Mazda Xedos 6 CA KL '96 black by Sebo
To fakt
Aa ten olej dexelia słabym jest olejem.. Szybko sie w r4 zuzył z tego co zauwazyłem a w takim v6 to po 5 kkm zmiana, wybierz cos innego bo i tak to wszystko co ogolno 5w30/40 to mienerał.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Co do oleju teorii jest wiele. Ważne żeby nie trafić na podrobiony olej, oraz lać syntetyk z odpowiednimi parametrami.

KUZAJ napisał(a):Co do oleju teorii jest wiele. Ważne żeby nie trafić na podrobiony olej, oraz lać syntetyk z odpowiednimi parametrami.![]()
Wlasnie to jest probelemem u nas ze to co w sklepach/hurtownkach ogolno dostepne to nie syntetyki ;p
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam,
Zrobiło się ciut cieplej i zachciało się coś grzebać w aucie. Jakiś czas temu podmieniłem manetki i przyciski tempomatu na mniej zużyte. Udało mi się je dorwać za grosze
Tak wyglądały stare
Nówki
Kolejna rzecz, która wpadła na auto to składane lusterka. Chciałem bardzo podziękować Setritusowi jak zawsze za bezinteresowną i przede wszystkim fachową pomoc bo gdyby nie on to te lusterka leżały by jeszcze z rok w szafie w częściach
Dodatkowo na lusterku kierowcy mam lusterko asferyczne i na prawdę polecam wszystkim zakup takiego (ok.35zł + koszty wysyłki) – zdecydowanie lepiej widać wszystko.
Do kompletu lusterek w końcu postanowiłem dokończyć oświetlenie wnętrza. Zainstalowałem wiązkę od podgrzewanych foteli na mój tunel, dodatkowo porobiłem oświetlenia tych przycisków i doświetliłem popielniczkę bo tam mało światła było
A tutaj zabrałem sobie panel do domu i polutowałem w końcu porządnie i jakoś to teraz wygląda. Tutaj też patent zapożyczony od Piotra a mianowicie biała dioda pod przycisk A/C jako, że w słoneczne dni nie widać czy się jedzie na klimie czy nie (pokazane na filmie). Wreszcie mam takie oświetlenie jak chciałem – białe i w miarę równomierne światło na każdym przycisku.
Wczoraj byłem pośmigać na nartach, Xedzik oczywiście nie zawiódł w trasie
NIedługo odświeżam grilla i ramki wokół drzwi – założyłem już temat ale zapytam też tutaj – czy ktoś byłby w stanie polecić mi mocny lakier w sprayu, który będzie dzielnie znosił warunki atmosferyczne, wysokie temperatury i mycie ciśnieniowe?
Zrobiło się ciut cieplej i zachciało się coś grzebać w aucie. Jakiś czas temu podmieniłem manetki i przyciski tempomatu na mniej zużyte. Udało mi się je dorwać za grosze
Tak wyglądały stare
Nówki
Kolejna rzecz, która wpadła na auto to składane lusterka. Chciałem bardzo podziękować Setritusowi jak zawsze za bezinteresowną i przede wszystkim fachową pomoc bo gdyby nie on to te lusterka leżały by jeszcze z rok w szafie w częściach


Dodatkowo na lusterku kierowcy mam lusterko asferyczne i na prawdę polecam wszystkim zakup takiego (ok.35zł + koszty wysyłki) – zdecydowanie lepiej widać wszystko.
Do kompletu lusterek w końcu postanowiłem dokończyć oświetlenie wnętrza. Zainstalowałem wiązkę od podgrzewanych foteli na mój tunel, dodatkowo porobiłem oświetlenia tych przycisków i doświetliłem popielniczkę bo tam mało światła było
A tutaj zabrałem sobie panel do domu i polutowałem w końcu porządnie i jakoś to teraz wygląda. Tutaj też patent zapożyczony od Piotra a mianowicie biała dioda pod przycisk A/C jako, że w słoneczne dni nie widać czy się jedzie na klimie czy nie (pokazane na filmie). Wreszcie mam takie oświetlenie jak chciałem – białe i w miarę równomierne światło na każdym przycisku.
Wczoraj byłem pośmigać na nartach, Xedzik oczywiście nie zawiódł w trasie
NIedługo odświeżam grilla i ramki wokół drzwi – założyłem już temat ale zapytam też tutaj – czy ktoś byłby w stanie polecić mi mocny lakier w sprayu, który będzie dzielnie znosił warunki atmosferyczne, wysokie temperatury i mycie ciśnieniowe?
A napisze sobie posta!
Jako, że przyłożyłem już trochę ręki do mojego Xeda postanowiłem sobie zmienić nazwę tematu
a co!
Zbliża się wiosna, powoli trzeba przygotowywać auto na sezon!
Nadszedł czas na wymianę oleju a jest to już trzecia wymiana oleju od zakupu (auto kupione rok temu) a właściwie to już sam nie mogłem się jej doczekać i pojechałem do znajomej stacji
ponieważ postanowiłem wypłukać silnik i przejść z oleju 10w40 na zalecany 5w40 marki Valvoline, do tego filtr oleju Knecht. No i tutaj proszę Państwa miłe zaskoczenie a mianowicie pozostawiam do własnej interpretacji różnicę
Ostatnio z drobniejszych rzeczy odświeżone ramiona wycieraczek, zapodkładowane Hammeritem (co by ruda nie wyszła).
Również zakupiłem sprężyny HR od kolegi Pasiu1291 oraz nóweczki amortyzatory Monroe. Już niedługo jak dotrą paczki będą wymieniane wszystkie zużyte części zawieszenia aby auto dawało jeszcze więcej radości z jazdy. A potem powoli będę realizował kolejne plany i opisywał na forum

Jako, że przyłożyłem już trochę ręki do mojego Xeda postanowiłem sobie zmienić nazwę tematu
Zbliża się wiosna, powoli trzeba przygotowywać auto na sezon!
Nadszedł czas na wymianę oleju a jest to już trzecia wymiana oleju od zakupu (auto kupione rok temu) a właściwie to już sam nie mogłem się jej doczekać i pojechałem do znajomej stacji


Ostatnio z drobniejszych rzeczy odświeżone ramiona wycieraczek, zapodkładowane Hammeritem (co by ruda nie wyszła).
Również zakupiłem sprężyny HR od kolegi Pasiu1291 oraz nóweczki amortyzatory Monroe. Już niedługo jak dotrą paczki będą wymieniane wszystkie zużyte części zawieszenia aby auto dawało jeszcze więcej radości z jazdy. A potem powoli będę realizował kolejne plany i opisywał na forum
Pracowity weekend. Ponownie pomalowałem grilla i ramki wokół drzwi, tym razem jednak już porządnym lakierem samochodowym z pistoletu a nie sprayem, który schodzi po kilku miesiącach.. Mam nadzieję, że
robiłem to ostatni raz.. Z okazji pięknej pogody zabrałem Xeda na wiosenną przejażdżkę i zrobiłem parę fot Nikonem
wreszcie też nagrałem dźwięk jak brzmi CAI
robiłem to ostatni raz.. Z okazji pięknej pogody zabrałem Xeda na wiosenną przejażdżkę i zrobiłem parę fot Nikonem
Jakby ktoś pytał to Xedzik ma się dobrze a niedługo będzie miał się jeszcze lepiej! W poniedziałek odstawiam go na mini remont. Będą wymieniane :
– Amorki przednie Monroe + nowe łożyska FEBI
– Sprężyny HR
– 2x poduszki tylne MTX i NTY
– Tuleje drążka zmiany biegów MAZDA OEM
– chłodnica i cały nowy płyn do układu
– Zużyte elementy zawieszenia
odświeżanie sprężyn
Niedawno pomierzyłem kompresję, wyszła w miarę równa na wszystkich cylindrach.
Oprócz tego wpadły kółeczka letnie – trzeba będzie pomyśleć o dystansie na tył bo coś się schowały te koła

– Amorki przednie Monroe + nowe łożyska FEBI
– Sprężyny HR
– 2x poduszki tylne MTX i NTY
– Tuleje drążka zmiany biegów MAZDA OEM
– chłodnica i cały nowy płyn do układu
– Zużyte elementy zawieszenia
odświeżanie sprężyn
Niedawno pomierzyłem kompresję, wyszła w miarę równa na wszystkich cylindrach.
Oprócz tego wpadły kółeczka letnie – trzeba będzie pomyśleć o dystansie na tył bo coś się schowały te koła

Na tył to by się przydał delikatny negatyw, bo stoi w pozytywie jak kaczka francuska. A jak już będzie na warsztacie to chyba nie problem?
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
E tam, spójrz na zdjęcie jak się płot wywraca!
to i taki pozytyw wyszedł.
Na innych fotach dobrze stoi
A co do porównania olejów na filmikach na 5W40 nie ma tego suchego pykania i zdecydowanie jest lepiej!

Na innych fotach dobrze stoi

A co do porównania olejów na filmikach na 5W40 nie ma tego suchego pykania i zdecydowanie jest lepiej!
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
_____Pracuje się po to żeby żyć.
możliwe że przy płukance i zalaniu świeżego 10w40 było by to samo 
Nooo, tys prowda! 
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Możliwe, aczkolwiek decyzję o przejściu na olej 5w40 podjąłem ponieważ mam zdrowy silnik, który nie bierze oleju. Może tego nie usłyszycie na filmiku ale praca silnika uciszyła się
Dzisiaj odebrałem Mazdę od mechanika
. Auto pięknie usiadło na springach – trzyma się drogi a komfort jazdy uważam, że został zachowany
O wiele fajniej też jeździ się na nowej poduszce silnika – nieznacznie większe drgania ale teraz po odpuszczeniu gazu z wysokich obrotów już nie ma takiego bujania). Ahhh jeszcze polerka i można zaczynać sezon
Dzisiaj autko zostało shamowane ponownie po roku. Powiem tak, nie jest źle porównując z zeszłorocznym wykresem aczkolwiek chciałoby się pełną serię. Może koledzy specjaliści coś podpowiedzą co może być?
A propo od poprzedniego hamowania został wymieniony rozrząd, sondy 2x, zmieniony cały układ zapłonowy i ustawiony jak ma być, zmienione listwy wtryskowe i zbudowany dolot CAI. także tyle rzeczy dało jakieś 8 koni. Ale do szczęścia jeszcze brakuje 6
a nawet więcej hehe
dzisiejszy wykres
tutaj sprzed roku
A propo od poprzedniego hamowania został wymieniony rozrząd, sondy 2x, zmieniony cały układ zapłonowy i ustawiony jak ma być, zmienione listwy wtryskowe i zbudowany dolot CAI. także tyle rzeczy dało jakieś 8 koni. Ale do szczęścia jeszcze brakuje 6
dzisiejszy wykres
tutaj sprzed roku
Ostatnio edytowano 25 kwi 2019, 23:38 przez s3bo, łącznie edytowano 1 raz
Do serii chyba 10brakuje,96r to jak dobrze pamiętam powinno być 144,polifta wykastrowali o 4
I tak jest dobrze pamiętam jak.miałem kf to tez mi coś 135 wyszło i większość tak miała.Nie myślałeś o KLu?
I tak jest dobrze pamiętam jak.miałem kf to tez mi coś 135 wyszło i większość tak miała.Nie myślałeś o KLu?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Ojejku trochę mało koników coś :/ jak dla mnie brakuje porządnego koła jeszcze


- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1840 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
chmielu_KL napisał(a):Ojejku trochę mało koników coś :/ jak dla mnie brakuje porządnego koła jeszcze![]()
A co jest nie tak z tym kołem? Mi się takie podoba i nie zamierzam zmieniać. Uważam, że 17 jest git, 18 to trochę za duża felga mimo, że wizualnie lepiej wygląda.
Czy mało koników ... Hmm kwestia sporna. Brakuje 6 do serii. Nie zapominajmy, że silnik ma trochę lat.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości