Radzę sprawdzić prowadnice, ponieważ moje wyglądały tak jak na zdjęciach po 1,5roku od ocynkowania:
PRZÓD:
TYŁ:
Nie wiem dlaczego, ale wole OEM regenerowane zaciski niż nawet nowe TRW.
Hamulce – różne problemy
- Od: 26 kwi 2019, 08:49
- Posty: 46 (0/2)
- Skąd: łódzkie
- Auto: Mazda 6 GG 2006r 147KM LPG liftback
Jedno zdjęcie ważniejsze niż tysiąc słów...
O to; to; to właśnie...
O to; to; to właśnie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Potwierdzam Victor_1989.
U mnie występował ten sam problem.
Wyjąć prowadnice i gumki (takie harmonijki), wyczyścić porządnie wnętrze w którym chowa się prowadniczka zacisku brake clenerem lub benzyną ekstrakcyjną, tak samo prowadniczki (tylko broń Boże nie papierem ściernym, jak nie schodzi to nowe 25 zł komplet na koło), wszystko porządnie nasmarować smarem do hamulców (15 zł za tubkę), w razie pękniętych gumek kupić nowe.
U mnie ponad rok cisza, trzeba było poprawiać po warsztacie...
U mnie występował ten sam problem.
Wyjąć prowadnice i gumki (takie harmonijki), wyczyścić porządnie wnętrze w którym chowa się prowadniczka zacisku brake clenerem lub benzyną ekstrakcyjną, tak samo prowadniczki (tylko broń Boże nie papierem ściernym, jak nie schodzi to nowe 25 zł komplet na koło), wszystko porządnie nasmarować smarem do hamulców (15 zł za tubkę), w razie pękniętych gumek kupić nowe.
U mnie ponad rok cisza, trzeba było poprawiać po warsztacie...
Ale tarcze grzeją się przy hamowaniu czy nawet kiedy nie używasz hamulców nadmiernie?
Sprawdź czy felgi ci się grzeją, ja przy zacierających się klockach miałem stalowe gorące a aluminiowe tez nadzwyczajnie ciepłe były.
Sprawdź czy felgi ci się grzeją, ja przy zacierających się klockach miałem stalowe gorące a aluminiowe tez nadzwyczajnie ciepłe były.
- Od: 12 lis 2016, 23:19
- Posty: 244 (11/3)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Z racji tego, że nie przebywam zbyt często na necie dopiero dzisiaj sprawdzam forum.
Ja również podejrzewam hamulec ręczny. Czasami przy zaciągniętym hamulcu ręcznym, wsiadając do samochodu z wydobywa się dziwne skrzypienie. Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek, ale może warto się temu przyjrzeć. Co do prowadnic, tutaj również brałem pod uwagę iż może już nie ma na nich smaru, ja na zdjęciach od Victor_1989.
A jaki smar? Są tacy co używają miedzianego....
zadra napisał(a):
Moim zdaniem problemem jest to,że klocek nie odsuwa się od tarczy hamulcowej, więc albo ręczny przytrzymuje, albo coś z tymi zaciskami jest albo(tu znowu lepiej niech wypowiedzą się posiadacze – praktykujący) klocek nie cofa się z braku sprężymy lub ślizgu...
Napisałaś,że jarzma zostały stare, czy sworznie/prowadnice są nasmarowane i się nie blokują czasami?
Ja również podejrzewam hamulec ręczny. Czasami przy zaciągniętym hamulcu ręcznym, wsiadając do samochodu z wydobywa się dziwne skrzypienie. Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek, ale może warto się temu przyjrzeć. Co do prowadnic, tutaj również brałem pod uwagę iż może już nie ma na nich smaru, ja na zdjęciach od Victor_1989.
Nissmel napisał(a): wszystko porządnie nasmarować smarem do hamulców
A jaki smar? Są tacy co używają miedzianego....
- Od: 16 sie 2015, 18:19
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 Gh, 2010, 2.0 benzyna.
Ja nie pokazałem prowadnic, bo są suche tylko ZARDZEWIAŁE.
Jeżeli występuje nalot, korozja powierzchniowa czy ubytki to należy wymienić prowadnice na nowe.
Nasmarowanie pomoże docelowo, może na 2tyg, może na miesiąc, ale problem wróci w najmniej spodziewanym momencie,
Tarcze hamulcowe nagrzewają się, no bo tarcie klocka o metal generuje ciepło – inaczej się nie da.
Kwestia czy po jeździe masz gorącą felgę czy też. Jazda samochodem z zapieczonym zaciskiem jest niebezpieczna, zagotujesz płyn hamulcowy i będzie smutny koniec Twojej jazdy.
Jeżeli skrzypi Ci ręczny to lub nie odbija, to sam wskazałeś winowajce. Zaciski do regeneracji, ale nie tylko tłoczek czy gumki, ale należy rozebrać mechanizm hamulca postojowego. Jest tam dźwigienka na łożysku igiełkowym i zimmering, ostrożnie przy podgrzewaniu odpowietrznika, jeżeli nie będzie chciał się odkręcić
Jeżeli występuje nalot, korozja powierzchniowa czy ubytki to należy wymienić prowadnice na nowe.
Nasmarowanie pomoże docelowo, może na 2tyg, może na miesiąc, ale problem wróci w najmniej spodziewanym momencie,
Tarcze hamulcowe nagrzewają się, no bo tarcie klocka o metal generuje ciepło – inaczej się nie da.
Kwestia czy po jeździe masz gorącą felgę czy też. Jazda samochodem z zapieczonym zaciskiem jest niebezpieczna, zagotujesz płyn hamulcowy i będzie smutny koniec Twojej jazdy.
Jeżeli skrzypi Ci ręczny to lub nie odbija, to sam wskazałeś winowajce. Zaciski do regeneracji, ale nie tylko tłoczek czy gumki, ale należy rozebrać mechanizm hamulca postojowego. Jest tam dźwigienka na łożysku igiełkowym i zimmering, ostrożnie przy podgrzewaniu odpowietrznika, jeżeli nie będzie chciał się odkręcić
- Od: 26 kwi 2019, 08:49
- Posty: 46 (0/2)
- Skąd: łódzkie
- Auto: Mazda 6 GG 2006r 147KM LPG liftback
Smar ma być specjalny do prowadnic, dostepny w kazdym sklepie motoryzacyjnym.
A jesli chodzi o tylny hammulec to proponowałbym się przyjrzeć najpierw lince ręcznego, u mnie w zimie gumki spadły przy zaciskach, dostała się woda i mi zamarzał.
A jesli chodzi o tylny hammulec to proponowałbym się przyjrzeć najpierw lince ręcznego, u mnie w zimie gumki spadły przy zaciskach, dostała się woda i mi zamarzał.
jest tyle błędów co robią mechanicy podczas regeneracji...
np. pchają smar do otworu w jarzmie a potem wpychają śruby – smar się gromadzi na końcu i odpycha śruby (guma nie pozwala mu się przesunąć) i zacisk pracuje ciasno, wszystko się grzeje
smaruje się gumkę na tzw. guide pin (śruba z wcięciem) i wsadza do jarzma
dopiero potem smaruje się wnętrze jarzma i lekko śruby, bo inaczej smar ze śruby zostaje w tej gumowej harmonijce
to przy systemie akebono, bo przy systemie lucasa (tylne zaciski) jest inaczej
niektórzy smarują tłoczek podczas wsadzania do zacisku i cały smar jest zgarniany jest przez uszczelnienie... efekt – tłoczek pracuje na sucho
albo smarują DOTem (co przewiduje instrukcja) jednak DOT jest też zgarniany i gromadzi się pod osłoną tłoczka – a że jest higroskopijny to ciągnie wodę i tłoczek od góry rdzewieje i wszystko wokół niego
smaruje się uszczelkę tłoczka od zewnątrz, tylko tam, gdzie dotyka zacisku a potem środek zacisku DOTem – tak jak przewiduje instrukcja
takie małe błędy powodują potem poważne problemy
np. pchają smar do otworu w jarzmie a potem wpychają śruby – smar się gromadzi na końcu i odpycha śruby (guma nie pozwala mu się przesunąć) i zacisk pracuje ciasno, wszystko się grzeje
smaruje się gumkę na tzw. guide pin (śruba z wcięciem) i wsadza do jarzma
dopiero potem smaruje się wnętrze jarzma i lekko śruby, bo inaczej smar ze śruby zostaje w tej gumowej harmonijce
to przy systemie akebono, bo przy systemie lucasa (tylne zaciski) jest inaczej
niektórzy smarują tłoczek podczas wsadzania do zacisku i cały smar jest zgarniany jest przez uszczelnienie... efekt – tłoczek pracuje na sucho
albo smarują DOTem (co przewiduje instrukcja) jednak DOT jest też zgarniany i gromadzi się pod osłoną tłoczka – a że jest higroskopijny to ciągnie wodę i tłoczek od góry rdzewieje i wszystko wokół niego
smaruje się uszczelkę tłoczka od zewnątrz, tylko tam, gdzie dotyka zacisku a potem środek zacisku DOTem – tak jak przewiduje instrukcja
takie małe błędy powodują potem poważne problemy
Witam,
Wygląda na to że mam 2 problemy z hamulcami.
1. Zrobiłem zdjęcie lewego i prawego hamulca.
Zastanawiam się czy przypadkiem R zacisk nie jest skrzywiony, tz tarcza względem zacisku.
W okienku widać 4 warstwy (tarcza, grafit, płytka nośna, 4???) czy to tłok tak się wysunął?
2. Tak w ogóle to zwróciłem na to uwagę bo mam problem z Lewym hamulcem.
Organoleptycznie słychać lekki pisk na puszczonym hamulcu w okolicach 0 i w prawo na kierownicy.
Jak obrócę lekko w lewo od 0 to pisk znika.
Jakby klocek nie do końca odbijał.
Wygląda na to że mam 2 problemy z hamulcami.
1. Zrobiłem zdjęcie lewego i prawego hamulca.
Zastanawiam się czy przypadkiem R zacisk nie jest skrzywiony, tz tarcza względem zacisku.
W okienku widać 4 warstwy (tarcza, grafit, płytka nośna, 4???) czy to tłok tak się wysunął?
2. Tak w ogóle to zwróciłem na to uwagę bo mam problem z Lewym hamulcem.
Organoleptycznie słychać lekki pisk na puszczonym hamulcu w okolicach 0 i w prawo na kierownicy.
Jak obrócę lekko w lewo od 0 to pisk znika.
Jakby klocek nie do końca odbijał.
- Od: 21 maja 2017, 20:30
- Posty: 18
Zacisk stoi, do regeneracji. W razie czego mogę zaproponować Ci pełną regeneracje na wysyłkę.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6