Jaka jest jakość lakieru w Mazdach Skyactiv?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Kami40 » 20 lip 2019, 12:16

Witam, zamierzam w tym roku kupić jakieś auto rodzinne, zastanawiam się między Toyota avensis, rav 4 a Mazda CX-5, Toyota napewno niezawodność, ale o mazdzie też słyszałem dobre rzeczy, celuje w benzynę. Jedynie niepokoi mnie temat lakieru, czy faktycznie jest taki słaby jak piszą ludzie? Jeśli chodzi o tą mazde to wybrałbym rocznik między 2015-2017 (druga generacja).
Początkujący
 
Od: 20 lip 2019, 12:09
Posty: 3

Postprzez rafik85 » 20 lip 2019, 16:50

Japończyki ogólnie słabo lakierem stoją. Toyota niezawodność... ale ceny części eksploatacyjnych sporo droższe od Mazdy. Mazda w tej chwili jest równie niezawodna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 529 (0/9)
Ostrz.: 1
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez scifo » 20 lip 2019, 20:31

Tak, lakier jest nędzny. Mam, wiem.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 21:22
Posty: 58 (0/1)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez addamuss » 21 lip 2019, 18:31

A ja się do końca nie zgodzę z tym, że lakier w mazdach jest jakoś specjalnie gorszy czy wręcz nędzny. Obecnie większość marek korzysta z 'ekologicznych' lakierów – a oznacza to nic innego jak tylko znacznie mniejszą odporność na uszkodzenia. Lakier "eko" w dużym uproszczeniu jest miękki – i jest to niestety tendencja dotyczące nie tylko mazdy...
W nowych czy max kilkuletnich autach bardzo wyraźnie widać, że lakiery są mniej odporne. Odpryski od kamyczków na masce to standard... i niestety jest to ogólny obraz rynku, a nie tylko mazdy.
Co do samej mazdy – to dodatkowo dochodzą normy w grubości pokrywy lakierniczej – a te niestety są takie- że lakieru jest niewiele. I to jest fakt. Zatem zgodzę się, że na pewno mazda nie jest jakimś liderem jakości w zakresie pokrywy lakierniczej – ale na pewno nie jest też tak, że znaczącą odbiega od obecnego trendu na rynku. Natomiast ja (ale oczywiście to jest moje zdanie) nie decydowałbym o wyborze auta przez pryzmat lakieru, a raczej analizowałby inne czynniki techniczno użytkowe.
Wracając do lakieru mazdy i strony wizualnej – w mojej opinii lakiery 3-warstwowe mazdy (machine grey czy red soul) prezentują się świetnie i jeśli tylko auto jest czyste lakiery w słońcu prezentują się fantastycznie.
Na koniec moja rada – zaraz po kupnie auta folia na maskę, zderzak i błotniki z przodu (ewentualnie pół maski też będzie ok) i można się cieszyć pięknym lakierem. Przy kosztach zakupu nowego auta taki zabieg to drobniaki... a ochrona bardzo dobra.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2019, 17:44
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX-5 2017 2.0 Benzyna 160KM A/T AWD SkyPASSION

Postprzez darrecki » 23 lip 2019, 06:56

Problem zakupowy a nie techniczny. Pytanie (ze zmienionym tytułem) wędruje do działu ogólnego
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2190 (36/98)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafik85 » 23 lip 2019, 07:42

addamuss napisał(a):A ja się do końca nie zgodzę z tym, że lakier w mazdach jest jakoś specjalnie gorszy czy wręcz nędzny. Obecnie większość marek korzysta z 'ekologicznych' lakierów – a oznacza to nic innego jak tylko znacznie mniejszą odporność na uszkodzenia. Lakier "eko" w dużym uproszczeniu jest miękki – i jest to niestety tendencja dotyczące nie tylko mazdy...
W nowych czy max kilkuletnich autach bardzo wyraźnie widać, że lakiery są mniej odporne. Odpryski od kamyczków na masce to standard... i niestety jest to ogólny obraz rynku, a nie tylko mazdy.
Co do samej mazdy – to dodatkowo dochodzą normy w grubości pokrywy lakierniczej – a te niestety są takie- że lakieru jest niewiele. I to jest fakt. Zatem zgodzę się, że na pewno mazda nie jest jakimś liderem jakości w zakresie pokrywy lakierniczej – ale na pewno nie jest też tak, że znaczącą odbiega od obecnego trendu na rynku. Natomiast ja (ale oczywiście to jest moje zdanie) nie decydowałbym o wyborze auta przez pryzmat lakieru, a raczej analizowałby inne czynniki techniczno użytkowe.
Wracając do lakieru mazdy i strony wizualnej – w mojej opinii lakiery 3-warstwowe mazdy (machine grey czy red soul) prezentują się świetnie i jeśli tylko auto jest czyste lakiery w słońcu prezentują się fantastycznie.
Na koniec moja rada – zaraz po kupnie auta folia na maskę, zderzak i błotniki z przodu (ewentualnie pół maski też będzie ok) i można się cieszyć pięknym lakierem. Przy kosztach zakupu nowego auta taki zabieg to drobniaki... a ochrona bardzo dobra.

Tak, tylko to trochę lekki kwas że wydajesz na auto furę siana i sam musisz zabezpieczyć lakier, gdyż jest tak marny że boisz się owadów :)
Wizualnie lakiery są mega, ale słabo że takie miękkie. Lakier zaprawkowy red soul 90zł w ASO. Powinni rozdawać go za darmo każdemu właścicielowi tego koloru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 529 (0/9)
Ostrz.: 1
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez lelo28 » 23 lip 2019, 07:47

addamuss Ci dobrze radzi. Trzy miesiące temu odbierałem trójkę więc ten temat bardzo mocno mnie dotyczył natomiast nie na tyle żeby panikować. Niestety, im nowsze auto tym lakier mniej odporny na uszkodzenia. Normy ekologiczne wymusiły na właścicielach stosowanie różnych technik zabezpieczenia lakieru, co niestety przełoży się na wyższe koszty utrzymania auta. Skoncentruj się przede wszystkim na innych walorach użytkowych auta, takich które są dla Ciebie najważniejsze a lakier odsuń na zdecydowanie dalszą pozycję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 126 (7/9)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piwo » 23 lip 2019, 09:07

Te normy ekologiczne. Kto je nakazuje stosować konkretnie i co grozi za ich ignorowanie?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3869 (110/98)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez lelo28 » 23 lip 2019, 09:34

piwo napisał(a):Te normy ekologiczne. Kto je nakazuje stosować konkretnie i co grozi za ich ignorowanie?

UE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 126 (7/9)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez pmaniek89 » 23 lip 2019, 10:26

Wcale nie tylko UE je nakazuje, praktycznie każdy kraj w ktorym chcesz prowadzic sprzedaż ma jakieś swoje normy, jedne bardziej restrykcyjne inne mniej. USA tez ma i to jest zawsze połączenie tych wszystkich norm. Auta na rynek USA wcale nie maja grubszego lakieru. Zresztą osobna kwestia ze ludzie nie potrafią też jeździć. Jedzie taki jeden z drugim na pupie i sie dziwi ze ma odpryski, albo za ciężarówką. Generalnie 3 lata miałem Mazde 3 w kolorze Soul Red i miałem na masce jeden odprysk tylko (po uderzeniu dość sporego kamienia (około 2cm), ktory rykoszetem trafil też w szybę. Odprysk na masce nawet nie przebił podkładu. Po za tym było kilka mikro odprysków na lampach i to wszystko. Maska nie była niczym zabezpieczona, ot jeździć trzeba umieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 13:24
Posty: 114 (7/6)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez lelo28 » 23 lip 2019, 10:33

pmaniek89 napisał(a):Zresztą osobna kwestia ze ludzie nie potrafią też jeździć.
Nic dodać, nic ująć. <spoko> Może bardziej powinno się od tej strony rozpocząć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 126 (7/9)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez nemi » 23 lip 2019, 10:41

lelo28 napisał(a):UE

Myślisz, że na inne rynki malują czymś innym, żeby było lepiej?
Pytanie @Piwo jest bardzo ciekawe – tak się o tym mówi, że ktoś tą ekologię wymusza, ale jak jest w praktyce? Czy to nie jest tak, że ekologia-ekologią, a pieniądze i realizacja celu biznesowego są mimo wszystko nadrzędne?

Ktoś wymyślił sobie, że można nałożyć nikłą warstwę tańszego lakieru, za kadencji pierwszego właściciela lakier będzie wyglądał ok, a po 10 latach przestanie zabezpieczać karoserię i trzeba udać się do salonu po nowy/kupić nowszy, bo stary będzie rdzewiał.

I żeby było ciekawiej, to samochody produkowane w UE (francuskie, niemieckie) mają najczęściej lakier dwa razy grubszy niż japońskie i koreańskie (80 mikronów vs. 160) i jednak mniejszą podatność na rdzę i nie słychać lamentów, że rysuje się od patrzenia – to są jednostkowe przypadki, jak na przykład czarny w Skodzie kilka lat temu. Czyli jednak się da zrobić dobry lakier mimo tych wszystkich mitycznych norm.

BTW. Mam Renault z 2018 r, które ktoś mi przytarł na parkingu – blacha jest nieco wgięta, ale rys praktycznie nie ma i to bez żadnej polerki.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7289 (161/367)
Skąd: Warszawa

Postprzez lelo28 » 23 lip 2019, 11:51

nemi spokojnie, Kami40 pyta o lakier w maździe. Dobrze każdy wie jaka jest grubość lakieru w mazdach, dobrze każdy wie, a jak nie to sobie doczyta, że ołów w lakierze odpowiada w głównej mierze za jego twardość. Piwo pytał, kto nakazuje stosować te kryteria to odpisałem że UE, z wiadomych powodów. Nie dotyczy nas prawo azjatyckie czy amerykańskie. A czy i jakie są kary to należało by pytać/pisać bezpośrednio do ustawodawcy. A co grozi za ich ignorowanie, nie wiem, natomiast pewne będzie że to my jako potencjalni nabywcy byśmy za to zapłacili. Oczywiste jest również to że w tle są również pieniądze. Gdyby było inaczej to dawno z rynku by zniknęły silniki spalinowe. Temat rzeka, natomiast nie uważam żeby lakier należał jako główny powód dyskwalifikacji zakupu wybranego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 126 (7/9)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Bimbak » 23 lip 2019, 12:16

Przepisy unijne (i nie tylko), które wpływają na jakość lakierów są w większość bardzo stare (15 lat i więcej) i nie tyle dotyczą ekologii co zdrowia. Chodzi o zawartość metali ciężkich takich jak chrom i ołów oraz zawartość lotnych związków organicznych, wszystkie znane ze swojego negatywnego wpływu na nasze zdrowie, swoją kancerogenność, ale też negatywny wpływ na środowisko. Najnowsza dyrektywa unijna pochodzi z 2015 roku i eliminowała zawartość ołowiu i chromu w pigmentach (w bazach lakierów i innych składnikach już dawno zabronione). Obecnie odpowiedzialność za wpływ na środowisku lakierów prawie wyłącznie spoczywa na producentach lakierów, czyli na firmach chemicznych. Dlatego moim zdaniem obniżanie jakości powłoki lakierniczej to czysto księgowy zabieg, mający jedynie na celu ograniczyć koszty. Cieńsza warstwa lakieru, to mniej zużytego materiału, czyli mniej pieniędzy wydanych na materiał. Tak jak napisał nemi da się to zrobić dobrze również przy pomocy współczesnych lakierów.
Co do galwanizacji to ta znowu generuje spore ilości odpadu uciążliwego dla środowiska naturalnego – zwłaszcza niebezpiecznego dla środowiska wodnego. Stąd w oczach producentów jest to dość oczywisty cel, kiedy mowa o ograniczaniu wpływu na środowisku lub ograniczaniu kosztów związanych z gospodarką niebezpiecznymi odpadami. A każdy producent dąży też do minimalizowania swojego wpływu na środowisku. Nie da się tutaj zjeść ciastka i mieć ciastko. Zawsze będzie to swoisty balans między jakością powłoki galwanicznej, a wpływem na środowisko. Co nie znaczy, że nie można inaczej chronić blachy przed korozją lub nawet ... zrezygnować z blachy stalowej. To jednak głównie kwestia polityki producenta.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3055 (23/163)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i padaka, Moto: liter

Postprzez Vito78 » 24 lip 2019, 21:45

Witam Serdecznie Forumowiczów Mazdy.
Moi Drodzy,
Zakupiliśmy auto tej marki model: [u][u]CX-5 2L w 2018r kolor soul-red-crystal.[/color]
Tym oto autem więcej jeździ moja żona ponieważ te auto było dedykowane dla niej, ale ostatnio pozwoliłem sobie po raz kolejny przejrzeć karoserie tego auta i kondycje lakieru po pierwszym roku użytkowania.
Po analizie stwierdzam że to auto ma bardzo,ale to bardzo słaby lakier.
Auto jest myte w 90% ręcznie (czasami na bezdotykowej myjni).
Zostało zabezpieczone na zimę woskiem twardym,na wiosnę ponownie,ta sama ochrona (ręczna robota)
kilka godzin i koszt około 400 zł za każdym razem (komplet).
podczas oględzin widzę że każdy kamyk na przodzie auta zostawia odprysk:(.
każde najmniejsze dotkniecie zostawia micro ryski, ostatnio podczas wycieczki nad jezioro przydrożna liściasta gałąź otarł się o dach i zostawiła rysy!!

Powiem tak wszystko jest super jak dla Nas w tym aucie,ale lakier i to w dodatkowej opłacie (chyba 4tyś) to porażka jakich mało.

Żony poprzednie auto (Citroen Xsara Picasso) nie miał takich znaków użytkowania po 10 latach.
"serce się kraje" jak to widzimy i porównujemy do auta które poprzednio mieliśmy o połowę tańsze i światowo dużo niżej sklasyfikowane,aniżeli Mazda.

Czy może ktoś to próbował reklamować lub starał się cokolwiek zrobić w tym kierunku? i może się podzielić doświadczeniem lub podejściem indywidualnym do tego problemu?
Pozdrawiam Serdecznie użytkowników Mazd.
PS:
(oprócz lakieru i bocznych lusterek które serwis Mazdy wymienił bez problemu (układ elektryczny się uszkodź od wilgoci) , wszystko działa super.

Witold.

Dziękuję
Początkujący
 
Od: 24 lip 2019, 21:11
Posty: 3
Auto: Mazda CX5 2l 2018

Postprzez Tubi » 25 lip 2019, 06:36

Oryginalny lakier jest tragiczny, rysuje się od samego patrzenia na niego...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1427 (9/15)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ 2.0 MT 2012

Postprzez child » 25 lip 2019, 18:16

Vito78 napisał(a):Żony poprzednie auto (Citroen Xsara Picasso) nie miał takich znaków użytkowania po 10 latach.
"serce się kraje" jak to widzimy i porównujemy do auta które poprzednio mieliśmy o połowę tańsze i światowo dużo niżej sklasyfikowane,aniżeli Mazda.


Jakbyś miał 10-letnią Mazdę, to też byś nie miał takich śladów, więc to nie jest żaden argument.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1083 (30/62)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez Vito78 » 27 lip 2019, 12:46

Witam,
Dziękuję za Wasze odpisy w tej sprawie.
Widzę że to jest wada nie tylko w moim aucie, ale i winnych.
Dzisiaj byłem na myjni ręcznej i właściciel po podjęciu tematu mówił ze mazdy maja kiepski lakier i bardzo cienki, nawet jak woski kładą to musza bardzo uważać aby nie zostały rysy od ręcznego polerowania.
uważam że zwrócenie się do Mazda Pl by tu też nić nie pomogło, aczkolwiek waham się przed tym.
Pozdrawiam i miłego dnia
Witold
Początkujący
 
Od: 24 lip 2019, 21:11
Posty: 3
Auto: Mazda CX5 2l 2018

Postprzez Kami40 » 27 lip 2019, 13:17

Dzięki za odpowiedzi, dla mnie najważniejsza jest niezawodnośc, ponieważ miszkam za granicą, dużo jeżdżę po mieście ale też będę jeździł z Niemiec do Polski i spowrotem, zastanawiam się też nad Hyundai Tucson, oczywiście myślę o aucie z drugiej ręki, nie nowym. Mazda ma fajne silniki ale nie chce się wkurzac za jakiś czas byle odpryskiem na masce, a później rdzą?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2019, 12:09
Posty: 3

Postprzez rav 75 » 27 lip 2019, 15:05

Wtrącę swoje 3 grosze...Producentem farby używanej do lakierowania aut w fabryce jest (w zależności od producenta auta) Nippon i Kansai. Niezależnie jaki dalekowschodni producent wyprodukuje auto jakość lakieru jest taka sama,niezależnie czy jest to Hyundai,Kia,Mazda,Mitsubishi czy Toyota. 90-100 mikronów warstwy lakieru na białej czy czerwonej perle... Będzie odpryskiwać. I nie ma na świecie środków,kwarców,ceramik czy innej cudownej maści która temu zapobiegnie.
Dlaczego tak cieniutko? Oszczędności na materiale,na energii,na suszeniu,na wadze itd. Użytkownik ma jeździć autem 3 lata do czasu trwania gwarancji a później niech kupi nowe auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 15:30
Posty: 852 (6/15)
Skąd:
Auto: focus 1.6 tdci '09,
czasem bl z6 '09
była 626 gc fe,323 bg pn,323f bj fp...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto