Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM
Akurat w GG/GY dzięki niej ustawia się strumień symetryczny/asymetryczny, a nie LHD/RHD.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Atilla napisał(a):Czy czysciles tez soczewke od srodka?
przeczyściłem również, ale trzeba ostrożnie bo nie jest to wygodnie czyścić.
generalnie po 10 latach syfu jako tako nie było, powiedzmy że delikatny nalot kurzu – tak bym to nazwał Mimo wszystko przy naszych świecących jak świeczki halogenach ma to znaczenie.
Dopisano 16 grudnia 2016, o 16:35:
Po kilku godzinach walki wymieniony kpl. rozrządu ( oryginał ) + sprzęgło alternatora ( piski po odpaleniu zimnego silnika ustały ) i pasek wielorowkowy (pewnie jescze by pociągnął, ale miał już sporo pęknięć pomiędzy rowkami).
Najwięcej problemów miałem z wyciągnięciem alternatora – trzeba kilka rzeczy poodkręcać i jeszcze jest ciasno. Bez wyciągnięcia niemożliwa jest wymiana jego rolki.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ooo, widzę że dawno mnie tu nie było
Ale jako że Moja M6 coraz bardziej się starzeje i zaczynają się pojawiać gdzieniegdzie rdzawe miejsca ( z którymi walczę ) to zdjęć będzie coraz mniej. Za to napiszę co zostało ostatnio zrobione, bo kilka wydatków było:
*Objawy:
nasilające się trzęsienie kierownicy przy hamowaniu( nieco ustawało po mocniejszym wciśnięciu; najbardziej dokuczliwe przy prędkościach poza miastowych ). Poprzednie tarcze przejeździły u mnie prawie 100 tys km !
Wymiana:
– kompletna regeneracja przednich zacisków ( tłoczki +prowadnice+ gumki )
– wymiana przednich tarcz + zaciski firmy Zimmermann
*Objawy:
nie działająca klimatyzacja. Wyciek w klasycznym dla M6 miejscu, czyli na łączeniu pod filtrem powietrza. Do tego mechanik stwierdził, że chłodnica klimy jest w kiepskim stanie – dotykając delikatnie lamelki sypały się jak pieprz.
-wymiana chłodnicy klimy – polska firma Termpol
-wymiana przewodu dolnego od klimy
*Objawy:
skrzypienie w podwoziu, szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu. Słyszalne również przy kilkukrotnym, mocniejszym wciskaniu jednej strony maski.
Wymiana:
-wymiana wahaczy prostych dolnych
*Objawy:
częste, dość długie wypalanie filtra DPF ( co ok. 80km ), wysokie korekty w Forscan
Wymiana:
fabrycznie regenerowany wtryskiwacz
Po wymianie dużo rzadsze wypalania, wrażenie większej elastyczności, średnie spalanie zmniejszone z 7,8 do 7 ! ( na razie wyjeżdżony 1 bak )
Ale jako że Moja M6 coraz bardziej się starzeje i zaczynają się pojawiać gdzieniegdzie rdzawe miejsca ( z którymi walczę ) to zdjęć będzie coraz mniej. Za to napiszę co zostało ostatnio zrobione, bo kilka wydatków było:
*Objawy:
nasilające się trzęsienie kierownicy przy hamowaniu( nieco ustawało po mocniejszym wciśnięciu; najbardziej dokuczliwe przy prędkościach poza miastowych ). Poprzednie tarcze przejeździły u mnie prawie 100 tys km !
Wymiana:
– kompletna regeneracja przednich zacisków ( tłoczki +prowadnice+ gumki )
– wymiana przednich tarcz + zaciski firmy Zimmermann
*Objawy:
nie działająca klimatyzacja. Wyciek w klasycznym dla M6 miejscu, czyli na łączeniu pod filtrem powietrza. Do tego mechanik stwierdził, że chłodnica klimy jest w kiepskim stanie – dotykając delikatnie lamelki sypały się jak pieprz.
-wymiana chłodnicy klimy – polska firma Termpol
-wymiana przewodu dolnego od klimy
*Objawy:
skrzypienie w podwoziu, szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu. Słyszalne również przy kilkukrotnym, mocniejszym wciskaniu jednej strony maski.
Wymiana:
-wymiana wahaczy prostych dolnych
*Objawy:
częste, dość długie wypalanie filtra DPF ( co ok. 80km ), wysokie korekty w Forscan
Wymiana:
fabrycznie regenerowany wtryskiwacz
Po wymianie dużo rzadsze wypalania, wrażenie większej elastyczności, średnie spalanie zmniejszone z 7,8 do 7 ! ( na razie wyjeżdżony 1 bak )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Jakby ostatnio było za mało wydatków – przy demontażu okazało się że druga rurka od klimy( dłuższa ) tez już się nadaje do wymiany...
Do tego nowy akumulator – ostatni Bosch wystarczył na ok. 5,5 roku. Teraz wybór padł na Duracell
Do tego nowy akumulator – ostatni Bosch wystarczył na ok. 5,5 roku. Teraz wybór padł na Duracell
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
no i po 12 latach przyszedł czas na wymianę wahaczy + łączników stabilizatorów – w sumie dobry wynik jak na nasze drogi
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Bardzo dobry wynik. Moja GY też ma przód dolne wymienione ale tył jeszcze mam cały ori a zrobione 386kkm.Czekam na ten moment kiedy któryś z tylnych wejdzie komuś w w drugiej klasie bo to chyba prędzej nastąpi jak ich zuzycie
Dzięki za szybką odpowiedz. Muszę wymienić w swojej M6 a nie chcę przepłacać, a ta wygląda sensownie. W necie nie ma za dużo na temat tych chłodnic.
Pozdro.
Pozdro.
nadszedł czas na kolejną wymianę kompletu tarcze + klocki, tym razem tył. Bardzo zadowolony z wyczuwalnej różnicy na przodzie, wymieniłem również tył na komplet Zimmermann
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
podsumowanie zmian od ostatniego wpisu:
03.2019
wymiana progów + montaż wzmocnień pod lewarek + zabezpieczenie
04. 2019
wymiana olej ( Dexelia DPF ) + filtr
08. 2019
wymiana wahaczy tył, wymiana zaworu SCV ( obroty lekko falowały )
12. 2019
– wymiana olej ( Dexeli DPF ) + filtr
– wymiana olej w skrzyni biegów ( profilaktycznie ) Castrol 75W90
09. 2019
– wymiana 3x wtryskiwacze na fabrycznie regenerowane ( Forscan pokazywał, że już powoli kwalifikują się do wymiany/regeneracji ) .
– usunięcie DPF + EGR off ( wypalania co ok. 40-50 km, większe zużycie paliwa z tego powodu i rozcieńczanie oleju silnikowego – co z tym związane wymiany oleju nawet co kilka miesięcy). Diagnoza: DPF po prostu już nie pracował prawidłowo m.in. z racji wieku.
Wrażenia po prawie roku ? żałuję, że tak z tym zwlekałem... Auto ma więcej mocy, lepiej się zbiera, jednocześnie spadło zużycie paliwa tak, że obecnie pobijam rekordy( zasięgu i spalania ), których nie uzyskałem jeżdżąc tym autem przez 10 lat. Do tego brak negatywnych skutków w postaci dymienia.
Przy okazji sprawdzona kompresja silnika ( wzorowa – świadczy m.in. o doskonałym stanie silnika ), oraz moc na hamowni – 143,5 Hp
12.2019
– wymiana filtr paliwa + kabinowy + powietrza
05.2020
– wymiana błotników na nowe ( poprzednie skorodowały od spodu w miejscu mocowania )
– pokrycie auta 2 kolorową warstwą PlastiDip (oryginalny) + lakierowanie felg
obecny przebieg 259000 km.
W najbliższym czasie będę sprzedawał auto ( najpierw pojawi się w ogłoszeniach na forum ), jakby ktoś był zainteresowany to chętnie odpowiem na wszystkie pytania na PW ( lub mail kd501@wp.pl ).
03.2019
wymiana progów + montaż wzmocnień pod lewarek + zabezpieczenie
04. 2019
wymiana olej ( Dexelia DPF ) + filtr
08. 2019
wymiana wahaczy tył, wymiana zaworu SCV ( obroty lekko falowały )
12. 2019
– wymiana olej ( Dexeli DPF ) + filtr
– wymiana olej w skrzyni biegów ( profilaktycznie ) Castrol 75W90
09. 2019
– wymiana 3x wtryskiwacze na fabrycznie regenerowane ( Forscan pokazywał, że już powoli kwalifikują się do wymiany/regeneracji ) .
– usunięcie DPF + EGR off ( wypalania co ok. 40-50 km, większe zużycie paliwa z tego powodu i rozcieńczanie oleju silnikowego – co z tym związane wymiany oleju nawet co kilka miesięcy). Diagnoza: DPF po prostu już nie pracował prawidłowo m.in. z racji wieku.
Wrażenia po prawie roku ? żałuję, że tak z tym zwlekałem... Auto ma więcej mocy, lepiej się zbiera, jednocześnie spadło zużycie paliwa tak, że obecnie pobijam rekordy( zasięgu i spalania ), których nie uzyskałem jeżdżąc tym autem przez 10 lat. Do tego brak negatywnych skutków w postaci dymienia.
Przy okazji sprawdzona kompresja silnika ( wzorowa – świadczy m.in. o doskonałym stanie silnika ), oraz moc na hamowni – 143,5 Hp
12.2019
– wymiana filtr paliwa + kabinowy + powietrza
05.2020
– wymiana błotników na nowe ( poprzednie skorodowały od spodu w miejscu mocowania )
– pokrycie auta 2 kolorową warstwą PlastiDip (oryginalny) + lakierowanie felg
obecny przebieg 259000 km.
W najbliższym czasie będę sprzedawał auto ( najpierw pojawi się w ogłoszeniach na forum ), jakby ktoś był zainteresowany to chętnie odpowiem na wszystkie pytania na PW ( lub mail kd501@wp.pl ).
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Jest to biała perła z pigmentem alien , w proporcji 90/10%. Sprawia to że przy ciemniejszym oświetleniu wygląda prawie jak zwykły biały, ale w słońcu pojawiają się delikatne refleksy blado czerwone. Razem daje to fajny, oryginalny efekt . Dach i lusterka to czarny z dodatkiem perły, przez co wygląda bardziej na takie grafitowe. Całość pokryta dedykowaną powłoką ochronna, która sprawia że natryśnięta folia odporna jest na chemię olejo i paliwo pochodną i zwiększa odporność na zarysowania.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości