Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
pku napisał(a):Jak bym jednak chciał zamontować samopoziomowanie to potrzebował bym czujnik na tylny wahacz i coś jeszcze ?
Do tego jeszcze moduł ALS i trzeba to wszystko zaprogramować. Wbrew temu, co napisane powyżej, nie jest to przesadnie skomplikowane (przynajmniej moim zdaniem).
Witam,
jestem na etapie poszukiwania Mazdy 3, niestety zdecydowana większość pochodzi USA po rozbiciu,
Bardzo podoba mi się ta opcja:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-s ... 8229398c2a
Wiem, że miała walnięty przód, ale jak wiadomo znaleźć taki, który nie był uderzony graniczy z cudem, to już pogodziłem się z tym faktem... Niestety cały czas waham się i biję z myślami jak
wygląda użytkowanie samochodu, który jest ze Stanów.
Czy oprócz dostosowania:
– lamp przednich
– manetki
– światła w zderzaku
– radia
– klocków przednich
– licznika
to jest coś co jeszcze trzeba w takim samochodzie robić? Z aukcji wspomnianej wydaje mi się, że samochód już ma część z tych rzeczy ogarniętych.
Stąd pytanie do posiadaczy samochodów z USA. Jak jest z eksploatacją takich samochodów, jak ciężko Wam dostać części do nich? Z tego co przekopałem forum to wahacze, oleje, filtry, amortyzatory są takie same w USA i EU. A czy ktoś wymieniał coś jeszcze?
Warto brać USA, czy lepiej szukać Japońca?
jestem na etapie poszukiwania Mazdy 3, niestety zdecydowana większość pochodzi USA po rozbiciu,
Bardzo podoba mi się ta opcja:

Wiem, że miała walnięty przód, ale jak wiadomo znaleźć taki, który nie był uderzony graniczy z cudem, to już pogodziłem się z tym faktem... Niestety cały czas waham się i biję z myślami jak
wygląda użytkowanie samochodu, który jest ze Stanów.
Czy oprócz dostosowania:
– lamp przednich
– manetki
– światła w zderzaku
– radia
– klocków przednich
– licznika
to jest coś co jeszcze trzeba w takim samochodzie robić? Z aukcji wspomnianej wydaje mi się, że samochód już ma część z tych rzeczy ogarniętych.
Stąd pytanie do posiadaczy samochodów z USA. Jak jest z eksploatacją takich samochodów, jak ciężko Wam dostać części do nich? Z tego co przekopałem forum to wahacze, oleje, filtry, amortyzatory są takie same w USA i EU. A czy ktoś wymieniał coś jeszcze?
Warto brać USA, czy lepiej szukać Japońca?
- Od: 31 lip 2019, 12:48
- Posty: 1
- Auto: Ford Mondeo 2013 1.6 benzyna
zrobiłem 40kkm (obecnie przebieg ok. 97kkm) – wszystko działa – jedynie niedawno napinacz paska powiedział dość ale bez problemu udało się dostać.
Z kluczowych różnic to hamulce i silnik wewnętrzne (inny stopień sprężania)
Z kluczowych różnic to hamulce i silnik wewnętrzne (inny stopień sprężania)
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
rafalurbaniak91, jeśli chcesz kupić Mazdę, szukasz opinii o danym egzemplarzu to pytasz tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=35
Z mojej strony jeśli deska wymieniona a nie rzeźbiona, poduszki i napinacze nie regenerowane (oczywiście jeśli którakolwiek z tych rzeczy tego wymagała) to czemu nie. Aczkolwiek przełącznik koło kierownicy jest jakiś ubogi i rzeźbiony jak na "skypassion"
Osobiście gdybym miał kupić auto z USA, wziąłbym uszkodzone i miał pełny wgląd w proces naprawy.
Z mojej strony jeśli deska wymieniona a nie rzeźbiona, poduszki i napinacze nie regenerowane (oczywiście jeśli którakolwiek z tych rzeczy tego wymagała) to czemu nie. Aczkolwiek przełącznik koło kierownicy jest jakiś ubogi i rzeźbiony jak na "skypassion"
Osobiście gdybym miał kupić auto z USA, wziąłbym uszkodzone i miał pełny wgląd w proces naprawy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Raczej chodziło o mniej oczywiste różnice, jak chociażby średnicę/grubość tarczy
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):rafalurbaniak91, jeśli chcesz kupić Mazdę, szukasz opinii o danym egzemplarzu to pytasz tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=35
Z mojej strony jeśli deska wymieniona a nie rzeźbiona, poduszki i napinacze nie regenerowane (oczywiście jeśli którakolwiek z tych rzeczy tego wymagała) to czemu nie. Aczkolwiek przełącznik koło kierownicy jest jakiś ubogi i rzeźbiony jak na "skypassion"
Osobiście gdybym miał kupić auto z USA, wziąłbym uszkodzone i miał pełny wgląd w proces naprawy.
A skąd niby sprzedającyvwziął poduszki i pasy USA z dwoma nabojami? Znając życie to albo regenerowane albo poduszki eu + opornik
Jak się chce zrobić porządnie to i oryginalne części się znajdą. Tyle, że na handel się tak nie naprawia. I to jest główny problem.
Nie wiem ile nabojów mają pasy bezpieczeństwa w 3 z USA, bo mnie to zwyczajnie nie interesuje. Ale już osoba chcąca kupić amerykańca powinna taką wiedzę posiąść przed zakupem i porządnie sprawdzić auto
Jeżeli poduszka kierowcy potrzebuje 2 naboi, to taka jest w CX3 EU, więc do amerykańskiej 3 podejdzie bez rzeźbienia.
Nie wiem ile nabojów mają pasy bezpieczeństwa w 3 z USA, bo mnie to zwyczajnie nie interesuje. Ale już osoba chcąca kupić amerykańca powinna taką wiedzę posiąść przed zakupem i porządnie sprawdzić auto
Jeżeli poduszka kierowcy potrzebuje 2 naboi, to taka jest w CX3 EU, więc do amerykańskiej 3 podejdzie bez rzeźbienia.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Mam mały problem z Mazdą 3 2018 USA – kupiłem wspólnie z szwagierką 2 szt. – moja miała delikatnie zagiety rant na drzwiach lewych, a u niej na prawych. Zakupiłem drzwi P i L z EU pochodzą z Mazdy 3 17-18r. – kompletne ( cała elektryka z lusterkiem ). U szwagierki wymieniane były P przednie drzwi. Po przełożeniu okazało się że nie działa podnoszenie szyb w wymienionych drzwiach. Elektryczne regulowanie lusterek i kierunkowskaz działa. W mojej po przełożeniu L drzwi okazało się że działa tylko szyba w lewych drzwiach "nowych", a w pozostałych nie ma możliwości otwarcia, ani z panelu w drzwiach lewych, ani z przełącznika w pozostałych drzwiach. Natomiast el. regulacja lustrek działa zarówno w drzwiach P i L. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Może wystarczy zamienić piny w kostkach w drzwiach ? Czy to raczej problem z modułem/ panelem sterującym w drzwiach lewch ?
- Od: 1 mar 2019, 00:58
- Posty: 7
No ja nie widzę innej opcji, chyba że drzwi gdzieś zginęły po drodze
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Stare drzwi mam – można tak zrobić jak piszesz, ale myślałem, że wystarczy zaminienić piny w kostkach przy drzwiach ( tak chyba było by szybciej ). Jeszcze mam pytanie czy możecie polecić elektryka w okolicy Katowic ( Śląska ), który sobie poradzi ze zmianą licznika z USA na EU i zakodowaniem go ( tak aby nie wyślwietlały się kontrolik systemów których mój samochód nie posiada) ?
- Od: 1 mar 2019, 00:58
- Posty: 7
Robiliśmy tu na forum "analizę" wiązek idących do drzwi (zdaje się na podstawie Mazdy 6) i wszystko do wtyczki drzwiowej było tak samo. Problemem są same drzwi, US ma inne przełączniki, zupełnie inne wiązki. Więc nic nie wskurasz, chyba że znajdziesz różnice w samych przełącznikach
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Mi po przełorzeniu w mojej Mazdzie z USA 2018 prawych drzwi i lusterka od wersji z EU wraz z panelem sterowania szybami i lusterkami działało, ale tylko lusterko w prawych drzwiach – tych przełorzonych. W lewych jak wymienie lusterko z systemem składanie też pewnie zacznie działać. Problem w tym że nie działaja mi el. szyby w pozostałych drzwiach ( USA ). Jak dojdę do tego gdzie leży problem na pewno się podziele tą informacją. Na razie mam brak czasu. 20 sierpnia jestem umówiony z elektrykiem na wymiane licznika i podłaczenia tylnego przeciwmgielnego. Mam jeszcze pytanie odnośnie kalibracji foltela . Mam błąd poduszki w obu Mazdach, szwagierki ( fotel lewy ) i w mojej ( fotel kierowcy ). Trudno jest dokonać takiej kalibracji ?
- Od: 1 mar 2019, 00:58
- Posty: 7
Jeszcze jedno mam pytanko czy ma ktoś może zdjęcie mazdy po lifcie 2017r. grand touring bez zderzaka z przodu (wersja z radarem)? Mam problem w dobraniu części, chodzi o zaślepkę która w się pokazuje w spisie części ale za cholerę nie wiem czy jest to "obudowa radaru" czy zaślepka do wersji bez radaru, nr części :BJT6501C0A .
Drugi problem rodzi się przy klaksonie, w spisie części jest klakson i syrena przeciw kradzieżowa ale nie ma żadnych informacji ani nie mogę nigdzie znaleźć żadnych zdjęć jak to powinno wyglądać.
Drugi problem rodzi się przy klaksonie, w spisie części jest klakson i syrena przeciw kradzieżowa ale nie ma żadnych informacji ani nie mogę nigdzie znaleźć żadnych zdjęć jak to powinno wyglądać.
- Od: 20 lip 2019, 14:43
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BN hatchback 2017r. USA Grandtouring 2.5 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości