Hej, witam po paru latach nieobecności
Mam GH po lifcie 2.5 benzyne i potrzebuje wymienić w niej kierownie bo u góry skóra już się wytarała. Kupiłem używaną w świetnym stanie, ale nie mogę znaleźć instrukcji demontażu.
Wiem, że muszę odłączyć kleme, ale pewnie ktoś z was to robił... Pomożecie?
pzdr.
Bartek
wymiana kierownicy GH polift
Strona 1 z 1
Zapożyczone z innego forum:
Aby sie dostac do tych plastikow przy kierownicy to sprawa wyglada tak.
Najpierw musisz zdjac poduche. Jak przekrecisz lekko kierownice to zobaczysz ze z kazdej strony masz zaslepki.
Wystarczy je wyciagnac I odkrecic sruby – poducha powinna wyjsc I trzymac sie na kablu.
Jak chcesz ja odlaczac to najlepiej odlacz aku, co bys nie zlapal bledow lub co gorsza aby sobie nie wystrzelika.
Te plastiki trzymaja sie od dolu na srubkach.
Wystarczy do tyly odkrecic krzyzakiem dwa wkrety I teoretycznie wszystko powinno byc juz luzne.
Aby sie dostac do tych plastikow przy kierownicy to sprawa wyglada tak.
Najpierw musisz zdjac poduche. Jak przekrecisz lekko kierownice to zobaczysz ze z kazdej strony masz zaslepki.
Wystarczy je wyciagnac I odkrecic sruby – poducha powinna wyjsc I trzymac sie na kablu.
Jak chcesz ja odlaczac to najlepiej odlacz aku, co bys nie zlapal bledow lub co gorsza aby sobie nie wystrzelika.
Te plastiki trzymaja sie od dolu na srubkach.
Wystarczy do tyly odkrecic krzyzakiem dwa wkrety I teoretycznie wszystko powinno byc juz luzne.
Gdyby ktoś potrzebował to własnie to przerabiałem
Potrzebne narzędzia:
I krok po kroku:
Poniżej opis do całkowitego rozebrania kierownicy:
Potrzebne narzędzia:
- 1. Wkrętak krzyżowy.
2. Grzechotka (najlepiej z przedłużką).
3. Klucz nasadowy 10.
4. Klucz nasadowy 21.
5. Ewentualnie, wkrętak płaski dla ułatwienia rozłączania wtyczek.
I krok po kroku:
- 1. Dla bezpieczeństwa odłączamy akumulator, zapobiegnie to błędom po odłączeniu poduszki oraz jej ewentualnym nieuzasadnionym wystrzałem.
2. Zdejmujemy gumowe osłonki śrub z obudowy kierownicy – znajdują się one od spodu mniej więcej na godzinie 4 i 8.
3. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę (klucz 10).
4. Zdejmujemy poduszkę z kierownicy i odłączamy wtyczki z poduszki oraz klaksonu.
5. Odłączamy białą wtyczkę od multimediów od kolumny kierowniczej.
6. Odkręcamy centralną śrubę mocująca kierownicę (klucz 21).
Poniżej opis do całkowitego rozebrania kierownicy:
- 7. Odwracamy kierownicę "plecami" do góry i w jej dolnej części odkręcamy wkręt krzyżowy mocujący tylną obudowę kierownicy.
8. Odwracamy kierownicę z powrotem i w górnej części metalowego elementu konstrukcyjnego kierownicy znajdziemy dwa zaczepy, które po odgięciu na boki na zewnątrz kierownicy pozwolą na zdjęcie tylnej obudowy.
9. Po zdjęciu obudowy zyskamy dostęp do wkrętów mocujących przyciski od radia oraz tempomatu – po dwa krzyżowe na moduł. Po ich odkręceniu przyciski można swobodnie wyjąć, wcześniej jednak polecam odpiąć wtyczkę od przycisków bluetooth, to pozwoli na zdjęcie obu modułów wraz z całą wiązką elektryczną.
10. Do całkowitego rozebrania kierownicy potrzeba jeszcze zdjąć centralną osłonę wraz z przyciskami bluetooth, która jest również przykręcona wkrętem krzyżowym do elementu konstrukcyjnego kierownicy – po lewej stronie, od przodu.
11. Tyle, kierownica rozebrana na części pierwsze – można zanosić do obszywania
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6