kurz i inne brudy , a było tego tyle pewnie dlatego , że u mnie nie ma filtra pyłkowego. Polecam Wam ten zabieg bo warto


A napisz jeszcze jak się to ustrojstwo nazywa, ile kosztuje ?? <czytaj>
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez karolus » 24 lip 2006, 18:48

CoXo napisał(a):Teraz uklad dziala sprawnie i szybko, jeden tylko szczegol mnie interesuje, mianowicie podczas wlaczonej klimatyzacji kiedy spojrze z gory na taka metalowa puszke( nie wiem jak sie to nazywa) polozona na prawo od zbiornika wyrownawczego plynu chlodniczego, widze bulgoczaca ciecz przez male szklane okienko.Czy to prawidlowo?


To niestety nie jest prawidłowo. Gdy w tym okienku bulgocze to oznacza, że jest za mało czynnika chłodzącego w układzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 22:53
Posty: 19
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 626 GF 1.8 FP 98r

Postprzez CoXo » 25 lip 2006, 07:49

LuK napisał(a):tak to okienko pokazuje "czynnik z olejem ktory rowniez jest w ukladzie" wszystko git


karolus napisał(a):To niestety nie jest prawidłowo. Gdy w tym okienku bulgocze to oznacza, że jest za mało czynnika chłodzącego w układzie.


:| <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 22:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez karolus » 25 lip 2006, 09:59

Pracowalem trochę z ludźmi zajmującymi się klimatyzacją i co nieco mnie nauczyli.
Co prawda dużo zapomniałem :) ale tego jestem pewien na 100%.

a na dowód cytat ze strony o klimatyzacji:
WZIERNIK KONTROLNY – Warunkiem pewnego działania zaworu rozprężnego jest płynny przepływ czynnika chłodniczeego, w którym nie ma pęcherzyków. Występowanie pęcherzyków sygnalizuje niedostatek czynnika w układzie. Sprawdzenie czynnika chłodniczego zapewnia wziernik, który powinien być usytuowany tuż przed zaworem rozprężnym. W urządzeniach klimatyzacyjnych pojazdów wziernik częśto znajduje się na wyjściu ze skraplacza. Jeżeli czynnik chłodniczy przepływa nie bryzgając na szkło wziernika, to znaczy, że proces przebiega prawidłowo.


więcej na http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 22:53
Posty: 19
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 626 GF 1.8 FP 98r

Postprzez LuK » 26 lip 2006, 08:18

no to jednak sie mylilem, karolus mial racje, RECPECTa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323