Mazda po trasie ok 5 km, krótkim postoju ok.5 min i ponownym odpaleniu, podczas krótkiego cofania na lekkiej górce na wstecznym biegu dosłownie zdechła, zgasła i już nie odpala, rozrusznik kręci, akumlator jest ok.
podpiąłem kompa i program FORscan pokazał:
PCM P0102-FF – zbyt niska wartość na wejściu obwodu przepływomierza MAF – usterka jest potwierdzona
OBDII P0102-C – nieszczelność przewodów powietrznych pomiędzy przepływomierzem i zespołem wtryskiwacza jednopunktowego – – usterka jest potwierdzona – zabrudzony MAF
OBDII P0403-P – obwód sterujący położeniem EGR – usterka oczekuje na potwierdzenie
OBDII P0443-P – usterka obwodu zaworu upustowego – usterka oczekuje na potwierdzenie
błędy dały się skasować ale nadal nie odpala silnik, kręci kręci i nic, mazde odholowałem do warsztatu kolegi i czeka na poniedziałkowy poranek na widzenie z mechanikiem
Mechanik stwierdził, iż prztyczyną jest brak iskry a tej nie ma ponieważ wygląda na to iż może być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, który nie przekazuje informacji do komputera o obrotach silnika
nowy czunik cena 350 PLN, używany sprawny 50 PLN, zamówiliśmy używany, bo do końca nie mieliśmy pewności czy to ten czujnik a różnica w cenie znacząca, niestety po wsadzeniu czujjnika dalej to samo czyli mazda nie chce zaskoczyć
po odpięciu czujnika wału w mojej mazdzie program diagnostyczny nic nie pokazuje, w takiej samej mazdzie 1.6 po odpięciu czujnika ten sam program ukazuje błąd.....
mechanik celuje w jakiś błąd komputera, narazie nie chce to tym nawet myśleć, bo mnie szlag trafi z powodu tej japońskiej techniki
POMOCY! gdzie może tkwić problem ?
mazda3 2004, przebieg 163 tys, silnik 1.6 benzyna
silnik nie odpala – to nie czujnik położenia wału, w czym jest problem, komputer ?
Strona 1 z 1
Znalazl Pan rozwiazanie?
Mam identyczny problem.
Mam identyczny problem.
- Od: 20 kwi 2016, 10:58
- Posty: 8
- Auto: mazda 3 1.6 bk (2004)
dawno tu nie zaglądałem, ale napiszę dla forumowiczów, może się komuś przyda, ASO potwierdziło, że spalony został komputer, wysłałem komputer do Magika Elektryka Pan Mirek z Bydgoszczy naprawił w extra cenie, przyczyną nadpalenia płyty głównej było przetarcie kabli dochodzących do komputera, taka oto japońska konstrukcja......
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Identyczny problem u mnie . Awaria komputera PCM
Mam do Was pytania :
– Jeśli macie silniki benzynowe to komputer jest jakiś no-name troche ( w dieslach był Bosha jesli mowa o rocznikach 2004) , to temu magikowi z Bydgoszczy udalo się przelutować układy scalone i wszystko teraz gra i buczy ?
– Czy jeśli musieliście wymieniac PCM na inny , to wraz z nim także zegary i stacyjke czy nie jest to potrzebne jako komplet ?
– Dowiedziałem się także , że nowy komputer musi być z tej samej serii ( numer płytki ) inaczej z innymi świruje nadal ?
Z góry dzieki za każdą odpowiedź/ wskazówke / koment
Mam do Was pytania :
– Jeśli macie silniki benzynowe to komputer jest jakiś no-name troche ( w dieslach był Bosha jesli mowa o rocznikach 2004) , to temu magikowi z Bydgoszczy udalo się przelutować układy scalone i wszystko teraz gra i buczy ?
– Czy jeśli musieliście wymieniac PCM na inny , to wraz z nim także zegary i stacyjke czy nie jest to potrzebne jako komplet ?
– Dowiedziałem się także , że nowy komputer musi być z tej samej serii ( numer płytki ) inaczej z innymi świruje nadal ?
Z góry dzieki za każdą odpowiedź/ wskazówke / koment
- Od: 12 sie 2008, 23:24
- Posty: 26
- Skąd: Wroclaw
- Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz
Witam , mam te same błędy. Jak zdiagnozować że to na pewno komputer ? Samochód mi zgasł podczas jazdy i nie mogę odpalić, brak iskry -czujnik położenia wału działa i wlansie podejrzewam ze komputer. Zna ktoś magika że Śląska żeby to potwierdził i ewentualnie naprawił sterownik?
- Od: 28 kwi 2014, 15:51
- Posty: 23
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3
1.4l (84KM)
2004
Witam
Mam taki sam problem Mazda 3 1.6 benzyna/LPG 2004 zgasła nie odpala -brak iskry na cewce
-rozrusznik kręci ale słychać metaliczny dzwięk ( ten dzwięk od dłuższego czasu 4 lata )
-potwierdzony czujnik wału OK
-pompa paliwa działa -OK
-komputer nie pokazuje żadnych błędów- potwierdzony ze jest OK
Wcześniejsze sygnały to zanikające podświetlenie zegarów ale po chwili wracało ,raz zgasły światła w czasie jazdy ale zapaliły się same.
Czy ktoś jest w stanie pomóc
?
pozdrawiam
Mam taki sam problem Mazda 3 1.6 benzyna/LPG 2004 zgasła nie odpala -brak iskry na cewce
-rozrusznik kręci ale słychać metaliczny dzwięk ( ten dzwięk od dłuższego czasu 4 lata )
-potwierdzony czujnik wału OK
-pompa paliwa działa -OK
-komputer nie pokazuje żadnych błędów- potwierdzony ze jest OK
Wcześniejsze sygnały to zanikające podświetlenie zegarów ale po chwili wracało ,raz zgasły światła w czasie jazdy ale zapaliły się same.
Czy ktoś jest w stanie pomóc
pozdrawiam
- Od: 21 paź 2019, 18:59
- Posty: 1
- Auto: MAZDA 3 2004 1.6
MAZDA 3 2007 2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości