silnik 2.3l ze zmiennymi fazami rozrządu
Strona 1 z 1
jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem dlatego proszę forumowiczów o pomoc.
Mianowicie mam w/w w temacie mazde. 166 konną.
Uszkodził się silnik w wyniku przekręcenia na panewce. Generalnie do wymiany/rekontu. Niestety jest ze mnie typowy Janusz i zdążyłem kupić 2 silnik, którego nie mogę zwrócić.
Moja mazda ma zmienne fazy rozrzadu, a kupowany silnik jest bez. Teraz pytanie. Czy mogę przełożyć silnik, z czym to się wiaze. Lub 2 opcja. Czy bez inwazyjnie mogę przełożyć panewki i jeden korbowód, o ile dobrze to rozumiem.
Pozdrawiam
Powyzej zdjecie uszkodzonego mojego silnika. Proszę o potwierdzenie czy fazy są zmienne czy też nie.
Proszę o wyrozumiałość.
- Od: 31 sty 2019, 22:14
- Posty: 2
Załóż swoją czapę na dół od tego silnika i będzie działać. Będziesz miał sprawny doł, i głowicę ze zmiennymi fazami. Oszczędzasz jakbyś chciał naprawić po taniości i puścić dalej.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
tadziol napisał(a):Owszem,silnik na zdjęciu ma zmienna fazę rozrządu.
@tadziol A tak z ciekawości, ile kosztowałaby wymiana panewek na nowe, żeby uniknąć takiej awarii i konieczności wymiany silnika na nowy? Oczywiście chodzi mi o tą wersję silnika.
- Od: 29 sty 2019, 15:51
- Posty: 2
- Auto: Mazda6 I, 2.3 166KM, benz + LPG, 2007
a z ciekawości – były w ogóle silniki 2.3 bez zmiennych faz w M6?
kubeq08 – jak się przekręciła panewka, to masz ogromne szanse, że podpora jest uszkodzona i sama wymiana panewek nie wystarczy. jeśli jest tylko "lekkie" zdeformowanie panewki, to może być tak, że wystarczy zedrzeć czop z wału korbowego (powstały po przytarciu panewki – panewka jest bardziej miękka i wał mógł się nie uszkodzić) i dać nowe panewki. Ale to wszystko zależy od konkretnego przypadku. (jak masz dużo szczęścia i dobrych fachowców, to obędzie się nawet bez wyjmowania wału z robotą poprzez zdjęcie miski olejowej.
kubeq08 – jak się przekręciła panewka, to masz ogromne szanse, że podpora jest uszkodzona i sama wymiana panewek nie wystarczy. jeśli jest tylko "lekkie" zdeformowanie panewki, to może być tak, że wystarczy zedrzeć czop z wału korbowego (powstały po przytarciu panewki – panewka jest bardziej miękka i wał mógł się nie uszkodzić) i dać nowe panewki. Ale to wszystko zależy od konkretnego przypadku. (jak masz dużo szczęścia i dobrych fachowców, to obędzie się nawet bez wyjmowania wału z robotą poprzez zdjęcie miski olejowej.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6