Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.
child napisał(a):Gdzie są zdefiniowane "samowolne przeróbki samochodu" i jakie konkretnie prawo ich zabrania?
Tu masz rozporządzenie, które zarówno szczegółowo jak i ogólnie wskazuje jak powinien wyglądac samochód
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 162022.pdf
Nie ma szczegółów dot DPF bo żadne przepisy nie odnoszą się stricte do rodzaju danej częsci. Nigdzie też nie będzie napisane, że do lamp odbłyśnikowych nie mozna zamontować HIDów.
Natomiast jest takie coś jak: "specyfikacja homologacyjna".
I na homologowanej lampie najczęsciej jest info jakie żarówki WOLNO montować. W ogóle często w innych tematach poruszany jest temat homologacji. I to właśnie on determinuje posiadanie DPF skoro pojazd który otrzymał homologację, miał DPF porczas procesu dopuszczania do ruchu(homologacji).
Nie mam wiedzy na jakiej podstawie w jakiej marce, sprawdzana jest specyfikacja ale w citroenie na stronie serwisowej, po numerze VIN, uzyskujemy 5-6 stron na temat specyfikacji samochodu z jaką pojazd został dopuszczony do ruchu. MIałem wiele lat citroena, to i dostęp "się załatwiił".
C5 2.0HDI
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Ogólnie diagnosta widząc auto po 2010 roku wie że powinien być DPF i sprawdza czy jest i czy spełnia auto normy emisji. W autach starszych jak np moje Signum były wersji z DPF i bez DPF wtedy diagnoście nie chce się grzebać czy dane auto powinno mieć czy nie i przyjmuje że nie ma.
Dzięki za informacje, przy próbie przeczytania rozporządzenia dostałem wysypki i nudności i musiałem zrezygnować. Dochodzę do wniosku, że ustawy i rozporządzenia powinny być publikowane wyłącznie w formacie HTML z odnośnikami do innych aktów prawnych w postaci linków, ponieważ odnośniki te w formie tekstowej stanowią czasami większość treści niektórych podpunktów...
Natomiast ciekawi mnie, jak szczegółowa jest owa "specyfikacja homologacyjna", bo zastanawiam się np. nad takimi kwestiami (czy są samowolnymi przeróbkami łamiącymi homologację):
* wymiana żarówek w kabinie na LEDy
* wymiana opon na rozmiar inny niż producent przewiduje
* permanentne wyłączenie i-stop (bo patrząc na te informacje o citroenie system start/stop jest wymieniony)
Natomiast ciekawi mnie, jak szczegółowa jest owa "specyfikacja homologacyjna", bo zastanawiam się np. nad takimi kwestiami (czy są samowolnymi przeróbkami łamiącymi homologację):
* wymiana żarówek w kabinie na LEDy
* wymiana opon na rozmiar inny niż producent przewiduje
* permanentne wyłączenie i-stop (bo patrząc na te informacje o citroenie system start/stop jest wymieniony)
child napisał(a):Natomiast ciekawi mnie, jak szczegółowa jest owa "specyfikacja homologacyjna", bo zastanawiam się np. nad takimi kwestiami (czy są samowolnymi przeróbkami łamiącymi homologację):
* wymiana żarówek w kabinie na LEDy
* wymiana opon na rozmiar inny niż producent przewiduje
* permanentne wyłączenie i-stop (bo patrząc na te informacje o citroenie system start/stop jest wymieniony)
Bardzo dobre pytanie. Na to pytanie sam chciałbym znac odpowiedź. Generalnie idąc level wyżej w uogólnianiu, chciałbym się dowiedzieć, gdzie jest ta granica zmian w aucie, po przekroczeniu której można uznać, że zmiany są "niezgodne z prawem".
Jednak patrząc na to że we wrakach, montowane se ledwo świecące taśmy led jako "światła do jazdy dziennej" i nikt z tym nic nie robi, ani policja ani diagności, to można wysnuć teze, że prawo prawem a i tak wszyscy odpowiedzialni mają w poważaniu co robisz ze samochodem, byle nie złamał sie na pół.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Na pewno jak zakładamy inny rozmiar opon/kół niż przewiduje producent tracimy homologację a w przypadku kolizji ubezpieczyciel może się do tego przyczepić.
to ja dorzuce jeszcze grubsze tematy jak swapy silnika
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 47804&st=0
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0
tutaj ludzie mocno sie zastanawiaja.
ogolnie praktyka jest taka ze w Polsce glownie o przeglady chodzi a tam jest wolna amerykanka.
w niemczech wyglada to troszke inaczej i juz inny rozmiar opon niz wpisany w breefie powoduje oblanie przegladu.
u nas czy to wieksze heble, fotele kubelkowe, pasy szelkowe, klatka czy nie homologowane klocki czy inny silnik, nikt na to nie zwraca za bardzo uwagi do momentu smiertelnego wypadku z udzialem naszego auta.
pewnie bedzie powoli sie to zmieniac ale poki co wszystko zlaezy od robiacego przeglad. policja zwraca uwage tylko na peirdoly jak przyciemniane szyby, glosny wydech, czy emisje spalin,
mysle ze za pare lat kazdy diagnosta zanim zacznie robote bedzie podpinac sie pod obd2 i odczytywac wszelakie bledy. co od razu wykryje brak dpfu, absu czy poduszki powietrznej.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 47804&st=0
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0
tutaj ludzie mocno sie zastanawiaja.
ogolnie praktyka jest taka ze w Polsce glownie o przeglady chodzi a tam jest wolna amerykanka.
w niemczech wyglada to troszke inaczej i juz inny rozmiar opon niz wpisany w breefie powoduje oblanie przegladu.
u nas czy to wieksze heble, fotele kubelkowe, pasy szelkowe, klatka czy nie homologowane klocki czy inny silnik, nikt na to nie zwraca za bardzo uwagi do momentu smiertelnego wypadku z udzialem naszego auta.
pewnie bedzie powoli sie to zmieniac ale poki co wszystko zlaezy od robiacego przeglad. policja zwraca uwage tylko na peirdoly jak przyciemniane szyby, glosny wydech, czy emisje spalin,
mysle ze za pare lat kazdy diagnosta zanim zacznie robote bedzie podpinac sie pod obd2 i odczytywac wszelakie bledy. co od razu wykryje brak dpfu, absu czy poduszki powietrznej.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Witam
Trudno coś do tego dodać. Myślę, że jak w życiu trzeba zachować przyzwoitość (dzisiaj zwłaszcza) i rozsądek. Ważne jest też bezpieczeństwo. Śnieg sypie ostro, gościu na dziennych (bo ma), ale też pamiętam jak na przełomie lat 90' i 00'' ludzie zakładali dodatkowe światło stopu i policja się czepiała. Po za tym te homologacje są mniej więcej jak sprawdzałem przepisy co do świateł dziennych, to warunkiem zgodności z przepisami było to, żeby gasły jak włączone są mijania. Teraz widzę nowe fury i mają i mijania i dzienne. Tak samo w jak latach 90' doposażyłem swoje autu w przeciw mgłowe to mogły się świecić tylko z mijania.
PZDR
Trudno coś do tego dodać. Myślę, że jak w życiu trzeba zachować przyzwoitość (dzisiaj zwłaszcza) i rozsądek. Ważne jest też bezpieczeństwo. Śnieg sypie ostro, gościu na dziennych (bo ma), ale też pamiętam jak na przełomie lat 90' i 00'' ludzie zakładali dodatkowe światło stopu i policja się czepiała. Po za tym te homologacje są mniej więcej jak sprawdzałem przepisy co do świateł dziennych, to warunkiem zgodności z przepisami było to, żeby gasły jak włączone są mijania. Teraz widzę nowe fury i mają i mijania i dzienne. Tak samo w jak latach 90' doposażyłem swoje autu w przeciw mgłowe to mogły się świecić tylko z mijania.
PZDR
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: asalas77 i 3 gości