Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny
Strona 1 z 1
simson12, chcesz pomocy z błędami – załóż odpowiedni temat. Ten w którym piszesz nie jest do tego przeznaczony. A tak pół żartem pół serio – to ta wspomniana mała stłuczka miała miejsce jeszcze przed czy już po obcięciu kabli od OBD? Bo się temu komuś mogły nożyczki omsknąć i mógł przy okazji przeciąć coś jeszcze...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Każdy błąd ma opis w forscanie – sprawdź i będziesz wiedział co go boli
Na szybko błędy masz odnośnie:
– czujników na szybie (kamera i/lub laser)
– czujnik nasłonecznienia dla klimatyzacji
A niestety dokładnie zdiagnozować i naprawić musisz sam. Przez internet to się raczej nie da
Na szybko błędy masz odnośnie:
– czujników na szybie (kamera i/lub laser)
– czujnik nasłonecznienia dla klimatyzacji
A niestety dokładnie zdiagnozować i naprawić musisz sam. Przez internet to się raczej nie da
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
U3000:49 Może być pokazany w przypadku problemu z przynajmniej 5 różnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą modułami. SAS / VCM / RBCM / FBCM / FSC / DSC HU/CM (pompa ABS z komputerem)... mam wymieniać dalej?
Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.
Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):U3000:49 Może być pokazany w przypadku problemu z przynajmniej 5 różnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą modułami. SAS / VCM / RBCM / FBCM / FSC / DSC HU/CM (pompa ABS z komputerem)... mam wymieniać dalej?
Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.[/qu
Mazda miała wymieniony zderzak i maskę bo pocałowała sarnę
więc nie miała zbyt dużo szkód
jak bym zakupił sterownik do pompy hamulcowej o tym samym numerze to czy potrzebna jest jeszcze jakieś programowanie?
Dopisano 14 maja 2019, 20:11:rafik85 napisał(a):Jak stwierdziłeś że kable są ok?na oko?
tak na oko czy są gdzieś po przecierane,
kable same się nie urywają
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
Kable nie mają prawa się urwać, chyba że zostały mocno naprężone. A w tym przypadku (przynajmniej wg opisu) nie mogło mieć miejsca. Sam miałem przyjemność składać pewną (2 letnią) Mazdę, gdzie poszedł cały przód łącznie z kolektorem i nie miałem żadnych problemów z elektryką (a kable były w pewnym miejscu przecięte). Także albo to była wielka sarna albo ktoś podreperował przed sprzedażą.
Pompa ABS jest daleko schowana i nie miała prawa się uszkodzić podczas stłuczki, a jej wiązka idzie głęboko schowana. Problem to mógłby być z lampami, kierunkowskazami, czujnikiem poduszek albo sterowaniem wiatrakami chłodnicy.
Ja bym sprawdził szybę czy oryginalna, kilka błędów dotyczy czujników tam się znajdujących. Ten od ABS również może się ich tyczyć.
Jak auto złożone i jeździ, skasować błędy, przejechać się, zobaczyć czy znów się pojawiły. Wrzuć zdjęcie czujników na szybie
Pompa ABS jest daleko schowana i nie miała prawa się uszkodzić podczas stłuczki, a jej wiązka idzie głęboko schowana. Problem to mógłby być z lampami, kierunkowskazami, czujnikiem poduszek albo sterowaniem wiatrakami chłodnicy.
Ja bym sprawdził szybę czy oryginalna, kilka błędów dotyczy czujników tam się znajdujących. Ten od ABS również może się ich tyczyć.
Jak auto złożone i jeździ, skasować błędy, przejechać się, zobaczyć czy znów się pojawiły. Wrzuć zdjęcie czujników na szybie
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
1. EATC: B1A63, B1A64 – błąd czujnika nasłonecznienia w desce rozdzielczej
2. IC/ICA: U0415, U0433, B11D4 – błąd czujnika laserowego na szybie
3. ABS: U3000 – 2 możliwośći: walnięty sterownik pompy wysyła nieprawidłowe dane do czujnika laserowego, albo problem z czujnikiem i karmi sterownik niepoprawnymi danymi. Mając IDS można przeprowadzić diagnostykę i wykluczyć (teoretycznie) co jest problemem.
Wniosek, jedź do ASO albo kogoś kto ma dedykowany komputer do Mazdy. Albo zmieniaj podzespoły w nadziei, że to coś zmieni. Czy można założyć pompę o takim samym numerze? Nie mam pojęcia
2. IC/ICA: U0415, U0433, B11D4 – błąd czujnika laserowego na szybie
3. ABS: U3000 – 2 możliwośći: walnięty sterownik pompy wysyła nieprawidłowe dane do czujnika laserowego, albo problem z czujnikiem i karmi sterownik niepoprawnymi danymi. Mając IDS można przeprowadzić diagnostykę i wykluczyć (teoretycznie) co jest problemem.
Wniosek, jedź do ASO albo kogoś kto ma dedykowany komputer do Mazdy. Albo zmieniaj podzespoły w nadziei, że to coś zmieni. Czy można założyć pompę o takim samym numerze? Nie mam pojęcia
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
wrzucam zdjęcie szyby wygląda że jest ok
tego chyba niema jak sprawdzić
czujnik nasłonecznienia wygląda na ok
głównie chodzi mi o ABS bo te kontrolki świecą mi na liczniku
zaryzykuje i kupie sterownik i podmienię może zadziała
tego chyba niema jak sprawdzić
czujnik nasłonecznienia wygląda na ok
głównie chodzi mi o ABS bo te kontrolki świecą mi na liczniku
zaryzykuje i kupie sterownik i podmienię może zadziała
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
Widzę, że sprawdzanie na oko masz opanowane. Ten czujnik nasłonecznienia to gdzie się znajduje? Bo jeśli to ten właściwy to wygląda jak oskalpowany, powinien być czarny. Nic dziwnego, że wywala błąd...
Tak jak pisałem wcześniej błąd U3000:49 może być spowodowany przez co najmniej 5 różnych modułów, a ten z pompą jest jedynie najbardziej prawdopodobny (co nie znaczy że właściwy). Jak chcesz się bawić w wymiany zamiast wydać kilkadziesiąt PLNów na poprawną diagnostykę to droga wolna.
Tak jak pisałem wcześniej błąd U3000:49 może być spowodowany przez co najmniej 5 różnych modułów, a ten z pompą jest jedynie najbardziej prawdopodobny (co nie znaczy że właściwy). Jak chcesz się bawić w wymiany zamiast wydać kilkadziesiąt PLNów na poprawną diagnostykę to droga wolna.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
simson12 napisał(a):witam wymieniłem sterownik ABS o tych samych nr błędy się skasowały,
zostało tylko kalibracja, czy może ktoś się orientuje czy FORSCAN to ogarnie?
Ogarnie, ogarnie.
531-640-670
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości