Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Xenocyd » 12 wrz 2018, 09:07

nemi napisał(a):BTW – te ramki uratowałem – zdjąłem kilka dni przed kradzieżą, wciąż je mam na strychu.


czyli ta kradzież to była ustawka, wiedziałeś na kiedy się umówiłeś i zdjąłeś ramki klubowe <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez nemi » 12 wrz 2018, 09:14

Jak robiłem zdjęcia do sprzedaży, to je zdjąłem, żeby nie było łatwo trafić na forum po tych ramkach i dowiedzieć się, jak ja bardzo nienawidzę tego samochodu :D. To była naprawdę szczera, niewymuszona nienawiść, o której kupujący nie musiał wiedzieć :). A kradnącemu pewnie całkiem było to obojętne ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 12 wrz 2018, 09:41

Pisząc o przyjemności w przypadku Zafiry chodziło mi przede wszystkim o prowadzenie. Wiadomo, że tam się nie szuka "funu". Jeździłem każdą generacją poza obecną i to się prowadzi jak wanna na kółkach. Imho 200km to tam będzie tylko przeszkadzać :) Auto podobne do Scenika. Jest wołem roboczym do załadowania bagażu i pasażerów. Nie bardzo widzę sensu dopłacania do wersji "usportowionej" w przypadku tego auta, bo to nic nie zmieni dla tego samochodu. Dalej będzie wołem.

nemi napisał(a):Prawdę mówiąc Loockas Twój "park maszyn" jest najsensowniejszy – żadne auto niczego nie udaje. Jedno do wożenia rodziny, jedno na dojazdy do pracy i mimo wszystko nadające się w dłuższą trasę, którą można pokonać oszczędnie i jedno auto, które ma dać tylko przyjemność.


Cieszę się, bo taki był plan. Co do Hyundaia to nie jest tylko auto do pracy. Jeździmy nim praktycznie wszędzie poza miasto z dziećmi. Szczerze mówiąc, to na swój sposób to auto daje niesamowitą frajdę z jazdy i o dziwo nawet osiągi są dla mnie zadowalające.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Norreca » 12 wrz 2018, 09:42

Nie rozumiem troszke tego marudzenia na jazde MT na autostradzie... o co to za roznica AT czy MT na autostradzie ? cisniesz na ostatnim biegu przez 5 godzin :P
jak jest korek to sam fakt korka jest denerwujacy a nie ze biegi sie zmienia...

jak chcesz duzy wygodny na trasy to jedynie segmend D.
skoda superb jest bardzo ciekawa opcja.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Bimbak » 12 wrz 2018, 09:45

MT np w Maździe BL 2.0 6B jest krótko zestopniowane i przy 140 jest już dość głośno w aucie. Do tego dochodzi spalanie. Powyżej 120 w 8l/100km już się nie zmieścisz.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Norreca » 12 wrz 2018, 09:50

ale on ma BMW :P i jak sie nie zmiesci w spalaniu ponizej 6,5 na autostradzie w predkosciach 120-140 to cos nei tak robi.
co kogo obchodzi mazda BL :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez nemi » 12 wrz 2018, 09:52

Norreca napisał(a):Nie rozumiem troszke tego marudzenia na jazde MT na autostradzie... o co to za roznica AT czy MT na autostradzie ?

A ja coś takiego napisałem?
Na autostradzie jest raczej zapięty jeden bieg, ale jazda na szerokich naleśnikach z buczeniem pod maską po prostu odbiera przyjemność na dłuższą metę.

loockas napisał(a): Jeździłem każdą generacją poza obecną i to się prowadzi jak wanna na kółkach.

Może tak być. Po Mazdzie5 mam dobre doświadczenia z jazdą minivanem (ale to przecież focus :P), a Zafira jest wybrana z papieru jedynie i z tego, że to wypożyczanie Opla wydaje się całkiem sensowne. Ale gdy się kiedyś przejadę, to mogę wyjść z salonu zniesmaczony – już kiedyś się napalałem na C3 z tymi plastikami na drzwiach i jak oddawałem kluczyki, to facet patrząc na moją minę o nic nie pytał hahaha
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 12 wrz 2018, 09:55

Ja nie twierdzę, że to złe auto. Scenik to też wanna, bo taka jest jego konstrukcja i przeznaczenie. Ale gdyby mi ktoś proponował za dopłatą 200km do tej budy to serio bym nie skorzystał, bo to nie ma sensu :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez nemi » 12 wrz 2018, 09:56

Już nie pamiętam dobrze, bo osiągi przeglądałem wieki temu – tam jest 7.2 lub 7.4 do setki i przede wszystkim to mnie podnieca <rotfl>. Jednak lepiej mieć moc niż nie mieć :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Norreca » 12 wrz 2018, 10:14

jezeli buczenie silnika przeszkadza na dluzsza mete to jaki ma sens miec 200km w samochodzie... to glosne bedzie, bo z pojemnosci tego 200 nie wyciagnie.

jezeli halas jest problemem to nie ma sily trzeba siegnac po auto z segemntu wzyej... lub samemu wygluszyc auto z segmentu nizej.
dodatkowo musiala by byc skrzynia AT z wieksza iloscia biegow niz 6 zeby jakos nie halasowac na autostradzie, co za tym idzie nie widzialem takich aut z cieniutkimi oponami bo to zwyczajnie niebezpieczne jest.

kup sobie hybryde do wszystkiego i problem sie skonczy. :>
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez nemi » 12 wrz 2018, 10:27

No ale czekaj, jeśli mam inne auto z tego samego segmentu (tylko nie premium :P), którym śmigam 1300-1400 km jednym strzałem, w długich trasach autostradowych utrzymuję cały czas 140 i jestem zrelaksowany, a ponadto nie muszę machać ciągle lewarkiem na drogach wojewódzkich czy innych lokalnych, to chyba mi się to nie przyśniło ;). Tym bardziej, że mam porównanie.

Problem leży w silniku – wolę europejską turbobenzynę niż Diesla i tyle :). Jest cicha, dynamiczna i mało pali :P

A hybryda... Nie wiem jak to działa, ale jeśli Golf przejechał powiedzmy 60-70% powyżej 120 km/h, to miałbym z tego jakiś zysk?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 12 wrz 2018, 10:35

nemi napisał(a):A hybryda... Nie wiem jak to działa, ale jeśli Golf przejechał powiedzmy 60-70% powyżej 120 km/h, to miałbym z tego jakiś zysk?


Niewielki. Trasę Śląsk-Bydgoszcz-Leszno zrobiłem ze średnim 4,2. Z tego znaczna część to autostrada i tempomat na 120-130. Potem auto zabrał brii i zrobił 5.2 :(

Ja też skończyłem przygodę z dieslem. Miałem jednego, wystarczy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Norreca » 12 wrz 2018, 10:43

jezeli golf jest dla Ciebie wyznacznikiem to po co kupowac cos innego ? dalej kupuj golfa, nie kombi teraz i bedzie mniejsze.
golf ma opcje jak dobrze pamietam hybrydy tez, i po problemie na miasto pasuje.


dla porownania mercedes CLS nowy jest lepszy w dieslu niz benzynie, dynamiczniejsz, cichszy i przyjemniejszy.

po germansku :P sorry

https://www.youtube.com/watch?v=BANGeNki434
Ostatnio edytowano 12 wrz 2018, 10:51 przez Norreca, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez nemi » 12 wrz 2018, 10:47

Ja miałem 3 Diesle:
– 1.4 Toyoty – najgorszy silnik, jaki miałem, błędnie zestopniowana skrzynia, koszmar
– 1.8 Forda – cholernie głośny, ale naprawdę bardzo fajnie się sprawował
– 2.0 BMW – jest fajny, ale właśnie nie na dłuższą metę. A że lubię korzystać z mocy, to mnie irytuje, że obrotomierz się zaraz kończy <lol>

No i Diesle kupowałem, bo były wyraźnie tańsze od benzyn, ale raczej też już tego nie zrobię. Może w segmencie D przy nówce bym rozważył, ale raczej (turbo)benzyna bardziej mi leży.

jezeli golf jest dla Ciebie wyznacznikiem to po co kupowac cos innego ? dalej kupuj golfa, nie kombi teraz i bedzie mniejsze.
golf ma opcje jak dobrze pamietam hybrydy tez, i po problemie na miasto pasuje.

Nie czytasz tego co napisałem lub bardzo wyrywkowo... Nie szukam nic na miasto, tylko myślę o wygodnym aucie na trasy, które będzie jeszcze lepsze od Golfa.
Ale to i tak kwestia przyszłości, bo na tą chwilę nie mogę sobie pozwolić na zmianę, mogę sobie pozwolić jedynie na narzekanie ;).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 12 wrz 2018, 10:51

loockas napisał(a):Trasę Śląsk-Bydgoszcz-Leszno zrobiłem ze średnim 4,2. Z tego znaczna część to autostrada i tempomat na 120-130. Potem auto zabrał brii i zrobił 5.2

Część trasy z Bydgoszczy do Leszna nie była autostradami/expresówkami, na kawałku którym leciałem potem miałem praktycznie 100% czasu tempomat i expresówki, a tego hybrydy niestety nie lubią. Mimo wszystko wynik dobry (w najbardziej niesprzyjających hybrydzie warunkach) i raczej nie gorszy niż TPB :)

Diesle nawet te najnowsze niestety nie są tak przyjemne w użytkowaniu jak benzyny/hybrydy.
Miałem okazję jeździć nowymi VAGami z dieslami i DSG – źle nie jest ale to jak ta skrzynia musi machać tymi biegami sprawia wrażenie, że to długo nie wytrzyma... Zestaw robi wrażenie jakby złożono go na siłę by udowodnić, że się da zrobić szybkiego diesla który nie będzie wkurzał ale niestety od strony użytkowania to, że się da nie znaczy, że miło się to użytkuje.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2018, 10:55 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 12 wrz 2018, 10:55

brii napisał(a):Część trasy z Bydgoszczy do Leszna nie była autostradami/expresówkami,


No tak, ale te 4.2 miałem u Nynucha pod domem, więc po w zasadzie samej autostradzie/dwupasmówkach. Prędkość jednak ok 120-130 nie więcej, bo nam się nie śpieszyło :)

U mnie to auto zastąpiło Focusa w roli auta daily. Wszystko poniżej 12-13l jest oszczędnością. Mnie to 5l przy jeździe bez starania się bardzo pasuje. Jak się postaram to robię poniżej 4l, ale dla 1l+ mi się nawet nie chce :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 12 wrz 2018, 10:58

loockas napisał(a):No tak, ale te 4.2 miałem u Nynucha pod domem, więc po w zasadzie samej autostradzie/dwupasmówkach. Prędkość jednak ok 120-130 nie więcej, bo nam się nie śpieszyło


Na początku miałem tempomat na 130 a potem na 140 i geograficznie cały czas pod górkę, stąd pewnie wynik...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 12 wrz 2018, 11:01

No jak pod górkę to EV się rzadko włączy. Firmowym Ioniq jeszcze się nikomu średniego z baku nie udało zrobić większego jak 5.x, a różni ludzie z różną nogą tym jeżdżą.

Ale Bimbak by zrobił 12...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Norreca » 12 wrz 2018, 11:05

czytam, i jak golf (jaki masz) mowiles ze jest za duzy na miasto wiec moze zostac jako auto do transportu na dluzsze trasy :) skoro funkcjonuje dobrze to po co zmieniac ? :)


nowe diesle sa bardziej ciche niz benzyny i spalaja zdecydowanie mniej, nie mowie tu o samochodach klasy yaris astra czy tam mazda 3 etc, tylko tych drozszych.
w samochodach klasy kompakt diesel jest niestety gorszy pod wieloma wzgledami.
male turbobenzyny sa mega glosne powyzej 140km i uciazliwe w podrozy (ten problem nie wystepuje w Polsce) wiec sa chwalone i przyjemne.
co do komfortu podruzowania w hybrydzie czy elektryku chyba nie trzeba dyskutowac sa jedne z najlepszch, chyba ze sie ma takie A8 czy BMW 7....
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 wrz 2018, 11:05

Poza tym to już chyba były prędkości przy których sam napęd EV nie działa, czyli jedyne oszczędności które hybryda dawała to napęd osprzętu, klimy i ewentualne chwilowe wspomaganie. Jak się co chwilę leci na EV to wtedy średnia się zmienia fajnie na "–" ;)

Co się tyczy jeszcze DSG i diesla – w korku w mieście potrafi przeklikać 4 biegi w górę (i to zazwyczaj nie jest problemem) ale potem od razu wali 4 biegi w dół (i to już niekoniecznie jest miłe) a jak się puści hamulec i da delikatnie gaz nim się zatrzyma to potrafi to mieć "zawahanie" i dziwnie zadziałać. Konwencjonalny AT wtedy pojedzie na hydrokinetyku i zniweluje problematyczne odczucia.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2018, 11:07 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park