Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Widzę, że nowa generacja odziedziczyła wywalanie systemów bezpieczeństwa po poprzedniej generacji. Zobaczycie jakie cuda będą się działy w zimie, mgle, ulewnym deszczu :/
tomeq83 napisał(a):Widzę, że nowa generacja odziedziczyła wywalanie systemów bezpieczeństwa po poprzedniej generacji. Zobaczycie jakie cuda będą się działy w zimie, mgle, ulewnym deszczu :/[/quotetomeq83 napisał(a):Widzę, że nowa generacja odziedziczyła wywalanie systemów bezpieczeństwa po poprzedniej generacji. Zobaczycie jakie cuda będą się działy w zimie, mgle, ulewnym deszczu :/
W książęce serwisowej jest napisane że złe warunki mogą zburzyć działania systemów bezpieczeństwa tak jak koło dojazdowe itp osobiście 1300 km brak problemów z systemami bezpieczeństwa ale tylna kamera nie lubi brudu
na nowoczesne systemy, szczególnie te asystujące lub wspomagające kierowce trzeba uważać.
Mnie aktywny tempomat prawie zabił w Galaxy, bo w lekkim zakręcie gdzie prawym pasem jechał TIR radar wyczuł go jako przeszkode i zaliczyłem awaryjne (automatyczne!!!) hamowanie.
Innym razem w BMW F10 aktywny tempomat przestał działać w zimę bo radar jest nisko w zderzaku i łąpał cały brud z drogi. Musiałem go co 200km czyścić inaczej wariowały kontrolki na desce a navi automatycznie przestawiała punkt docelowy na najbliższe aso BMW. Komedia. Lane assist też bardzo zgubny na naszych drogach kiedy co chwila nie ma lub są słabo widoczne białe paski oddzielające pasy ruchu.
Nic nie zastąpi oczu i koncentracji kierowcy, pamiętajcie o tym!.
Mnie aktywny tempomat prawie zabił w Galaxy, bo w lekkim zakręcie gdzie prawym pasem jechał TIR radar wyczuł go jako przeszkode i zaliczyłem awaryjne (automatyczne!!!) hamowanie.
Innym razem w BMW F10 aktywny tempomat przestał działać w zimę bo radar jest nisko w zderzaku i łąpał cały brud z drogi. Musiałem go co 200km czyścić inaczej wariowały kontrolki na desce a navi automatycznie przestawiała punkt docelowy na najbliższe aso BMW. Komedia. Lane assist też bardzo zgubny na naszych drogach kiedy co chwila nie ma lub są słabo widoczne białe paski oddzielające pasy ruchu.
Nic nie zastąpi oczu i koncentracji kierowcy, pamiętajcie o tym!.
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
W drodze powrotnej tempomat już się dało włączyć. Czyli wynika z tego że mocny deszcz uniemożliwi jazdę na tempomacie. Myślę że jest to świadomie ustawione w oprogramowaniu, aby w trudnych warunkach atmosferycznych to kierowca panował nad pojazdem a nie odwrotnie.
Carpasja – w pełni się z tym zgadzam.

Carpasja – w pełni się z tym zgadzam.



piotear napisał(a):kamil_franiu napisał(a):piotear napisał(a):Przy spalaniu w granicy 6.5l w trasie, nie widze sensu doplacania do diesla
Piszesz głupoty 29.000 rocznie i nie ma sensu kupować disela![]()
![]()
bo benzyna spala 6.5
![]()
![]()
o czym ty piszesz
Co prawda kolega tym czasowo tyle dojeżdża do pracy Ale przy takim przebiegu rocznym to tylko disel albo gaz
Doplata do diesla to średnio 10-15 tys. zł. Roznica w spalaniu to 1.5l, roznica w cenie litra paliwa to ok 10 groszy. Co daje nam 8 zl na 100 km taniej w przypadku diesla. Liczac dalej, wychodzi, ze diesel ZWROCI się dopiero po ponad 150 tys. km. Jak kupujesz auto na 15 lat, to ci sie oplaci
A biorac pod uwage sytuacje jak kilka miesiecy temu, ze diesel byl drozszy od benzyny o 20 groszy, to ten czas sie znaczaco wydluzy
I znowu się z Tobą nie zgodzę




kamil_franiu, ... a co to ma wspólnego z tematem wątku
Skończ Waść te swoje dywagacje o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia...
Problem ze mazda 6 2,5 skapypasson to 155 a diezel 170.
Z 2,5 czy 2.0 nie ma problemów a z dieslami na forum ciągle jakieś problemy.
Największy to wypalanie co 200 km filtra pdf, gdzie auto ma muła i pali 30% więcej przy tym.
Kolega ma diezla starszego 175 a ja mam m6 2,5 – średnie roczne spalanie z kompa mam 0,8l więcej od jego diezla.
Do tego ten klekot i ciągle jakieś problemy, niedawno coś czuścił bo miał jakiś nagar i dławiło przy pewnych obrotach.
Więcej tu., tylko 123 strony.... z 2.0 czy 2,5 nie ma wcale takich wątków na forum.
https://[...].pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Co do spalania to się zgadza , Srednię spalanie ludzi 2.5 jest koło litra większe od diezla 175 ps.
https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/iii/
To samo w cx 5.
między 2,5 192 a diezlem 175 to koło litra.
https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/cx-5/i/
Co innefo np mondeo forda gdzie ecobust 2.0 pb spala 3,5 litra wiecej od diezla 180 sp.
Z 2,5 czy 2.0 nie ma problemów a z dieslami na forum ciągle jakieś problemy.
Największy to wypalanie co 200 km filtra pdf, gdzie auto ma muła i pali 30% więcej przy tym.
Kolega ma diezla starszego 175 a ja mam m6 2,5 – średnie roczne spalanie z kompa mam 0,8l więcej od jego diezla.
Do tego ten klekot i ciągle jakieś problemy, niedawno coś czuścił bo miał jakiś nagar i dławiło przy pewnych obrotach.
Więcej tu., tylko 123 strony.... z 2.0 czy 2,5 nie ma wcale takich wątków na forum.
https://[...].pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Co do spalania to się zgadza , Srednię spalanie ludzi 2.5 jest koło litra większe od diezla 175 ps.
https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/iii/
To samo w cx 5.
między 2,5 192 a diezlem 175 to koło litra.
https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/cx-5/i/
Co innefo np mondeo forda gdzie ecobust 2.0 pb spala 3,5 litra wiecej od diezla 180 sp.
czarmi napisał(a):kamil_franiu, ... a co to ma wspólnego z tematem wątkuSkończ Waść te swoje dywagacje o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia...
co miałem napisać napisałem po to jest chyba forum

A moje wypociny dotyczą trochę wątku wystarczy się cofnąć i poczytać
kamil_franiu napisał(a): Ps.juz nie będę pisał że disel ma więcej Nm itp a serwis nie jest dużo droższy!!!
Niestety co z tego że niuton większy skoro odcinka 5000 zamiast 7000 przez co biegi muszą być o 1/3 dłuższe a więc moment na kołach trzeba pomnożyć razy dwie trzecie w stosunku do benzyny. Dodatkowo masa plus 150kg powoduje dużo gorsze skręcanie i hamowanie i radość z jazdy podobna jak benzyna z teściem i teściowa na tylnej kanapie. Przez dodatkowa wagę zużywają się szybciej też heble, półosie , opony, sworznie itd. dochodzi smród rakotwórczego diesla co ranek i klekot który odbiera jakąkolwiek chęć jazdy takim autem. Diesel jest ok, ale w traktorze.
Ostatnio edytowano 6 lip 2019, 10:46 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Prawda się sama obroni.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Carpasja napisał(a):na nowoczesne systemy, szczególnie te asystujące lub wspomagające kierowce trzeba uważać.
[...]
Nic nie zastąpi oczu i koncentracji kierowcy, pamiętajcie o tym!.
No właśnie, mnie też wkurza ta tendencja do ładowania różnego dziadostwa o delikatnie mówiąc średniej przydatności. Mój Peugeot 5008 różnymi dźwiękami reaguje na otwarcie drzwi kierowcy – od delikatnego odgłosu po wściekłe piszczenie. Muszę jeszcze spróbować otworzyć w trakcie jazdy – spodziewam się trąby

Do tego dochodzą głupoty takie jak zmuszanie do odpoczynku po 2 godzinach jazdy. Jadę sobie autostradą z prędkością lekko powyżej 100 (więcej się nie dało), a ten cymbał uznaje, że jestem zmęczony... Chyba chodziło mu o to, że taka monotonna jazda sprzyja przysypianiu

Co do aktywnych tempomatów, awaryjnego hamowania itd – pewnie miałoby to jakiś sens, gdyby działało niezawodnie. A jak z tym, to właśnie opisujecie. Jedyna pociecha, że to nie przypadłość wyłącznie Mazdy...
piwo napisał(a):Niestety co z tego że niuton większy skoro odcinka 5000 zamiast 7000 przez co biegi muszą być o 1/3 dłuższe a więc moment na kołach trzeba pomnożyć razy dwie trzecie w stosunku do benzyny. Dodatkowo masa plus 150kg powoduje dużo gorsze skręcanie i hamowanie i radość z jazdy podobna jak benzyna z teściem i teściowa na tylnej kanapie. Przez dodatkowa wagę zużywają się szybciej też heble, półosie , opony, sworznie itd. dochodzi smród rakotwórczego diesla co ranek i klekot który odbiera jakąkolwiek chęć jazdy takim autem. Diesel jest ok, ale w traktorze.
Zapomniałeś jeszcze że padają wtryski, DPF, turbo, koło 2M, trzeba specjalny olej silnikowy, akumulator pada w zimę i paliwo zamarza

piwo napisał(a):kamil_franiu napisał(a): Ps.juz nie będę pisał że disel ma więcej Nm itp a serwis nie jest dużo droższy!!!
Niestety co z tego że niuton większy skoro odcinka 5000 zamiast 7000 przez co biegi muszą być o 1/3 dłuższe a więc moment na kołach trzeba pomnożyć razy dwie trzecie w stosunku do benzyny. Dodatkowo masa plus 150kg powoduje dużo gorsze skręcanie i hamowanie i radość z jazdy podobna jak benzyna z teściem i teściowa na tylnej kanapie. Przez dodatkowa wagę zużywają się szybciej też heble, półosie , opony, sworznie itd. dochodzi smród rakotwórczego diesla co ranek i klekot który odbiera jakąkolwiek chęć jazdy takim autem. Diesel jest ok, ale w traktorze.
W swoim 2.2 nigdy nie miałem problemu z brakiem mocy 7 lat (120 tys km ) i wymieniłem tylko klocki przód i akumulator jak ktoś ma problem z dpf to nie potrafi jeździć dieslem itp A kupiłem benzynę gdyż do pracy mam teraz 8 km więc szkoda mi było kątowac ten samochód z tego co wiem nowy właściciel jest bardzo zadowolony
Fajfek napisał(a):Witam wszystkich. W czwartek, tj 4 czerwca, wyjechałem z salonu nową Mazda 3 sedan. Pozdrawiam wszystkich właścicieli nowej 3-ki.
tylko tych nowej? a starszej już nie?
gratulacje zakupu i szerokości!
miło by było jak byś popełnił jakiś post z pierwszymi wrażeniami; dlaczego akurat 3? czy były jakieś inne opcje i co zdecydowało
W jednym z wcześniejszych wpisów, ktoś wspomniał że na zagranicznym forum stwierdzono, że jadąc na tempomacie nie działa dezaktywacja cylindrów. Niestety działa 
Inną sprawą jest to że nie udało mi się zaobserwować podczas zwalniania na tempomacie, ładowania baterii, nawet w momentach w których wyraźnie czuć hamowanie (mam na myśli wskaźnik który jest obok prędkościomierza)
Spalanie rzeczywiste vs. komputer. Komputer pokazuje 5,3 l. natomiast rzeczywiste wyniosło 5,215 l. Można uznać że jest bardzo dobrze

Inną sprawą jest to że nie udało mi się zaobserwować podczas zwalniania na tempomacie, ładowania baterii, nawet w momentach w których wyraźnie czuć hamowanie (mam na myśli wskaźnik który jest obok prędkościomierza)
Spalanie rzeczywiste vs. komputer. Komputer pokazuje 5,3 l. natomiast rzeczywiste wyniosło 5,215 l. Można uznać że jest bardzo dobrze
lelo28 napisał(a):W jednym z wcześniejszych wpisów, ktoś wspomniał że na zagranicznym forum stwierdzono, że jadąc na tempomacie nie działa dezaktywacja cylindrów. Niestety działa
Inną sprawą jest to że nie udało mi się zaobserwować podczas zwalniania na tempomacie, ładowania baterii, nawet w momentach w których wyraźnie czuć hamowanie (mam na myśli wskaźnik który jest obok prędkościomierza)
Spalanie rzeczywiste vs. komputer. Komputer pokazuje 5,3 l. natomiast rzeczywiste wyniosło 5,215 l. Można uznać że jest bardzo dobrze
Przyznaje się, to ja pisałem i odwołuję to. W zeszły weekend jechałem w krótką trasę na tempomacie i wyłączenie cylindrów działa niezauważalnie (przynajmniej dla mnie). Średnie spalanie z 200 km po drogach krajowych na tempomacie 90 km/h oraz 60 km/h przejeżdżając przez wsie, 4,7 litra. Wynik bardzo dobry biorąc po uwagę całkowity przebieg 300 km – pewnie spadnie po kilku tysiącach.
Zauważyłem, że system utrzymania pasa jest b. czuły, kilka razy kazał mi skorygować kierunek, choć wydawało mi się, że trzymam się w linii. Można w ustawieniach zmniejszyć jego czułość?
Nie odczytuje też nazw kontaktów z telefonu (srajfon 8), zresetowałem bluetooth i zobaczę, czy coś to da. Natomiast wybieranie głosowe działa bardzo dobrze, trzeba tylko nauczyć się komend
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości