Siema, czy ktoś z was orientuje się jaki powinien być pobór prądu z aku na wyłączonym silniku bez radia i w ogóle podobnych tego typu rzeczy? Jaki powinien być w naszych mazdach rzecz jasna;]
Wczoraj po kilku dniach postoju zastała mnie nie miła niespodzianka...(9,8V miał aku) Aktualnie go ładuje i wyczytałem, że maksymalny pobór powinien być w granicach 50mA. Dodać muszę oczywiście, że akumulator ma około dwóch lat! 56Ah z Harta...
Pobór prądu na postoju (aku)
Strona 1 z 1
pobór prądu głównie zależy od dodatkowej elektryki podłączonej do auta, alarm i inne bajery
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
46mA mi pobiera z wyłączonym radiem.
tak pobór to jest znikomy
raczej stawiam na zdychający aku już
raczej stawiam na zdychający aku już
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Nie chce mi się w to wierzyć, aku ma 2 lata, mało ostatnio jeżdżę to może temu, albo faktycznie nie domkłem drzwi czy coś... Naładowałem go, póki co znowu nie jeżdżę bo do pracy na rowerze, także się okażę za parę dni
Odgrzebuje, bo po świątecznym postoju około tygodnia, znowu padł;/
Stąd Panowie, pytanie za sto punktów, czy ładowanie akumulatora na zimnym samochodzie napięciem 14,7V jest normalne? Po nagrzaniu jest 14,4V. Bo problem w tym, że robię tak krótkie odcinki, że w zimie się nie zdąży nawet dobrze auto nagrzać;/
Napięcie na akumulatorze podczas kręcenia nie spada poniżej 10,5V A ponoć przy rozruchu gdy spada poniżej 10V to aku do wywalenia. Oczywiście mowa o sytuacji po naładowaniu. A może mam po prostu za mały akumulator do tego 2,5l z 626:|
Stąd Panowie, pytanie za sto punktów, czy ładowanie akumulatora na zimnym samochodzie napięciem 14,7V jest normalne? Po nagrzaniu jest 14,4V. Bo problem w tym, że robię tak krótkie odcinki, że w zimie się nie zdąży nawet dobrze auto nagrzać;/
Napięcie na akumulatorze podczas kręcenia nie spada poniżej 10,5V A ponoć przy rozruchu gdy spada poniżej 10V to aku do wywalenia. Oczywiście mowa o sytuacji po naładowaniu. A może mam po prostu za mały akumulator do tego 2,5l z 626:|
Jeśli użytkujesz go w taki sposób jak tu napisałeś, to znaczy, że często jest niedoładowany i prawdopodobnie już w dużym stopniu uległ zasiarczeniu.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
To musisz poprostu auto wczesniej odpalac ,zeby popracował na jałowym i wtedy dopiero jechać. Wiem ,ze to marnotrastwo paliwa ale ile ten silnik spali tego paliwa jak popracuje 5 min przed jazdą na jałowym???
Jezdzac tak krotkie odcinki to raz aku dostaje po
i alternator i sam silnik jak sie nie dogrzewa, olej tez wiecznie nie dogrzany nie działa jak trzeba i szybko sie wypracowuje takze po 5 kkm olej sie nadaje w kosz
Jezdzac tak krotkie odcinki to raz aku dostaje po

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Hmm no i panowie padł mi chyba alternator:D 13,6V volta, przy ładowaniu... a jeszcze w tym roku jak pisąłem było 14,4 jak bóg przykazał, od czego zacząć lokalizacje błędu?:D Gość mi nie da gwarancji na nowy aku, który własnie zakupiłem heh ;/ dopóki z tym nie zrobie. A zrobic z tym, też by wypadało... Co do rozgrzewania silnika przed, to prawde godocie tyle ze nigdy nie ma czasu 5 min wczesniej wyjsc i go zagrzac:d Przestało mi juz na niej tak zależeć
czas robi swoje, a brak warunków na grzebanie zniechęca do czegokolwiek...
Jak teraz jest ciut zimniej to jak wygląda ładowanie?
Weź pod uwagę, że czujnik temp. powietrza też gra rolę w ładowaniu
Weź pod uwagę, że czujnik temp. powietrza też gra rolę w ładowaniu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
powietrza? mówisz o przepływce?
Nie – miałem na myśli czujnik temperatury powietrza dolotowego na obudowie filtra.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek ale w KF i BP ten czujnik jest w przepływce
Z5 ma osobny w obudowie
Z5 ma osobny w obudowie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Uuupss – faktycznie mój błąd!
Zapomniałem o tej "drobnostce"
Zapomniałem o tej "drobnostce"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość