Turbo dziura na niskich obrotach
1, 2
Czyli ogólnie sytuacja wygląda tak, że po regeneracji było dobrze, a teraz jest gorzej?
są jakieś błędy w komputerze?
są jakieś błędy w komputerze?
- Od: 6 maja 2018, 14:41
- Posty: 43
- Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.
Przepływki podmieniane na każdej to samo, auto pali nawet mniej mam dpf wiec nie widać czy kopci ,wtryski się kalibrują więc ok maja tez nowe podkładki, po odpaleniu widać jak sztanga się rusza i przy dodaniu gwałtownie gazu tez lecz gdy patrze w parametry to ciśnienie się nie zwiększa a wymagane wtedy jest 0.9 bara plus atmosferyczne a dmucha może 0.2. dane z przepływki tez są o połowę mniejsze niż wymagane dopiero przy jeżdzie gdy przekroczę 2200 obrotów zaczynają się dane pokrywać .Zauważyłem tez ze im mam wyższy bieg to zbiera się wcześniej ,np na 3 przy 2200 ,na 4 2100 ,na 5 od 2000 obr. Jutro jeszcze podepnę zegar przy samej pompie vacum i sprawdzę ciśnienie na szynie jakie pokazuje.
Druga część mojej wypowiedzi w której sugerowałem małe spalanie nie miała być do tego tematu, pomyliłem wątki
No to już dużo wiemy zadane ciśnienie nie pokrywa się z rzeczywistym – tu dalej najbardziej pasuje za słabe podciśnienie które steruje turbiną koniecznie je sprawdź i przy teście naciśnij trzy razy hamulec i zobacz co się dzieje. Czujnik ciśnienia doładowania jest raczej sprawny bo pokazuje małe ciśnienie które się różni od tego zadanego – czyli teoretycznie gdyby zaniżał by pomiar komputer zlecił by bardziej agresywne położenie zmiennej geometrii w celu dopompowania – u ciebie jest zupełnie odwrotnie, silnik chce ale nie może uzyskać zadane doładowania – przeplywka odpada przez to, że zadane ciśnienie jest większe czyli przesyła pprpwwne informacje.

No to już dużo wiemy zadane ciśnienie nie pokrywa się z rzeczywistym – tu dalej najbardziej pasuje za słabe podciśnienie które steruje turbiną koniecznie je sprawdź i przy teście naciśnij trzy razy hamulec i zobacz co się dzieje. Czujnik ciśnienia doładowania jest raczej sprawny bo pokazuje małe ciśnienie które się różni od tego zadanego – czyli teoretycznie gdyby zaniżał by pomiar komputer zlecił by bardziej agresywne położenie zmiennej geometrii w celu dopompowania – u ciebie jest zupełnie odwrotnie, silnik chce ale nie może uzyskać zadane doładowania – przeplywka odpada przez to, że zadane ciśnienie jest większe czyli przesyła pprpwwne informacje.
sprawdziłem dziś podciśnienie i tak na wyjściu zaraz z vacum jest -1.2 po wpięciu się w elektrozaworek na wolnych obrotach tez od razu jest -1.2 co dziwne po dodaniu gazu rośnie nawet do -1.7 . Sprawdziłem tez ciśnienie na szynie i klape ale te parametry pokrywają się z wymaganymi.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6