Witam!
Problem polega na tym, że silnik po osiągnięciu temp. normalnej pracy, czasami (zanaczam, że nie zawsze) przy jeździe delikatnej typu miasto, lub właśnie "emeryt stajl" przy lekkim dodawaniu gazu przy ruszaniu potrafi delikatnie szarpać (ale nie gasnąć) lub ma "czkawkę, ale w tym momencie wystarczy dodać więcej gazu i autko i idzie normalnie. Przykaład: III bieg i prękość 40 km/h, IV bieg i prędkość około 60 km/h lub V bieg i 80 km/h. Wiem, że sposobem na to jest dodawanie więcej gazu i problemu nie ma. Silnik benzyna B3, 16V, olej, świece, rozrząd, palec rozdzielacza, kabelki mają po 7 tys. km, paliwo tankowałem na różnych stacjach, nie mam kata. Gdzie szukać problemu? Wolę poradzić się na forum bo ilu " pseudo mechaników amatorów podwórkowych" się pytałem to tyle odpowiedzi typu: filtr paliwa, pompa paliwa, zawór zwrotny spalin (co to???) i wiele innych.
Pozdrawiam
Miccyg
"Czkawka" przy jeździe "emeryt stajl"
Strona 1 z 1
Witam, miałem ten sam problem po rozgrzaniu nawet na biegu jałowym dało się odczuć szarpanie nie mowiąc już o ruszaniu i wolnej (na niskich obrotach) jeździe. Mechanicy to najlepiej wymienili by mi pół samochodu bo nic im do głowy nie przychodziło. Naciągneli mnie na kopułkę, palec, kable. Świece i filtry wymieniłem wcześniej. Po wymianie szarpanie znowu się pojawiło. Sam zdjąłem kopułkę i przyjrzałem się palcowi od spodu na plastiku znalazłem odymienie i sadzę, natomiast na plastiku (osłona plastikowa z uszczelką pod spodem mam wrażenie że to metal oblany plastikiem) który znajduje się pod palcem zauważyłem pęknięcie i dziwną "maź" oleistą. Wyczyściłem do sucha skleiłem pęknięcie i działa bez zarzutu
Najśmieszniejsze jest to że najpierw pojechałem do mechaników i powiedziałem (pokazałem) to pęknięcie na tej osłonie a goście machnęli ręką i powiedzieli że to nie ma znczenia a takie szarpanie to da się z tym jeździć i nie ma co grzebać bo jeszcze gorzej może się zrobić.
Polska rzeczywistość...
..:::Lady in RED:::..<<<<<<<Najpiękniejsza czerwona>>>>>>
- Od: 15 maja 2006, 10:43
- Posty: 9
- Skąd: Lublin
- Auto: 323f 98 r. 1,8 DOHC, Eibach
Miccyg napisał(a):Wolę poradzić się na forum bo ilu " pseudo mechaników amatorów podwórkowych" się pytałem to tyle odpowiedzi typu:
Dziwisz się ? Czasami ciężko jest ocenić co to może być.
Hmm... a co z cewką ? Przy przebiciu czy też złej pracy także chyba szarpie. Mój brat cioteczny miał tak u siebie i jak się nie trzymało silnika na wyższych obrotach to przerywało.
Najlepiej zacznij od najbardziej prawdopodobnych oraz najtańszych rozwiązaniach napraw. Jeżeli parę osób ci radzi filtr paliwa to spróbuj go wymienić.
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
- Od: 30 sie 2004, 13:47
- Posty: 193
- Skąd: Białystok
A ja mam to samo, nawet czasem czuje ze jak chodzi na 2tys obr (trzymam go na tych obrotach na luzie) to wyraźnie czuje jakby przerywanie, jak by sie na ulamek sekundy silnik wylaczal i wlaczal, taka mini czkawka.... Aparat byl zrobiony niedawno wedlug przepsu na forum, palec i kopulka wymieniona, kable nowe i swiece nowe, maja mniej niz 4tys!!
Co to może być?? Dodam tylko ze wystepuje to i na gazie i na benzynie, wiec filtr paliwa mozna chyba odpuscic. Do tego dodam ze na wolnych obrotach pulsuje mi od 800 do 500 i tak w kolo!!! PORAZKA!!
Co to może być?? Dodam tylko ze wystepuje to i na gazie i na benzynie, wiec filtr paliwa mozna chyba odpuscic. Do tego dodam ze na wolnych obrotach pulsuje mi od 800 do 500 i tak w kolo!!! PORAZKA!!
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Miałem tak w swojej Maździe i .... wystarczyło dodać powietrza na przepływce – to apropo falujących obrotów między 500 a 800rpm.
Co do przerywania to moim zdaniem winne jest paliwo jeśli tankujesz na stacjach Jet,Neste,Statoil,Lotos – jedna korporacja – wszyscy biorą od Lotosa – przypomnij sobie jeśli przerywanie nie występuje zawsze czy czasem nie po wizycie na któreś ze stacji – w moim przypadku sie sprawdziło i teraz zawsze SHELL.
Pozdrawiam
Co do przerywania to moim zdaniem winne jest paliwo jeśli tankujesz na stacjach Jet,Neste,Statoil,Lotos – jedna korporacja – wszyscy biorą od Lotosa – przypomnij sobie jeśli przerywanie nie występuje zawsze czy czasem nie po wizycie na któreś ze stacji – w moim przypadku sie sprawdziło i teraz zawsze SHELL.
Pozdrawiam
-
Gość
Ja czasem tankuje na Jet, częściej na Statoil. Tą ostatnio bardzo sobie chwalę nigdy problemów nie było. Wszystko bardziej zależy od konkretnej stacji, jak maja brudne zbiorniki, niż od korporacji.
Kamil 323 Ehrhardt Motors Co to znaczy "dodac powietrza na przepływce"?? Ja jeszcze na gazie, tankuje glownie ORLEN, ale to wystepuje i na gazie i na benzynie, wiec chyba problem paliwa odpada...co to moze byc, ta dziwna chwilowa czkawka???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
te skoki z 800 na 500 i z powrotem tez mam ,mam to od momentu podlaczenia madzi pod komputer ,po samym podlaczeniu mi zgasl (co nigdy sie nie zdazalo)i od tego momenty mi tak skacza obroty,fakt tankuje na statoil!a co do czkawki tez to mialem powiedzieli mi ze moze to byc aparat zaplonowy,pojechalem do kolesia ktory ponad 10 lat pracuje z japonskimi autami pojezdzil i usterki nie okrelisli powiedzial z emoze byc kiepskie paliwo,wymienilem jeszcze u niego filtr paliwa i powietrza,bo i tak planowale i od tego momentu bryka normalnie!
teraz z innej beczki wjednym poscie zeby nie zacyznac nowego posta,czym sie obajawiaja walniete pierscienie ,bo mam kumpla ktory co wsiadzie domnie to zawsze wrozy mi jakas usterke i zazwyczaj sie myli (silnik krokowy,lozyska itd)mowil ze najlepiej jak sprzedal ten samochod
dzis mnie pytal czy wymienilem pasek rorzadu bo jak nie to mi walnie
)hehe, a ja nawet grosza nie dokladam poza okresowymi przegladami!niby leci mi bialy dym z rury czy to jakas oznaka walnietych pierscieni????
teraz z innej beczki wjednym poscie zeby nie zacyznac nowego posta,czym sie obajawiaja walniete pierscienie ,bo mam kumpla ktory co wsiadzie domnie to zawsze wrozy mi jakas usterke i zazwyczaj sie myli (silnik krokowy,lozyska itd)mowil ze najlepiej jak sprzedal ten samochod
-
hammer18
Dodać powietrza na przepływce = przesunąc o trybik-dwa przepływkę w strone kierowcy – nie wiem jak to napisać 
-
Gość
Witam. Mam ten sam problem w 323C 1.3 BA 16V. U mnie jak jest zimny silnik to wszystko cacy. jak się nagrzeje to zaczyna włąśnie szarpać przy małym wciśnięciu gazu. dam ,,w palnik,, to nie szarpie, tylko że te moje szarpania są na prawde duże :/ (oczywiście mówie o Pb ) przewody i świece wymienione, filtr powietrza też. Paliwa nie- ale teoretycznie tak na moje oko to jeśli mu wciskam na maxa gaz i ładnie idzie to raczej to nie filtr paliwa ) Na wolnych obrotach stoi równo. Co do aparatu to nie wiem- jutro go rozkręce. A jakie objawy występują jakby np przepływomierz padł? ;>
Druga sprawa. Od momentu jak tylko kupiłem mazde NIGDY (nawet w baaardzo gorący dzień) nie włączyła mi się dmuchawa ( sama dmuchawa po podłączeniu pod aku działa) Jest w tej maździe jakiś termostat czy inne cudo odpowiedzialne za tą dmuchawe (jeśli tak to gdzie? )
Trzecia sprawa. Czy w waszych mazdach temp wody nagrzanego silnika znajduje się nad tym rys. termometra? a po wyłaczeniu silnika i przekręcieniu klucyzka spowrotem na ,,zapłon,, temp wody stoi równo na połowie, po ponownym odpaleniu wzrośnie znowu o kilka stopni? Nie wiecie może czego to jest wina? Co sprawdzić?
Bardzo bym prosił za odpowiedź. Już z 5 raz piszę i nikt nie odpowiedział mi co jest nie tak :/
Z góry dizęki.
Druga sprawa. Od momentu jak tylko kupiłem mazde NIGDY (nawet w baaardzo gorący dzień) nie włączyła mi się dmuchawa ( sama dmuchawa po podłączeniu pod aku działa) Jest w tej maździe jakiś termostat czy inne cudo odpowiedzialne za tą dmuchawe (jeśli tak to gdzie? )
Trzecia sprawa. Czy w waszych mazdach temp wody nagrzanego silnika znajduje się nad tym rys. termometra? a po wyłaczeniu silnika i przekręcieniu klucyzka spowrotem na ,,zapłon,, temp wody stoi równo na połowie, po ponownym odpaleniu wzrośnie znowu o kilka stopni? Nie wiecie może czego to jest wina? Co sprawdzić?
Bardzo bym prosił za odpowiedź. Już z 5 raz piszę i nikt nie odpowiedział mi co jest nie tak :/
Z góry dizęki.
- Od: 15 lut 2008, 01:05
- Posty: 14
- Auto: 323C 1.4 95r
Silniczek krokowy sprawdź...Jak przepływka Ci padnie to samochód odpalisz i odrazu zgaśnie(to w 90 %) ale jak jest uszkodzona to może autko przerywać i ciągnąc różnie w zależności od temperatury.Mi wiatrak działa prawie od momentu osiągnięcia temp pracy silnika odpowiedniej,więc problem z nim jest i był mi obcy=nie interesowałem i grzebałem w tym=nie pomoge.Posprawdzaj czujniki bo coś pokręcona Twoja Mazda – podepnij sie pod złącze diagnostyczne i będziesz widział błędy przy pomocy sławnej diody za 2zł:)
-
Gość
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości