Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez Stoczek » 28 lip 2019, 23:01

Mazda 3 BN 2.5 2017 Grandtouring AT po czym rozpoznać czy posiada pakiet safety?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2019, 14:43
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN hatchback 2017r. USA Grandtouring 2.5 AT

Postprzez child » 28 lip 2019, 23:07

pku napisał(a):Jak bym jednak chciał zamontować samopoziomowanie to potrzebował bym czujnik na tylny wahacz i coś jeszcze ?


Do tego jeszcze moduł ALS i trzeba to wszystko zaprogramować. Wbrew temu, co napisane powyżej, nie jest to przesadnie skomplikowane (przynajmniej moim zdaniem).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez rafalurbaniak91 » 31 lip 2019, 12:57

Witam,
jestem na etapie poszukiwania Mazdy 3, niestety zdecydowana większość pochodzi USA po rozbiciu,
Bardzo podoba mi się ta opcja:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-s ... 8229398c2a

Wiem, że miała walnięty przód, ale jak wiadomo znaleźć taki, który nie był uderzony graniczy z cudem, to już pogodziłem się z tym faktem... Niestety cały czas waham się i biję z myślami jak
wygląda użytkowanie samochodu, który jest ze Stanów.

Czy oprócz dostosowania:
– lamp przednich
– manetki
– światła w zderzaku
– radia
– klocków przednich
– licznika
to jest coś co jeszcze trzeba w takim samochodzie robić? Z aukcji wspomnianej wydaje mi się, że samochód już ma część z tych rzeczy ogarniętych.

Stąd pytanie do posiadaczy samochodów z USA. Jak jest z eksploatacją takich samochodów, jak ciężko Wam dostać części do nich? Z tego co przekopałem forum to wahacze, oleje, filtry, amortyzatory są takie same w USA i EU. A czy ktoś wymieniał coś jeszcze?
Warto brać USA, czy lepiej szukać Japońca?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2019, 12:48
Posty: 1
Auto: Ford Mondeo 2013 1.6 benzyna

Postprzez Raptor77 » 31 lip 2019, 14:05

zrobiłem 40kkm (obecnie przebieg ok. 97kkm) – wszystko działa – jedynie niedawno napinacz paska powiedział dość ale bez problemu udało się dostać.

Z kluczowych różnic to hamulce i silnik wewnętrzne (inny stopień sprężania)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez darrecki » 31 lip 2019, 19:04

rafalurbaniak91, jeśli chcesz kupić Mazdę, szukasz opinii o danym egzemplarzu to pytasz tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=35

Z mojej strony jeśli deska wymieniona a nie rzeźbiona, poduszki i napinacze nie regenerowane (oczywiście jeśli którakolwiek z tych rzeczy tego wymagała) to czemu nie. Aczkolwiek przełącznik koło kierownicy jest jakiś ubogi i rzeźbiony jak na "skypassion"

Osobiście gdybym miał kupić auto z USA, wziąłbym uszkodzone i miał pełny wgląd w proces naprawy.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3100 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez child » 31 lip 2019, 21:21

Raptor77 napisał(a):Z kluczowych różnic to hamulce


Tak z ciekawości – na czym polega różnica w hamulcach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez popi2009 » 1 sie 2019, 14:29

że idzie inny klocek hamulcowy i ten do europejskich nie pasuje
popi2009
 

Postprzez darrecki » 1 sie 2019, 15:06

Raczej chodziło o mniej oczywiste różnice, jak chociażby średnicę/grubość tarczy
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3100 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez rafik85 » 2 sie 2019, 18:26

darrecki napisał(a):rafalurbaniak91, jeśli chcesz kupić Mazdę, szukasz opinii o danym egzemplarzu to pytasz tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=35

Z mojej strony jeśli deska wymieniona a nie rzeźbiona, poduszki i napinacze nie regenerowane (oczywiście jeśli którakolwiek z tych rzeczy tego wymagała) to czemu nie. Aczkolwiek przełącznik koło kierownicy jest jakiś ubogi i rzeźbiony jak na "skypassion"

Osobiście gdybym miał kupić auto z USA, wziąłbym uszkodzone i miał pełny wgląd w proces naprawy.

A skąd niby sprzedającyvwziął poduszki i pasy USA z dwoma nabojami? Znając życie to albo regenerowane albo poduszki eu + opornik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 905 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp
Fb Słońce Narodu
531640670

Postprzez darrecki » 2 sie 2019, 18:58

Jak się chce zrobić porządnie to i oryginalne części się znajdą. Tyle, że na handel się tak nie naprawia. I to jest główny problem.
Nie wiem ile nabojów mają pasy bezpieczeństwa w 3 z USA, bo mnie to zwyczajnie nie interesuje. Ale już osoba chcąca kupić amerykańca powinna taką wiedzę posiąść przed zakupem i porządnie sprawdzić auto
Jeżeli poduszka kierowcy potrzebuje 2 naboi, to taka jest w CX3 EU, więc do amerykańskiej 3 podejdzie bez rzeźbienia.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3100 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez pku » 5 sie 2019, 09:30

Mam mały problem z Mazdą 3 2018 USA – kupiłem wspólnie z szwagierką 2 szt. – moja miała delikatnie zagiety rant na drzwiach lewych, a u niej na prawych. Zakupiłem drzwi P i L z EU pochodzą z Mazdy 3 17-18r. – kompletne ( cała elektryka z lusterkiem ). U szwagierki wymieniane były P przednie drzwi. Po przełożeniu okazało się że nie działa podnoszenie szyb w wymienionych drzwiach. Elektryczne regulowanie lusterek i kierunkowskaz działa. W mojej po przełożeniu L drzwi okazało się że działa tylko szyba w lewych drzwiach "nowych", a w pozostałych nie ma możliwości otwarcia, ani z panelu w drzwiach lewych, ani z przełącznika w pozostałych drzwiach. Natomiast el. regulacja lustrek działa zarówno w drzwiach P i L. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Może wystarczy zamienić piny w kostkach w drzwiach ? Czy to raczej problem z modułem/ panelem sterującym w drzwiach lewch ?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2019, 00:58
Posty: 7

Postprzez popi2009 » 5 sie 2019, 10:20

a nie latwiej przelozyc sterowanie z drzwi amerykańskich?
popi2009
 

Postprzez darrecki » 5 sie 2019, 10:41

No ja nie widzę innej opcji, chyba że drzwi gdzieś zginęły po drodze
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3100 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez pku » 5 sie 2019, 15:01

Stare drzwi mam – można tak zrobić jak piszesz, ale myślałem, że wystarczy zaminienić piny w kostkach przy drzwiach ( tak chyba było by szybciej ). Jeszcze mam pytanie czy możecie polecić elektryka w okolicy Katowic ( Śląska ), który sobie poradzi ze zmianą licznika z USA na EU i zakodowaniem go ( tak aby nie wyślwietlały się kontrolik systemów których mój samochód nie posiada) ?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2019, 00:58
Posty: 7

Postprzez darrecki » 5 sie 2019, 19:08

Robiliśmy tu na forum "analizę" wiązek idących do drzwi (zdaje się na podstawie Mazdy 6) i wszystko do wtyczki drzwiowej było tak samo. Problemem są same drzwi, US ma inne przełączniki, zupełnie inne wiązki. Więc nic nie wskurasz, chyba że znajdziesz różnice w samych przełącznikach
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3100 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez pku » 6 sie 2019, 15:59

Czyli czeka mnie przełożenie elektryki ze starych drzwi. Dzięki za odpowiedz.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2019, 00:58
Posty: 7

Postprzez rafik85 » 9 sie 2019, 17:58

30 min i masz przełożoną wiązkę
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 905 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp
Fb Słońce Narodu
531640670

Postprzez Stoczek » 10 sie 2019, 22:41

A próbował ktoś dołożyć do wersji USA składane lusterka ?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2019, 14:43
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN hatchback 2017r. USA Grandtouring 2.5 AT

Postprzez pku » 12 sie 2019, 08:18

Mi po przełorzeniu w mojej Mazdzie z USA 2018 prawych drzwi i lusterka od wersji z EU wraz z panelem sterowania szybami i lusterkami działało, ale tylko lusterko w prawych drzwiach – tych przełorzonych. W lewych jak wymienie lusterko z systemem składanie też pewnie zacznie działać. Problem w tym że nie działaja mi el. szyby w pozostałych drzwiach ( USA ). Jak dojdę do tego gdzie leży problem na pewno się podziele tą informacją. Na razie mam brak czasu. 20 sierpnia jestem umówiony z elektrykiem na wymiane licznika i podłaczenia tylnego przeciwmgielnego. Mam jeszcze pytanie odnośnie kalibracji foltela . Mam błąd poduszki w obu Mazdach, szwagierki ( fotel lewy ) i w mojej ( fotel kierowcy ). Trudno jest dokonać takiej kalibracji ?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2019, 00:58
Posty: 7

Postprzez Stoczek » 12 sie 2019, 22:55

Jeszcze jedno mam pytanko czy ma ktoś może zdjęcie mazdy po lifcie 2017r. grand touring bez zderzaka z przodu (wersja z radarem)? Mam problem w dobraniu części, chodzi o zaślepkę która w się pokazuje w spisie części ale za cholerę nie wiem czy jest to "obudowa radaru" czy zaślepka do wersji bez radaru, nr części :BJT6501C0A .

Drugi problem rodzi się przy klaksonie, w spisie części jest klakson i syrena przeciw kradzieżowa ale nie ma żadnych informacji ani nie mogę nigdzie znaleźć żadnych zdjęć jak to powinno wyglądać.
Załączniki
5419135.png
Początkujący
 
Od: 20 lip 2019, 14:43
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN hatchback 2017r. USA Grandtouring 2.5 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323