2012-2015 GJ – wersja pierwsza Mazdy 6 SkyActive
Informacje dotyczą aut na naszym rynku (i ogólnie EU – nie USA – tam mają trochę dziwnych wersji jakby pomiędzy wersją podstawą a liftem 1)
Oględnie wygląda tak:
Cechy charakterystyczne:Światła halogenowe i ksenony w wyższych wyposażeniach.
Stacja multimediów zabudowana w kokpicie.
Lewarek automatu w prowadnicy zyzgakowatej (jak stare automaty).
Ręczny z wajchą, tunel środkowy ze schowkiem z klapką.
Czerwone szwy na czarnej skórze.
Czerwonawa błyszcząca listwa lecąca przez kokpit.
Felgi 19" jasnosrebne.
2015-2016 GJ – lift 1
Cechy charakterystyczne:Mechanicznie żadnych zmian (w sensie napędu, zawieszenia). Drobne zmiany w hamulcach.
Światła halogenowe i LED oraz FullLED (w tym matrycowe drogowe) w wyższych wyposażeniach. Niskie wyposażenia wyglądają z zewnątrz jak przed-lift.
Całkowicie nowe wnętrze.
Stacja multimedialna "wbita" w deskę – debiut systemu MZD w Maździe 6.
Lewarek automatu w linii prostej, nowoczesny. Tryb sport w pracy skrzyni automatycznej (ma spory wpływ na zachowanie napędu).
Ręczny hamulec elektrohydrauliczny.
Tapicerka skórzana jednolita bez czerwonych przeszyć. Brązowe tapicerowanie kokpitu i tunelu środkowego oraz drzwi przy czarnej skórze oraz wszytko białe przy białej.
Felgi 19" w kolorze Satin Chrome (taki ciemny z połyskiem – to te głośne felgi co się łuszczą).
Pojawia się HEADUP Display na płytce nad zegarami.
Zdaje się, że coś tam kombinowali przy systemach bezpieczeństwa, zwłaszcza tych związanych ze światłami (wykorzystanie potencjału LED).
2016-2018 GL – lift 2
Cechy charakterystyczne:Mechanicznie żadnych zmian (w sensie napędu, zawieszenia).
Z zewnątrz wizualnie praktycznie to samo. Poznać można po migaczach w lusterkach – po drugim lifcie są takie kreski między kolorową obudową a czarnym plastikiem a przed liftem mała lampka na samej końcówce lusterka. Ale mechanicznie lusterka choć niekompatybilne między liftem 1 i 2 to psują się tak samo od 2012.
Wnętrze identyczne. Ale Pojawiło się parę nowości. HeadUp jest kolorowy (ale dalej na płytce, a nie na szybie), a czujnik laserowy z szyby (odpowiedzialny za zmianę świateł, analizowanie pojazdów przy awaryjnym hamowaniu) został zamieniony na kamerę, która umie rozpoznawać znaki i pieszych oraz jednoślady. Niestety jest też wrażliwsza na parowanie szyby.
Kierownica ma nieco inny kształt i jest od lifta 2 podgrzewana. To chyba najważniejsza różnica między liftem 1 i 2. Przynajmniej dla mnie.
Niby poprawiono wyciszenie. Ale jak to Mazda – różnica nie jest spektakularna.
W GL (czyli w lifcie 2) jest jeszcze jednak kilka innych zmian, które zwiastowały zmiany wprowadzone w Maździe 6 2018. Np. jest wiązka pod elektryczną klapę. Można zatem sobie dokupić opcję otwieraniem bagażnika na machanie nogą (kombi). Przed liftem 2 z 2016 nie można tego dołożyć (oficjalnie).
No i lift 3 – znaczy Mazda 2018. W praktyce to dosyć gruntowny lift (można go porównać do lifta 1), ale wg mnie tylko lift. Nawet dywaniki z 2018 idealnie pasują do poprzedniczek. Ale, że objął również jednostkę napędową (skrzynię już nie) to zrobili z tego nową Mazdę.
Są zmiany na zewnątrz...
...i wewnątrz.
Nowa Mazda jest nieco mniej dynamiczna, bo waży więcej (ponoć lepiej wyciszona).
Jest też troszkę lepiej doposażona – np. lepsze fotele z wentylacją – co ciekawe zasysają a nie dmuchają.
Więcej informacji o modelu 2016 (jeszcze lift 1) możesz znaleźć w moim wątku.
Pewnie inni jeszcze coś dopiszą, bo poleciałem po najistotniejszych z mojego punktu widzenia kwestiach.