Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Jak z tego samego opakowania to mogą 
Słaba bateria w kluczyku pojawia się w błędach DTC, miałem kilka x. Jak tam nie będzie to nie będą to baterie.

Słaba bateria w kluczyku pojawia się w błędach DTC, miałem kilka x. Jak tam nie będzie to nie będą to baterie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Witam,
Muszę wymienić klocki i tarcze w Mazdzie 3 w wersji 2,5 produkcji Japońskiej. Z tego co czytałem te produkowane w Meksyku mają inne klocki. Czy ktoś wie jak to wygląda w wersji 2,5 Japońskiej?
W internecie znalazłem takie oznaczenia:
Tył: B4Y02648ZB
Przód: B6YS3328ZA
Czy ktoś orientuje się czy te oznaczenia są prawidłowe? Kolejna sprawa to czy montowanie z przodu klocki firmy X a z tyłu firmy Y jest w porządku?
Muszę wymienić klocki i tarcze w Mazdzie 3 w wersji 2,5 produkcji Japońskiej. Z tego co czytałem te produkowane w Meksyku mają inne klocki. Czy ktoś wie jak to wygląda w wersji 2,5 Japońskiej?
W internecie znalazłem takie oznaczenia:
Tył: B4Y02648ZB
Przód: B6YS3328ZA
Czy ktoś orientuje się czy te oznaczenia są prawidłowe? Kolejna sprawa to czy montowanie z przodu klocki firmy X a z tyłu firmy Y jest w porządku?
- Od: 16 kwi 2017, 22:11
- Posty: 11
silniki z tego co sprawdzałem różnią się stopniem sprężania – stąd niższa moc – ale jeżeli chodzi o spalanie zachowują się jak 165KM – jazda po mieście, korki i tereny podmiejskie przy skrzyni automatycznej i klimie 7.5-8l/100km, jazda w trasie 6-7l/100km (autostrada 120kmh średnie spalanie 6l/100km)
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Mniejszy stopień sprężenia = mniejszy skok tłoka, więc zapewne wał korbowy ma mniejszy "promień" (jest niższy jeśli można tak powiedzieć). Same tłoki jak i korbowody mogą być takie już same, ale blok musi być niższy (krótszy). Cała reszta osprzętu może (ale nie musi) być identyczna.
Podsumowując, to oczywistych różnic jest minimalnie 2: wał oraz blok. A reszta do sprawdzenia.
Podsumowując, to oczywistych różnic jest minimalnie 2: wał oraz blok. A reszta do sprawdzenia.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Przecież właśnie Ci wyjaśniłem. Jest to "prawie" ten sam silnik co skyactiv-g 120 i 165 z Mazdy 3, 145 i 165 z Mazdy 6, 150 z CX3. I nie ma nic, ale to zupełnie nic wspólnego ze starymi silnikami o oznaczeniu MZ z jakiejkolwiek wcześniejszej Mazdy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Cześć,
Ostatnio stałem się posiadaczem Mazdy 3 ściągniętej z USA rocznik 2018. Jako, że kolektor ssący jest uszkodzony, jestem na etapie jego zakupu. Mam pewne wątpliwości, ponieważ mam silnik 2.5, a w związku z tym nie wiem czy szukać kolektora z jakiegoś rozbitka mazdy 3 z silnikiem 2.5(wysokie ceny +/– 1200 zł), czy można spokojnie zakupić taki od innego modelu europejskiego np. mazdy 6 z tym samym silnikiem.
Czy miał ktoś taki przypadek ? Dzięki za pomoc.
Ostatnio stałem się posiadaczem Mazdy 3 ściągniętej z USA rocznik 2018. Jako, że kolektor ssący jest uszkodzony, jestem na etapie jego zakupu. Mam pewne wątpliwości, ponieważ mam silnik 2.5, a w związku z tym nie wiem czy szukać kolektora z jakiegoś rozbitka mazdy 3 z silnikiem 2.5(wysokie ceny +/– 1200 zł), czy można spokojnie zakupić taki od innego modelu europejskiego np. mazdy 6 z tym samym silnikiem.
Czy miał ktoś taki przypadek ? Dzięki za pomoc.
- Od: 7 lip 2019, 20:42
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BN 18' 2.5 184
Z góry zaznaczę, że mój poniższy wywód to bardziej zgadywanie (poparte pokrętną logiką) niż sprawdzone fakty.
Silnik 2.5l jest to rozwiercony 2.0l, więc teoretycznie na zewnątrz są identyczne. A jeśli są identyczne, to kolektor jest (a przynajmniej powinien być) taki sam.
I teraz jeśli blok silnika wraz z głowicą jest taki sam jak EU, to jest zupełnie bez znaczenia czy kupisz kolektor z 2.0 czy 2.5 i czy pochodzi on z 3,6,CX3,CX5.
Ale jeśli przypadkiem blok silnika US/EU jest inny, to zapewne spasuje tylko kolektor zza wielkiej wody.
Proponuję zadzwonić/przejść się do ASO i po VIN zapytać o nr części i porównanie tego z nr. EU.
Silnik 2.5l jest to rozwiercony 2.0l, więc teoretycznie na zewnątrz są identyczne. A jeśli są identyczne, to kolektor jest (a przynajmniej powinien być) taki sam.
I teraz jeśli blok silnika wraz z głowicą jest taki sam jak EU, to jest zupełnie bez znaczenia czy kupisz kolektor z 2.0 czy 2.5 i czy pochodzi on z 3,6,CX3,CX5.
Ale jeśli przypadkiem blok silnika US/EU jest inny, to zapewne spasuje tylko kolektor zza wielkiej wody.
Proponuję zadzwonić/przejść się do ASO i po VIN zapytać o nr części i porównanie tego z nr. EU.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Krótko i na temat. Do silnika 2,5 litra kolektor musi być z 2,5 litra i nie ma tutaj znaczenia jaki model i czy z rynku EU czy USA. Numer katalogowy to PY0113100A. Z silnika 2.0 kolektor się różni, nie próbuj kupować bo stracisz tylko czas.
- Od: 21 mar 2005, 16:59
- Posty: 217
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BN 2,5
Witam,
Mam mazde 3 2016r z usa. Wyrzuca mi dwa bledy.
B119300- blad po odpaleniu poduszek(prawa boczna plus kurtyna)
Oraz blad B00A01C(Occupant Classification System)
I pytanie czy ktos spotkal sie z tym bledem dotyczacym wykrywania pasazera. Wiem ze auta z usa nie maja maty w fotelu a cztery czujniki w dolnej ramie fotela.
I stad pytanie czu ten blad to nastepstwo odpalenia poduszek ? Czy moze jakas kalibracja tego systemu wykrywania pasazera. ( w aucie wymienulem fotel, ale cala dolna rama z tymi czujnikami nie byla ruszana tylko gabka z poszyciem i oparcie.
Bede batdzo wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam
Mam mazde 3 2016r z usa. Wyrzuca mi dwa bledy.
B119300- blad po odpaleniu poduszek(prawa boczna plus kurtyna)
Oraz blad B00A01C(Occupant Classification System)
I pytanie czy ktos spotkal sie z tym bledem dotyczacym wykrywania pasazera. Wiem ze auta z usa nie maja maty w fotelu a cztery czujniki w dolnej ramie fotela.
I stad pytanie czu ten blad to nastepstwo odpalenia poduszek ? Czy moze jakas kalibracja tego systemu wykrywania pasazera. ( w aucie wymienulem fotel, ale cala dolna rama z tymi czujnikami nie byla ruszana tylko gabka z poszyciem i oparcie.
Bede batdzo wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 11 lip 2019, 14:47
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BM 155KM USA
Jak kolega powyżej. Kolektor musi być z 2.5. Jest tylko kilka różnic między 2.0 i 2.5,różnice dotyczą kolektora, obudowy filtra powietrza, pasa przedniego z chłodnicami i poduszki silnika przy rozrządzie. Reszta osprzętu taka sama.
Ktoś z was wie jak mogę uzyskać dokładne dane techniczne pojazdu potrzebne do rejestracji? Podczas przeglądu diagnosta nie znalazł mojego auta w swoim systemie i jest problem. W Autodacie dane nie są dostępne. Mazda 3 2017 USA.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości