Zamiana silnika 121 km na 136 km
Strona 1 z 1
Witam
Posiadam silnik do Mazdy 6 z 2003r. 136 KM i chciałbym wsadzić go do Mazdy 6 ale 121 KM 2005r.
Czy sama przekładka jest bezproblemowa? Czy w ogóle się nadaje do takiej przekładki?
Czy wystarczy sam silnik czy jeszcze jakieś inne rzeczy? (zegary, komputer i inne)
Proszę o podpowiedź czy bawić się w taką wymianę/
Posiadam silnik do Mazdy 6 z 2003r. 136 KM i chciałbym wsadzić go do Mazdy 6 ale 121 KM 2005r.
Czy sama przekładka jest bezproblemowa? Czy w ogóle się nadaje do takiej przekładki?
Czy wystarczy sam silnik czy jeszcze jakieś inne rzeczy? (zegary, komputer i inne)
Proszę o podpowiedź czy bawić się w taką wymianę/
-
czuryl
Powinien wejść bez problemu, ale dalej będziesz miał 121 km. 136km i 121km to ten sam silnik, tylko inna mapa ECU w komputerze. Więc jak jednostkę 121km masz sprawną to taniej wyjdzie zmienić mapę ECU w niej
.
Na pewno też jest inny zawór egr.. nie wiem jak kolektor ssący, chyba w 136 jest odkręcana przepustnica..
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
CZeść
Czeka mnie przekładka, auto na warsztacie i szukam silnika. Znalazłem względnie optymalny jeżeli to w ogóle możliwe... Tylko i tu pytanie. Z wersji przed liftowej silnik 136 konny, czy wszystko będzie pasowało jak należy przy przekładce w zamian za 121 konna
Czeka mnie przekładka, auto na warsztacie i szukam silnika. Znalazłem względnie optymalny jeżeli to w ogóle możliwe... Tylko i tu pytanie. Z wersji przed liftowej silnik 136 konny, czy wszystko będzie pasowało jak należy przy przekładce w zamian za 121 konna
-
Maluś
Dzięki KUBSZTYK za podpowiedź. Kupowałem z osprzętem, ze względu na części zamienne. Mam nadzieje, że pomogę rozwiać doszczętnie wątpliwości innym zmagającym się z problemem. Silniki są takie same, tylko różnią się komputerem jak już wspomniano. Nie wiem czy w każdym ale u mnie koniecznie trzeba bylo przełożyć tylko egr, który w "nowym" silniku był elektroniczny . Madzia po transplantacji cieszy się drugą młodością 
-
Maluś
Witam. Pytanie mam możliwość kupna anglika z silnikiem 143KM i przełożyć go za silnik 121KM czy różnią się te silniki? nadmienię że przełożyć chce cały osprzęt i skrzynię biegów też. Czy mają te same uchwyty i wielkość?
Dzieki dobrzyn22 za info tylko moja 121 to właśnie RF7J i czy w 143 jest ten sam osprzęt typu turbo, EGR czy pompa wys. ciśn./ może to być jak poprzednik pisał tylko podrasowany chip w kompie? i to mnie interesi.
Dzieki dobrzyn22 za info tylko moja 121 to właśnie RF7J i czy w 143 jest ten sam osprzęt typu turbo, EGR czy pompa wys. ciśn./ może to być jak poprzednik pisał tylko podrasowany chip w kompie? i to mnie interesi.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2017, 21:13 przez DanyGoo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 cze 2010, 23:01
- Posty: 32
- Skąd: Przemyśl
- Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY
Nie chciałem zakładać nowego tematu na jedno małe pytanie, więc podpinam na najbardziej pasujący.
Mam silnik RF7J o mocy 121km. Czy wie ktoś, czym się on różni od wersji 143km? Słyszałem, że jedyne różnice, to inna turbosprężarka i komputer. Czy to wszystko co musiałbym wymienić, żeby zwiększyć moc o ponad 20km? Czy coś jeszcze?
Mam silnik RF7J o mocy 121km. Czy wie ktoś, czym się on różni od wersji 143km? Słyszałem, że jedyne różnice, to inna turbosprężarka i komputer. Czy to wszystko co musiałbym wymienić, żeby zwiększyć moc o ponad 20km? Czy coś jeszcze?
Tak gdzieś czytałem, teraz trudno mi będzie znaleźć źródło. Pytam, bo myślę nad zwiększeniem mocy, ale w możliwie najbezpieczniejszy sposób. Rozumiem że skoro wychodziły wersje 143 konne, to podwyższenie do tej mocy z 121 koni, nie będzie zagrażało silnikowi?
Jeżeli z silnikiem i osprzętem wszystko w porządku, to absolutnie nic złego nie powinno się dziać. Mam identyczny silnik i rocznik, moc podniesiona do prawie 150 koni już wiele lat temu, nadal technicznie wszystko 

Jak to robiłem , to jeszcze nie chipowali tego silnika ( no, może kilka miejsc na całą Polskę ), więc padło na BOXa. Zasada jest taka, że przy niezmienionym stylu jazdy możesz nieco przyoszczędzić na paliwie, jednak korzystając z większej mocy – spalanie nieco może wzrosnąć. Robiłem to w Vtech Pomorze, z tego co pamiętam to ok, 1,5 tys zł.
z oczywistych względów chip będzie zawsze lepszym rozwiązaniem niż box, więc również zalecał bym takie rozwiązanie – jednak dla ścisłości dodam, że przez naprawdę długi okres nigdy u mnie z boxem problemów nie było.
PS. po szczegóły dot. podnoszenia mocy zapraszam do działu tuning mechaniczny
PS. po szczegóły dot. podnoszenia mocy zapraszam do działu tuning mechaniczny
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6