Witam!
Potrzebuję pomocy.
Mam Mazdę 3, rok 2016, benzyna, SkyEnergy. 81 tyś km przejechane.
Coś mi skrzypi w kabinie. Nie wiem dokładnie skąd, ale z prawej strony kabiny – wydaje mi się, że z nawiewu.
Byłem u kolegi na stacji diagnostycznej. Przetrzepał samochód, sprawdził zawieszenie – wszystko ok.
Na początku lekko skrzypiało na wybojach.
Z czasem skrzypi coraz częściej, na nierównej drodze i przy ostrym skręcie w prawo.
Wydaje mi się, że to może być jakiś wiatraczek w nawiewie, który nierówno się obraca. Przy niskich temperaturach albo przy mocno chłodzącej klimie wydaje się, że problem się nasila.
Macie jakieś doświadczenia z podobnymi problemami? Da się dostać do tego wiatraczka samemu?
W serwisie 200zł za samą diagnozę, a już gwarancji nie mam.
Dzięki z góry za pomoc.
Mazda 3 / 2016r, – skrzypienie w kabinie
Strona 1 z 1
najprawdopodobniej skrzypi wewnętrzna uszczelka szyby w drzwiach. nie jest ona w żaden sposób umocowana tylko "włożona" na krawędź blachy i dociśnięta boczkiem drzwi. wystarczy coś pod nią podłożyć na przykład gąbkę na taśmie przylepnej lub coś podobnego.
aby stwierdzić czy to ona wystarczy leciueteńko opuścić szybę aby nie byąa naprężona, uszczelka wtedy opiera sie na blasze. przy zamkniętym oknie "tyka" sobie swobodnie
w ASO w ch... walą – 3 razy rozbierają i nic nie zrobią nawet jak im wytłumaczysz kiedy "trzeszczy" a kiedy nie
aby stwierdzić czy to ona wystarczy leciueteńko opuścić szybę aby nie byąa naprężona, uszczelka wtedy opiera sie na blasze. przy zamkniętym oknie "tyka" sobie swobodnie
w ASO w ch... walą – 3 razy rozbierają i nic nie zrobią nawet jak im wytłumaczysz kiedy "trzeszczy" a kiedy nie
Byłem w ASO na diagnozie.
Diagnoza pierwsza: tuleje przy szczękach hamulców. Wymienione – dalej skrzypi.
Diagnoza druga: starte klocki hamulcowe. Wymienione – dalej skrzypi.
Jutro powrót do ASO na trzecią diagnozę.
Nadal nie wiem czy to nadwozie czy rezonuje podwozie.
Wiem tylko, że dźwięk jest po prawej stronie od kierowcy, na nierównościach (szczególnie przy wolnej jeździe).
Diagnoza pierwsza: tuleje przy szczękach hamulców. Wymienione – dalej skrzypi.
Diagnoza druga: starte klocki hamulcowe. Wymienione – dalej skrzypi.
Jutro powrót do ASO na trzecią diagnozę.
Nadal nie wiem czy to nadwozie czy rezonuje podwozie.
Wiem tylko, że dźwięk jest po prawej stronie od kierowcy, na nierównościach (szczególnie przy wolnej jeździe).
- Od: 5 maja 2017, 19:50
- Posty: 10
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda 3, skyEnergy, r. 2016, benzyna 2.0
Concave napisał(a):Byłem w ASO na diagnozie.
Diagnoza pierwsza: tuleje przy szczękach hamulców. Wymienione – dalej skrzypi.
Aż muszę spytać – czy nazwa "tuleje przy szczękach hamulców" oznacza "prowadnice zacisków hamulcowych"? Czy to ASO tak to nazwało?
Diagnoza druga: starte klocki hamulcowe. Wymienione – dalej skrzypi.
Te rzeczy nie mogą powodować skrzypienia, tylko postukiwanie (delikatniejsze niż w przypadku wybitych elementów zawieszenia). Jeszcze mogły się wyrobić jarzma zacisków, ale ponownie – miałbyś stuki/grzechotanie, a nie skrzypienie.
Ja bym chyba zmienił ASO na twoim miejscu, bo wygląda na to, że cię naciągają na maksa.
Znalazłem miejsce skrzypienia: pod deską rozdzielczą, po prawej stronie (przy drzwiach), pomiędzy głośnikiem a nawiewem.
Wróciłem do ASO (zareklamowałem pierwszą diagnozę i zrobili poprawkę bez dopłaty).
Rozkręcili deskę. Okazało się, że jest tam jakaś śrubka, która trzyma dwie blaszki ze sobą. Śrubka się poluzowała i na nierównościach stukały o siebie.
Aby to potwierdzić otworzyli drzwi i stukali w deskę z boku – był metaliczny skrzyp.
Od tamtej pory ten dźwięk ustał.
[ROZWIĄZANE]
P.S. Teraz wsłuchuję się w różne dźwięki, żeby mieć potwierdzenie, że ten problem rozwiązany i mam refleksję: Mazdy są głośne w środku – szczególnie po 85 tys. km...
Wróciłem do ASO (zareklamowałem pierwszą diagnozę i zrobili poprawkę bez dopłaty).
Rozkręcili deskę. Okazało się, że jest tam jakaś śrubka, która trzyma dwie blaszki ze sobą. Śrubka się poluzowała i na nierównościach stukały o siebie.
Aby to potwierdzić otworzyli drzwi i stukali w deskę z boku – był metaliczny skrzyp.
Od tamtej pory ten dźwięk ustał.
[ROZWIĄZANE]
P.S. Teraz wsłuchuję się w różne dźwięki, żeby mieć potwierdzenie, że ten problem rozwiązany i mam refleksję: Mazdy są głośne w środku – szczególnie po 85 tys. km...
- Od: 5 maja 2017, 19:50
- Posty: 10
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda 3, skyEnergy, r. 2016, benzyna 2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości