Spalanie benzyny na gazie
Strona 1 z 1
Witam. Posiadam mazde 6 2003r. 2.0 pb+lpg. Zauważyłem, że ostatnio po zatankowaniu gazu 30l i benzyny 10l, po przejechaniu 150km (po mieście) zeszło mi ok 8l benzyny(porównując pozycje wskaźnika paliwa przed i po przejechaniu 150km). Ogólnie spala mi na 300km bak gazu(30l) i 10l pb. Czyli 3l/100. Czy to też nie za dużo? Filtry wymieniane w zeszłym roku. Przewody i cewki 2lata temu. Pozdrawiam.
Najlepiej to zatankuj benzyny i gazu do pełna, przejedź cały bak na gazie i wtedy dotankuj benzyny i zobaczysz ile dokładnie pije Ci benzyny.
Co do 10l na 30l gazu to bardzo dużo.
U mnie co 4 tankowanie gazu do pełna dolewam 5-10l benzyny i spokojnie starcza, a nawet zostaje.
Co do 10l na 30l gazu to bardzo dużo.
U mnie co 4 tankowanie gazu do pełna dolewam 5-10l benzyny i spokojnie starcza, a nawet zostaje.
- Od: 2 lut 2019, 03:51
- Posty: 36
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GG, 2003, 2.0 LF
Zależy jakie dotryski benzyny masz ustawione w programie.
Określa się je procentowo dla obrotów.
Także jest to możliwe, ale wg mnie strasznie dużo...
Generalnie u mnie te 10l spala na jakieś 1500 km a dotryski mam ustawiona na od 5% i dopiero po przekroczeniu 3000 rpm.
Określa się je procentowo dla obrotów.
Także jest to możliwe, ale wg mnie strasznie dużo...
Generalnie u mnie te 10l spala na jakieś 1500 km a dotryski mam ustawiona na od 5% i dopiero po przekroczeniu 3000 rpm.
Gdy sprawdzałem w moim byłym pugu 407, to latem spalał ok 0,3l Pb/100km a zimą nie przekraczał 0,5l na tym samym odcinku.
Tankowałem pełen Zbiornik Pb raz na jakieś 10 000 km.
Jeśli jest to nowa instalacja to albo tak jak sugerują koledzy kwestia ustawienia, albo brak właściwej emulacji poziomu paliwa przez sterownik gazu (lub dodatkowy emulator).
Żeby nie zbłaźnić się u gazownika proponuję zatankować Pb do pełna-pod sam korek, przejechać dłuższy dystans, np 1000 km i dopasować ponownie pod korek.
Oczywiście, jeśli zapali Ci się rezerwa wcześniej, to jedź od razu na stację paliw nie czekając na ten tysiąc kilometrów...
Tankowałem pełen Zbiornik Pb raz na jakieś 10 000 km.
Jeśli jest to nowa instalacja to albo tak jak sugerują koledzy kwestia ustawienia, albo brak właściwej emulacji poziomu paliwa przez sterownik gazu (lub dodatkowy emulator).
Żeby nie zbłaźnić się u gazownika proponuję zatankować Pb do pełna-pod sam korek, przejechać dłuższy dystans, np 1000 km i dopasować ponownie pod korek.
Oczywiście, jeśli zapali Ci się rezerwa wcześniej, to jedź od razu na stację paliw nie czekając na ten tysiąc kilometrów...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Poświęciłem się dla ludzkości i zatankowałem benzyny do pełna; Za jakieś 10 000 km zamierzam ponownie zatankować pod korek, no chyba,że będę więcej jeździł na Pb niż dotychczas.
Będę opisywał co i jak, ale to nie będą częste wpisy, bo mam przecież LPG
Będę opisywał co i jak, ale to nie będą częste wpisy, bo mam przecież LPG
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Rzeczywiście 3l brzmi dużo. Mi spala ok 1l pb/100 km, ale jeżdżę niemal wyłącznie po mieście na odcinkach poniżej 10km, więc pierwsze 2-3 km zwykle jadę na PB. Spalanie lpg było 9-10, a po ostatniej regulacji u gazownika zszedłem do 8-9l/100km. Instalacja elpigaz jeśli to ma znaczenie.
Niestety dodatkowo spala mi 1l oleju na 1000 km, ale to już inna historia
Niestety dodatkowo spala mi 1l oleju na 1000 km, ale to już inna historia

- Od: 11 lis 2019, 23:01
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004
Może i dużo te 3l/100. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę jaki charakter na kierowca podczas jazdy... Jeśli jest to palowanie i zmiana biegów powyżej 3000rpm to nie ma co się dziwić. Najlepiej jednak zrobić dłuższą próbę drogowa przy spokojniejsze jeździe, wtedy już powinno być wiadomo czy jest to błąd instalacji. Ile masz km nalatane na instalacji?
- Od: 11 cze 2016, 10:29
- Posty: 38
- Skąd: Chełm
- Auto: Jest: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2007
Było:
– Mazda 323F Sportive 2.0 2002r.
-Mazda 323c 1995r 1.5 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: M@ti i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6