
Za pierwszym razem odpowietrzali mi u mechanika kiedy naprawiali coś innego. Nie mogli normalnie jeździć autem bo nie można było zmieniać biegów.
Tydzień później sytuacja się powtórzyła – nie można zmieniać biegów – teraz samochód mam ja i na dzisiaj zaplanowałem odpowietrzanie [możliwe że płyn nie był wymieniany od 2009 – ja mam 2,5 roku i nie wymieniałem].
Niestety na samym początku roboty okazało się że odpowietrzacz jest tak wyrobiony, że po 3 pompowaniach nie dało się już ponownie odkręcić odpowietrzacza...
Czy Wymiana zaworu odpowietrzacza jest prosta? Czy łatwo jest znaleźć zamiennik, ma może ktoś numer części...?
Patrze na brytyjskim eBayu i zamienniki zaworu [niekoniecznie do mojej Mazdy] latają za jakieś 15 funtów. Cały wysprzęglik kosztuje najmniej ok 44 funty ale jest tylko taki jeden. Normalnie zaczynają się od około 52 funtów [produkcja FTE]
Z ebaya to kilka dni do dostawy a ja nie wiem czy problem jest z wysprzęglikiem czy może sama wymiana płynu wystarczy....
Inna sparwa, że podczas odpowietrzania wychodziło bardzo mało płynu – tak z 10cm w wężyku o trochę za dużej średnicy – [pedał miękki] ale widziałem też bąble powietrza.
Ponadto wypompowałem około 30 -90ml płynu a w zbiorniczku raczej nic nie ubyło...
Jakieś porady koledzy i koleżanki?