
Nowa Mazda CX-30 – oficjalna premiera
Ja kupując samochód miałem budżet do 100 tys zł dużo samochodów oglądałem poważnie rozważalem toyotę corolle ale wygrała nowa Mazda 3 i nie żałuję 

kamil_franiu napisał(a):Ja kupując samochód miałem budżet do 100 tys zł dużo samochodów oglądałem poważnie rozważalem toyotę corolle ale wygrała nowa Mazda 3 i nie żałuję
Tego by brakowało żebyś wyłożył 100 tyś i był nie zadowolony ale czy przy wyłożeniu 80 tyś na inną markę poziom Twojego zadowolenia był by proporcjonalnie niższy?
Neonixos666 napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Ja kupując samochód miałem budżet do 100 tys zł dużo samochodów oglądałem poważnie rozważalem toyotę corolle ale wygrała nowa Mazda 3 i nie żałuję
Tego by brakowało żebyś wyłożył 100 tyś i był nie zadowolony ale czy przy wyłożeniu 80 tyś na inną markę poziom Twojego zadowolenia był by proporcjonalnie niższy?
Niektórzy wydają 2, 3 razy więcej na samochód i są wciąż niezadowoleni, bo za takie pieniądze auto powinno być idealne, a nie jest (można sprawdzić na forach tzw. marek premium). Tak więc cena jest tutaj raczej kwestią względną. Kupiłem BP, jestem też zadowolony, choć oczywiście lepiej byłoby gdyby cena byłaby jak za BM plus powiedzmy 5-10%, bo to w końcu nowszy model, ale niestety fakty są takie, że wszystkie nowe modele drożeją (np. Corolla, marki koreańskie, czy za chwilę auta z grupy VAG). Poza tym, porównywanie wersji bazowych nie ma sensu, trzeba wziąć porównywalne wersje wyposażenia, a wówczas różnice nie są takie znaczne.
Scala ful opcja to 128 tys zl, z silnikiem 1.0 z wszystkimi pakietami, z testu auto swait wyszlo że focus z identycznym wyposażeniem jak m3 jest droższy od mazdy 3 o 11 %. a kabina to plastik fantastik.
Scala z indentycznym wyposażeniem wychodzi 8% taniej od mazdy ale jakościowo to przepaść więc ceny m3 sa bardzo dobre, w De m3 sprzedaje się dobrze, tam kupuja nawet drogie i nieopalcalne q3 za 250 tys zl z silnikiem 3 cylindry, jak sie komus podoba to kupuje co chce a skoda to globalnie sprzedaje mniej aut od Mazdy. a w Pl skoda jest nr1 a na świecie przedostatni.
Jestem pewien że mazda wie co robi i jak czytam bay bay mazda z takimi cenami to prędzej marki dla ludu jak opel/ fort i innne dostana zadyszki i znowu będą błagać by jakaś inna firma ją wykupiła.
Scala z indentycznym wyposażeniem wychodzi 8% taniej od mazdy ale jakościowo to przepaść więc ceny m3 sa bardzo dobre, w De m3 sprzedaje się dobrze, tam kupuja nawet drogie i nieopalcalne q3 za 250 tys zl z silnikiem 3 cylindry, jak sie komus podoba to kupuje co chce a skoda to globalnie sprzedaje mniej aut od Mazdy. a w Pl skoda jest nr1 a na świecie przedostatni.
Jestem pewien że mazda wie co robi i jak czytam bay bay mazda z takimi cenami to prędzej marki dla ludu jak opel/ fort i innne dostana zadyszki i znowu będą błagać by jakaś inna firma ją wykupiła.
Neonixos666 napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Ja kupując samochód miałem budżet do 100 tys zł dużo samochodów oglądałem poważnie rozważalem toyotę corolle ale wygrała nowa Mazda 3 i nie żałuję
Tego by brakowało żebyś wyłożył 100 tyś i był nie zadowolony ale czy przy wyłożeniu 80 tyś na inną markę poziom Twojego zadowolenia był by proporcjonalnie niższy?
Myślę że tak ponieważ wybrałem auto które najbardziej mi sie podobało wewnątrz jak i zewnątrz no i silnik normalna pojemność bez gpf itp co do ceny trzeba się chyba pogodzić że auta drożeją i tak naprawdę nic bym nie kupił sensownego za np 80 tys zl fajny przykład koleżanka z pracy kupiła nowa cx3 a że chciała "to i tamto" suma jaka się zrobiła to przekroczyło 90 tys zł i wydaję mi się że "magia niskiej ceny " jest tylko dla przedstawicieli
child napisał(a):Np. aktywny tempomat – w Mazdzie w każdej wersji, w Scali nawet w najwyższej za dopłatą (nie sprawdzałem w Octavii, może tam jest w standardzie).
to tez nie każdemu jest potrzebne
child napisał(a):jak chcę większy bagażnik, to jadę większym samochodem
kto bogatemu zabroni

ja niestety nie mam auta pod każde potrzeby
dla tego wydajać nie mało kasy za auto, chce zęby ono było jak najbardziej praktyczne. szybkie. nowoczesne,
oszczędne i t.d.child napisał(a):Jedyny w miarę obiektywny argument to silnik – z tym, że jakoś nie słyszałem o padających SkyActive-G, a za to mnóstwo o padających TSI. Ja wiem, TSI są różne generacje, te nowe są lepsze itd, ale jakoś fakty pozostają faktami.
padali pierwsze generacje, o nowych nie slyszalem
no i nie zapominajmy o tym ze VAG poleca wymianę oleju co 30 tys km
i wiele osób tak i robi, i to tez ma wpływ na awaryjność silników
kamil_franiu napisał(a):Sprawdziłem w aplikacji Samar
nie wiem co to jest
wiem ze każdy producent ma swoja stronę z cennikami, i tylko im ufam
kamil_franiu napisał(a):tak sobie myślę ze jeszcze fiata tipo możesz porównać do mazdy 3
można i tak, bo za 1szt M3 można kupic 2szt Tipo
i kto ma potrzebę w dwóch autach i ma budżet na 1 Mazde, to tak i zrobi
(ale miałem Tipo przez 2 miesięcy jak o auto zastępcze, i to jest straszny syf

Cantore napisał(a):Panowi, proponuję napisać do Mazdy, aby wsadziła silnik od skody: TSI 2.0, 190 KM. Wtedy każdy będzie zadowolony! Będzie można powiedzieć: wygląda i jedzie.
a to jest super pomysł i bardzo szkoda ze nie ma MPSa już od ostatnich dwóch generacyj
darrecki napisał(a):I jak tak dalej pójdzie, to i kurę na masce rozważę przy wyborze następnego auta.
dokładnie tak samo myślę
miałem i Audi i Forda i Opla i Renault i Mazdę
i wiele tysięcy kilometrów zrobiłem na firmowych skodach (Octavia / Superb)
każde auto ma swoje plusy i minusy
ale jednym z największych i pierwszych punków do wyboru auta – jest cena
i tak jak mowie, jeżeli rok temu, w tej samej cenie była i M3 i Octavia i Megane i Astra i t.d...
to Mazda wyglądała bardzo atrakcyjnie, nawet mając swoje minusy
to teraz kiedy za cene podstawowej M3 jest Megane GT line z 160hp i EDC i adaptatywnym tempomatem i t.d.
czy Octavia z 2.0 TSI i 7 sek do 100
czy nawet w cenie już w miarę wyposażonej M3 można kupić już Focusa ST
to sorry, ale w salon Mazdy za kilka lat, jak pójdę, to niestety w ostatniej kolejności
Dopisano 2 lis 2019, 13:09:
Zbych88 napisał(a):a skoda to globalnie sprzedaje mniej aut od Mazdy
globalnie tak
bo nie jest przedstawiona w 4/5 części świata
Może dla większej wiarygodności porównywalnych danych porównamy sprzedaż tylko w Europie
Mazda w EU – 231 tys
Skoda w EU – 729 tys
Tak ale mazda sprzedaje więcej aut na terenie poza europą.
Firma spodziewa się sprzedać na całym świecie 1,6 mln samochodów i zaliczyć po raz trzeci z rzędu rekordowe wyniki roczne,
W pierwszej połowie roku finansowego 2018-19 Mazda Motor Corporation pobiła swój ubiegłoroczny rekord globalnej sprzedaży samochodów,Dzięki tym rezultatom Mazda przekroczyła rekordowy wynik osiągnięty w ubiegłym roku o 1,7%
Podobnie jak w pierwszym kwartale roku, rynki regionu Azji Południowo-Wschodniej zanotowały najwyższy wzrost sprzedaży liczony rok do roku, odnotowując w okresie od 1 kwietnia do 30 września wzrost sprzedaży o 28%
Firma spodziewa się sprzedać na całym świecie 1,6 mln samochodów i zaliczyć po raz trzeci z rzędu rekordowe wyniki roczne,
W pierwszej połowie roku finansowego 2018-19 Mazda Motor Corporation pobiła swój ubiegłoroczny rekord globalnej sprzedaży samochodów,Dzięki tym rezultatom Mazda przekroczyła rekordowy wynik osiągnięty w ubiegłym roku o 1,7%
Podobnie jak w pierwszym kwartale roku, rynki regionu Azji Południowo-Wschodniej zanotowały najwyższy wzrost sprzedaży liczony rok do roku, odnotowując w okresie od 1 kwietnia do 30 września wzrost sprzedaży o 28%
Zbych88 napisał(a):więcej aut na terenie poza europą
tak, i tam są inne ceny, rabaty i t.d.
a w Polsce polityka jest taka, ze ceny rosną jak u innych
ale rabatów jak u innych nie ma
i dla tego Mazda robi się coraz mniej atrakcyjnym autem dla zakupu
Mazda w nowej 3 i cx30 dostosowała już swoje ceny na rok 2020 i one nie powinny wzrosnąć. Zobaczymy jak inne marki pójdą w górę po nowym roku to pewnie ceny znowu się zrównają i przynajmniej cenowo nowe modele mazdy nie będą tak odstraszać.
No i co kłamczuchy? Mazda ujawniła badania! Olej napędowy lepszy dla środowiska niż samochody elektryczne.
https://swiatrolnika.info/publicystyka/ ... SLKS_8_Ij0
https://swiatrolnika.info/publicystyka/ ... SLKS_8_Ij0
- Od: 14 kwi 2014, 09:05
- Posty: 26
- Skąd: ????
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km Silnik LF Sedan
Mazda 323f BJ 1.6 98km
Silnik ZM
Dobra dobra, dwie sprawy.
Po pierwsze koszt energetyczny procesu produkcyjnego, który przekłada się na ślad węglowy. Różne marki będą miały różny koszt i różny proces, a sposób napędzania to tylko część sumy.
Problem polega na tym, że im droższe wyprodukowanie auta, tym mniejszą wagę ma rodzaj energii którą napędzamy. Jeśli będziemy porównywać sumę śladu węglowego przy założeniu 200.000km dla dwóch aut, Mazdy 6 i Fiata Punto, to okaże się że udział paliwowego śladu węglowego dla M6 będzie niewielki, a dla Fiata większościowy.
Paradoksalnie, elektromobilność jako sposób na ochronę środowiska ma sens tylko przy małych, tanich miejskich autach, a nie dla dużych limuzyn i suwów. Pojazdy typu Audi E-tron czy Jaguar I-Pace musiały by przejechać z pół miliona kilometrów, żeby koszt środowiskowy baterii zrównał się z opcją diesela.
Druga sprawa, to cykl życia auta. Jeśli samochód jest projektowany tak, żeby przeżył 300-500tys. km to dla elektryka wiąże się to z kilkukrotną wymianą ogniw. Silnik diesela może w tym czasie pracować bezawaryjnie, o ile jest nie wysilony, i nie posiada wad. Póki producent zakłada że jego produkt jest w stanie tyle przetrwać, ładowanie napędu elektrycznego raczej nie ma sensu.
Co innego, jeśli auto jest planowane na 150-200 tys i jednostka napędowa i tak musi zostać wymieniona, bo wyżyłowane tfsi umarło, i nie opłaca się remontować.
Europejscy producenci od lat inwestują w rozwój elektromobilności, nie mogą teraz się przyznać że w zasadzie wyrzucali pieniądze, mając nadzieje na przełom technologiczny w temacie ogniw paliwowych.
Po pierwsze koszt energetyczny procesu produkcyjnego, który przekłada się na ślad węglowy. Różne marki będą miały różny koszt i różny proces, a sposób napędzania to tylko część sumy.
Problem polega na tym, że im droższe wyprodukowanie auta, tym mniejszą wagę ma rodzaj energii którą napędzamy. Jeśli będziemy porównywać sumę śladu węglowego przy założeniu 200.000km dla dwóch aut, Mazdy 6 i Fiata Punto, to okaże się że udział paliwowego śladu węglowego dla M6 będzie niewielki, a dla Fiata większościowy.
Paradoksalnie, elektromobilność jako sposób na ochronę środowiska ma sens tylko przy małych, tanich miejskich autach, a nie dla dużych limuzyn i suwów. Pojazdy typu Audi E-tron czy Jaguar I-Pace musiały by przejechać z pół miliona kilometrów, żeby koszt środowiskowy baterii zrównał się z opcją diesela.
Druga sprawa, to cykl życia auta. Jeśli samochód jest projektowany tak, żeby przeżył 300-500tys. km to dla elektryka wiąże się to z kilkukrotną wymianą ogniw. Silnik diesela może w tym czasie pracować bezawaryjnie, o ile jest nie wysilony, i nie posiada wad. Póki producent zakłada że jego produkt jest w stanie tyle przetrwać, ładowanie napędu elektrycznego raczej nie ma sensu.
Co innego, jeśli auto jest planowane na 150-200 tys i jednostka napędowa i tak musi zostać wymieniona, bo wyżyłowane tfsi umarło, i nie opłaca się remontować.
Europejscy producenci od lat inwestują w rozwój elektromobilności, nie mogą teraz się przyznać że w zasadzie wyrzucali pieniądze, mając nadzieje na przełom technologiczny w temacie ogniw paliwowych.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
fux napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=_Mp_SGTlwfM
No i lipa z tym autem.
A mocno rozważałem. Dla mnie kryterium hałas przy 140-170.
Proponuje się przejechać i samemu ocenić
fux napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=_Mp_SGTlwfM
No i lipa z tym autem.
A mocno rozważałem. Dla mnie kryterium hałas przy 140-170.
To pozostaje ci coś z premium bo wszystko inne jest głośniejsze od cx30 w tej klasie.
Jechałem w De moim zdaniem jedynym autem tak ładnym jak cx 30 czyli nową xcreed i było głosniej od cx30.
fux napisał(a):A mocno rozważałem. Dla mnie kryterium hałas przy 140-170.
można zainwestować w ciche opony, takie z 66-67 db
no i jeżeli będzie mało to jeszcze w wygłuszenie auta, co tez daje kolejne kilka db ciszy
albo kupować premium
za cenę nowej cx30 można kupić 5 letnie Audi A8 i będzie cisza nawet przy 210
Albo 3 letnie A6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości