P2187 uboga mieszanka na biegu jałowym
1, 2
Witam,
Jakoś od zimy po pierwszym rozgrzaniu silnika jeśli akurat stane na światłach na wolnych obrotach wyrzuca mi P2187 ( uboga mieszanka na biegu jałowym) nic poza tym w sumie auto pracuje normlanie może czasami czuć jakieś większe wibracje na kierownicy albo jestem przewrażliwiony. Nie wiem gdzie szukać przyczyny więc zacząłem sprawdzać MAF i Sensory . Wyniki mam jak na poniższych fotkach. Czy macie podobne wartości ( pacjent 2.0 lf +LPG) błąd wsykakuje niezaleznie od tego czy na beznyznie czy na lpg. Pomiary robiełm po rozgrzniau silnika na postouje bez klimy i bez świateł
Jakoś od zimy po pierwszym rozgrzaniu silnika jeśli akurat stane na światłach na wolnych obrotach wyrzuca mi P2187 ( uboga mieszanka na biegu jałowym) nic poza tym w sumie auto pracuje normlanie może czasami czuć jakieś większe wibracje na kierownicy albo jestem przewrażliwiony. Nie wiem gdzie szukać przyczyny więc zacząłem sprawdzać MAF i Sensory . Wyniki mam jak na poniższych fotkach. Czy macie podobne wartości ( pacjent 2.0 lf +LPG) błąd wsykakuje niezaleznie od tego czy na beznyznie czy na lpg. Pomiary robiełm po rozgrzniau silnika na postouje bez klimy i bez świateł
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
sprawdź korekty dawki paliwa , może masz nieszczelność , kolektor dolotowy ,wężyki
No właśnie szukałem i nie widze przecieku próbowałem sprawdzać breakcleanerem ale też nic . Nie wiem co daje sygnał że zapala ten błąd .Cieżki do namierzenia przypadek "na oko " Jedyne co to mam jeden przewód podciśnienia przy dolocie sklejony na jakas poxeline ale tak było jeszce jak poprzedni właściciel go użytkował 5 lat temu a mi błąd wyskakuje od tej zimy. Zastanawiam sie czy lambda nie ma jakiejś opcji że sie podgrzewa i może to ona coś lekko warjuje wkoncu już 140k na LPG zrobiłem. Jak nie zatrzymam się akurat jak auto sie nagrzeje pierwszy raz to check nie wyskakuje . 
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Sprawdź czy 2 ga sonda kontrolna pracuje no i 1 sza szału nie robi powinna falować
Pierwsza powinna falować w jakim zakresie napiecią? własnie chętnie bym ją podmienił na chwile i zobaczył czy cos sie zmieni. Może ktoś wrzucić jakiś screen? W ogóle jaki ma symbol ta sonda przed katalizatorem? Bawic sie w zamienniki czy OEM używke lepiej?
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Wracam do wątku w zime w zasadzie błąd występuje po każdym rozgrzaniu silnika. Wymieniłem MAF i nic to nie dało niestety nadal tak samo zachouwje się auto przygasa co jakiś czas na wolnych obrotach i wtedy pojawia się błąd ale jest to bardzo delikatne przygasanie. Zauważyłem używając apki Piston, że mam odczyt tylko z jednej Sondy lambda ( tej drugiej) . Podpiałem na chwile nową sonde ( kolega z motoryzacyjnego mi nówke użyczył) bez wkrecania w ukłąd wydechowy po prostu podpiałem i nic sie nie zmieniło brak odczytu. Jak ją odepne to w zasadzie się nic nie dzieje auto pracuje dalej bez zmian. Macie odczyt z obu sond używajac ELM 327 i jakiś aplikacji? Szukałem też przecieku jeszcze w dolocie dymem metoda z YT i bez skutku nic nie w było widać żeby gdzieś lewe mogło sie dostawać. Nie wiem w która storne iść.
P.S Dwa razy oddawałem auto do mechanika żeby rozwiazc problem i jedyne co to wymieniaja świece mocno przybrudzone po 10k km bo twierdzą, że to ich wina ale to dla mnie oczywiste że to skutek nie przyczyna.
Jeśli to sonda to nie wime która ani jak sprawdzić czy ta przed kat działa.
P.S Dwa razy oddawałem auto do mechanika żeby rozwiazc problem i jedyne co to wymieniaja świece mocno przybrudzone po 10k km bo twierdzą, że to ich wina ale to dla mnie oczywiste że to skutek nie przyczyna.
Jeśli to sonda to nie wime która ani jak sprawdzić czy ta przed kat działa.
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
nie patrz na wolty. Sprawdź korekty: krótką i długą. AFR tez nie zaszkodzi. To pokaże czy masz sprawną sondę. Później na rozgrzanym symulujesz zmianę ilości powietrza np. odpinając odmę (dajesz lewe powietrze) i patrzysz czy korekty pójda na plus.
Jakie masz podciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i klimatyzacji??
Jakie masz podciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i klimatyzacji??
chwilowa korekta jak przekroczy 25% wywala P2187 , sprawdź w ruchu .
albo nieszczelność dolotu , wydechu , jakiś przetarty wąż od podciśnienia , uszczelka wtryskiwacza , wsio co jest za MAF
No własnie szukałem wszędzie pare razy nic nie widze nie słysze "na plaka" nic sienie dzieje zero reakcji . Dmuchałem dymem do środka pod ciśnieniem i zero brak lewego powietrza. Potwierdze korekte i będe szukał jeszcze ...
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Inaczej to wygląda na postoju inaczej w czasie jazdy , na postoju korekty miałem ok , tylko silnik się ( podejrzewam że na zimnym czyta zapisane mapy ) nagrzał i wywalał błąd na postoju korekta 20 % w czasie jazdy pod 28 i kontrolka , u mnie uszczelki kolektora po wymianie na polift , też plak nic nie dawał
No pierwsze o czym myslałem to lewe powietrze długo szukałem i nic .Auto sie na wolnych lekko trzesie jakby był mifire. Korekta czasem skacze na wolnych i to bardzo od 8 do 26 ale fakt jak przekracza 25% wyrzuca błąd po chwili . Gadałem z moim mechanikiem, który robił remont ponad rok temu i ściagał kolektor ssacy twierdzi, że wszytsko dobrze poskłądał ale jakoś nie wiem nie brzmi super przekonywujaco choć pare takich Mazd naprawił . Jakimś specyficznym moementem sie dokreca kolektor ( mam po liftowy przynajm niej tak mi sie wydaje) Zanim przeskocze do konkluzji żęby wymianiać. Wolałabym wiedzieć ściagnac spojrzeć co gdzie ejst przyczyna spórbować zlokalizować błąd. Jakis schemat jak ściagnac kolektor? Jakim moementem go potem dokręcić?
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości