Witam serdecznie wszystkich
Słowem wstępu Mazda 3 zawróciła mi w głowie już jakiś czas temu, a ostatnie 2 miesiące mając fundusze przygotowane aktywnie szukałem wymarzonej trójeczki. Wymagania jakie stawiałem przed kupnem tej jedynej to 2.0 benzyna, co najmniej 2006 rok, kolor czarny lub niebieski oraz xenony. W końcu trafiłem zwracającą na siebie uwagę Kintaro z 2008 roku, którą po szybkim sprawdzeniu w ASO postanowiłem przygarnąć
Coś o niej
1.Historia serwisowa – 3 lata po zakupie w Niemczech odnotowany był przebieg 36tyś km (12tyś rocznie jak dla Niemca trochę mało, ale nie ma co narzekać
2. W momencie kupna przebieg wynosił 169 000 km
3. Rok produkcji – 2008
4. Wersja Kintaro
5. Przyciemnione szyby
6. Ktoś zaszalał i wrzucił przelotowy wydech
7. 17" Obręcze niechlujnie lakierowane na czarny mat.
Do pełni szczęścia zabrakło mi tylko xenonów, Bose oraz obsługi MP3, ale w zamian dostałem 6 biegowy manual, zmieniarkę płyt, oryginalny lakier i brak rdzy na progach, drzwiach i nadkolach
Oczywiście nie jest to igiełka, na ASO wyszło kilka rzeczy, między innymi:
1. Pocąca się miska olejowa, pokrywa zaworów i obudowa rozrzadu
2. Uszkodzony elektrozawór kolektora ssącego
3. Źle podpięta wiązka po ostatnim remoncie silnika

4. Kilka pierdół jak brak osłony termicznej wydechu, nie zamykające się z centralnego jedne drzwi czy brak jednego guzika na radiu.
5. Auto na jednym komplecie felg i jednym komplecie opon wielosezonowych (4,5mm bieżnika, jest moc!)
6. Jeden kluczyk
Ogólnie wydaje mi się że nie ma źle, biorąc pod uwagę że nabyłem ją o ok 5k taniej niż większość Kintaro
Plany na przyszłość
Do zrobienia ASAP:
1. Kupno felg 16" i opon zimowych (Ze względu na ograniczony budżet i chęć zrobienia jak największej ilości rzeczy przed zimą zdecydowałem się na stalówki i Dębice Firgo – na lato na 17" wejdą jakieś nowe Nokiany)
2. Konserwacja podwozia
3. Eliminacja wycieków oleju
4. Ze względu na problemy z wjazdem do garażu podziemnego, obijaniem osłona silnika o próg i haczeniem zderzaka o asfalt przy wyjeździe, chcę wrzucić mu wyższe sprężyny – jakieś -15mm od MPSa albo coś w tym stylu.
W dalszej perspektywie czasu:
5. Możliwe że jak będę miał dość przelotu wrzucę fabryczny wydech
6. Piaskowanie felg i lakierowanie na biały mat
7. Car Audio – wymiana głośników, dołożenie wzmacniacza ze skrzynią basową
8. Radio z Anodroidem
Dzięki wszystkim, widzimy się na forum bądź na drodze
PS. Nie uważacie że jest trochę "za" niska jak na Kintaro?