Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]
Szklanki się nie zużywają. Tylko miejsce przylegania między zaworem, a gniazdem zaworowym. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi. Szczerze to nie miałem pojęcia, że można to w jakiś sposób sprawdzić komputerem.
Może się jeszcze gniazdo wypalić co za tym idzie luz automatycznie się zmniejszy.
Czy mógłby ktoś mi pomóc z doborem szklanek do silnika? Mam numery szklanek i luzu, nie wiem jak dobrać i skąd pobrać o nich dane.
Na tej stronie : http://japancars.ru/index.php?route=cat ... k_id=1200B masz całą tabelę wysokości szklanek.
Numer wygrawerowany wewnątrz szklanki to wartość T po przecinku np.302 to 3.302 mm.
Znając wartość luzu danego zaworu odczytujesz numer szklanki jaka aktualnie się na nim znajduje i dobierasz wyższą lub niższą.
Numer wygrawerowany wewnątrz szklanki to wartość T po przecinku np.302 to 3.302 mm.
Znając wartość luzu danego zaworu odczytujesz numer szklanki jaka aktualnie się na nim znajduje i dobierasz wyższą lub niższą.
Witam. Chciałem wyregulowac zawory w mojej mazdzie, ale niestety w Wągrowcu( Wielkopolska) nikt nie chce się tego podjąć. Dzwoniąc do serwisu w Pz powiedzieli mi, że tego się nie robi i ,że jeśli auto chodzi na lpg to pewnie zawory się upalily i koszt u niego 1500 pl, z tym, że dopiero wrzesień. Przejechałem na gazie 65 tyś i zastanawiam się jakie będą konsekwencje jeśli nic z tym nie zrobie w krótkim czasie. Jakie są zależności między częściami i co może być konsekwencją tego. Z jakimi kosztami może się to wiązać później? Nie wiem zbytnio co w tym przypadku zrobić...
- Od: 27 cze 2019, 12:30
- Posty: 1
- Skąd: Wągrowiec
- Auto: Mazda3 BK 1,6 BENZYNA/LPG 2004r.
na LPG kontrola luzu co 20k
chyba jak pamiętam
Zaniedbania eksploatacyjne
powiem tak większość ludzi powie że nie robi DLACZEGO
bo wymiana nie rozwiąże problemu łatasz objawy wymienisz zawór to za chwilę poleci coś następnego i przylecisz do machanika i płaczesz że zepsuł ci silnik i naprawiaj za free....
jak zawór to prowadnica przytarta a jak jedna to prawdopodobnie więcej .... itp tak dla przykładu
jak coś padło
silnik na pół głowica do sprawdzenia /regeneracji / średnio ....regeneracja 350 + części/
Najprościej to głowice na stół płaski odwracamy zalewamy benzyną na płasko ...czekamy ok 1h jak sucho uszczelniacze na początek
jak góra sciągana to pasuje obejrzeć tłoki i panewki gładź cylindrów zobaczyć w jakim stanie rozrząd
luz zaworowy każdy mający 2 sprawne ręce da rade zrobić
ściągasz pokrywę zaworów szczelinomierz w dłoń, jedno koło do góry kręcisz ustawiając GMP i sprawdzasz 30 min
max
jak za ciasno i nic nie robisz to zawór wbiję się w tłok kiepsko
za luźno silnik słaby chwilę można jeździć ale też odwlekasz remont i uszkodzenie głowicy
koszty
hmmm
zależy co i w jakim miejscu polski robisz
sprawdzenie głowicy jakaś drobna naprawa rozbebeszenie silnika plus drobne naprawy w stylu uszczelniacz itp z sprawdzeniem stanu panewek pierścieni ew wymiana na zamienniki
~1800 w tym ~1000 robocizna ale po taniości
czyli podmieniamy szklanki gdzie się da a w reszcie podszlifujemy przylgnie – w ramach regeneracji głowicy
uszczelniacze są tanie
pierścienie w 1.6 to 99% przypadków 2 masz dobre zerówki a 3 leży i kwiczy podmieniam z innych marek / Najlepiej to wyfrezować na obrabiarce kanał i założyć porządny a nie gumolinę mazdy
(/
nówka kpl 1200 org zamiennik 300 na razie jeździ 2 zmiany oleju
głowice raczej nie kupuj używki skąd wiesz że ok
? kupujesz jak twoja jest złomem i tak czeka cię jej sprawdzenie chyba że na ryzyko
Zaniedbania eksploatacyjne
powiem tak większość ludzi powie że nie robi DLACZEGO
bo wymiana nie rozwiąże problemu łatasz objawy wymienisz zawór to za chwilę poleci coś następnego i przylecisz do machanika i płaczesz że zepsuł ci silnik i naprawiaj za free....
jak zawór to prowadnica przytarta a jak jedna to prawdopodobnie więcej .... itp tak dla przykładu
jak coś padło
silnik na pół głowica do sprawdzenia /regeneracji / średnio ....regeneracja 350 + części/
Najprościej to głowice na stół płaski odwracamy zalewamy benzyną na płasko ...czekamy ok 1h jak sucho uszczelniacze na początek
jak góra sciągana to pasuje obejrzeć tłoki i panewki gładź cylindrów zobaczyć w jakim stanie rozrząd
luz zaworowy każdy mający 2 sprawne ręce da rade zrobić
ściągasz pokrywę zaworów szczelinomierz w dłoń, jedno koło do góry kręcisz ustawiając GMP i sprawdzasz 30 min
jak za ciasno i nic nie robisz to zawór wbiję się w tłok kiepsko
za luźno silnik słaby chwilę można jeździć ale też odwlekasz remont i uszkodzenie głowicy
koszty
hmmm
zależy co i w jakim miejscu polski robisz
sprawdzenie głowicy jakaś drobna naprawa rozbebeszenie silnika plus drobne naprawy w stylu uszczelniacz itp z sprawdzeniem stanu panewek pierścieni ew wymiana na zamienniki
~1800 w tym ~1000 robocizna ale po taniości
czyli podmieniamy szklanki gdzie się da a w reszcie podszlifujemy przylgnie – w ramach regeneracji głowicy
uszczelniacze są tanie
pierścienie w 1.6 to 99% przypadków 2 masz dobre zerówki a 3 leży i kwiczy podmieniam z innych marek / Najlepiej to wyfrezować na obrabiarce kanał i założyć porządny a nie gumolinę mazdy
nówka kpl 1200 org zamiennik 300 na razie jeździ 2 zmiany oleju
głowice raczej nie kupuj używki skąd wiesz że ok
Czy dla silnika ZJ w Mazdzie 2 procedura regulacji luzu zaworowego wygląda tak samo
Silniki wyglądają podobnie
Mam Mazdę 2 DE z silnikiem ZJ: 1.3 86KM z 2008 roku. Przymierzam się do zainstalowania w niej LPG, chciałbym przed tym dokonać regulacji luzów zaworowych.

Mam Mazdę 2 DE z silnikiem ZJ: 1.3 86KM z 2008 roku. Przymierzam się do zainstalowania w niej LPG, chciałbym przed tym dokonać regulacji luzów zaworowych.
Robiłem regulację w Mazdzie 5 z bliźniaczym silnikiem 2.0
Dodałem też kilka spostrzeżeń w temacie regulacji zaworów w tym wątku:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2#p3467172
Dodałem też kilka spostrzeżeń w temacie regulacji zaworów w tym wątku:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2#p3467172
Odgrzewam temat.
Cześć. oczywiście nawiązując do tematu, jestem już po zmierzeniu luzu i sprawdzeniu obecnych szklanek.
Do kupienia ma 10 sztuk. W ASO mazda cena 130zł/sztuka.
W poprzednich postach chyba tinek pisał, że chyba pasują do Z6 od jakiegoś forda?
tylko jakiego, któś już mnie więcej ustalił gdzie znaleźć tańsze odpowiedniki?
Po rozmiarach tj. średnica 30 mm oraz wysokość 25 mm, dzwoniąc po sklepach z częściami silnikowymi, nic nie mogli znaleźć.
Może ktoś ma do sprzedania???
Cześć. oczywiście nawiązując do tematu, jestem już po zmierzeniu luzu i sprawdzeniu obecnych szklanek.
Do kupienia ma 10 sztuk. W ASO mazda cena 130zł/sztuka.
W poprzednich postach chyba tinek pisał, że chyba pasują do Z6 od jakiegoś forda?
tylko jakiego, któś już mnie więcej ustalił gdzie znaleźć tańsze odpowiedniki?
Po rozmiarach tj. średnica 30 mm oraz wysokość 25 mm, dzwoniąc po sklepach z częściami silnikowymi, nic nie mogli znaleźć.
Może ktoś ma do sprzedania???
- Od: 3 wrz 2021, 08:46
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna + LPG
Mazda 3 BK 2007 1.6
Benzyna +LPG
nie możesz dac do przeszlifowania tych co masz ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości