Cały zestaw podgrzewania zakupiony na alliexpress za 140zł. Niestety nie było schematu podłączenia instalacji.
https://pl.aliexpress.com/item/Premium-2seats-installed-seat-heating-original-Seats-5-Dial-rectangle-switch-Kit-carbon-fiber-heating-seat/32614349943.html?spm=a2g17.search0104.3.9.54697c88G8d4QP&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10843_10059_10696_100031_10084_10083_10103_451_10618_452_10304_10307_10820_10301_10821_5014715_5014615,searchweb201603_54,ppcSwitch_5&algo_expid=59635a30-4b15-4309-b7f3-6b8e7899f099-1&algo_pvid=59635a30-4b15-4309-b7f3-6b8e7899f099&transAbTest=ae803_1&priceBeautifyAB=0
Łączny czas na zainstalowanie całości to z dwa dni dla laika jak ja
Gdy mam fotel wyjęty, rozbieramy go.

Odkręcamy wszystkie śrubki plastikowych osłon.





Rozłączamy siedzisko od oparcia jakby łamiąc fotel w lewo lub prawo.
Odkręcamy też zapięcie pasa (17stka)
Odwracamy siedzisko do góry nogami i rozcinamy ori metalowe klamry.

Po wywinięciu czoła siedziska ujrzymy taki widok. Ten zaczep trzeba z jednej strony nacisnąć a drugą ręką wyjąć metalowe prowadzenie. Zacisków takich jest chyba 10 szt. Przy odczepianiu bez narzędzi pójdzie pare k...rew i momentów zwątpienia ale da się to zrobić


Potem możemy przymierzyć mate do siedziska.
Zaznaczamy sobie miejsca wycięcia maty bo siedzisko i oparcie jest wyprofilowane wycięciami na metalowe mocowania poszycia.
Mate można docinać z długości do pewnego momentu.



Wycinamy dziury na mocowania ale nie ucinamy rdzenia maty po której leci prąd na poszczególnych sekcji.
W zestawie jest specjalna taśma aby ją obkleić rdzeń. Mata od spodu ma taśmę samoprzylepną aby nie przesuwała się na siedzisku.


Po przyklejeniu maty można składać do kupy siedzisko. Ja zamiast metalowych ori zacisków do złożenia użyłem tytrytek. Wszytko jest ok i po prawie roku wszytko trzyma się bardzo ładnie. Zakładamy zaczepy na metalowe prowadnice i siedzisko gotowe.
Oparcie rozbieramy od dołu. Odczepiamy plastikowe zapięcie,które ciągnie się po całej długości.

Rozbieramy tak jak siedzisko. Ja do końca nie zdejmowałem poszycia bo nie wiedziałem do końca jak. Rozebrałem jak najwyżej i zamontowałem mate.

Przymierzamy mate i wycinamy otwory. Z oparcia nie trzeba ucinać maty.


Łapiemy miejsca metalowych spinek na zipki i jest gitara
Składamy wszytko i ja tak wypuściłem przewód zasilający do maty oparcia.

Tak w siedzisku puściłem przewód

Składamy fotel do kupy i zabieramy się za drugi.
Do instalacji nie robiłem fotek ale opisze trochę prace. Efekt po zamontowaniu :

Miejsce jest niezbyt dobre ale wielkość włącznika i instalacji uniemożliwia zamontowanie do w ori miejscu na podgrzewanie. Brakuje z 50mm.
Można pokusić się o instalacje w miejsce włącznika halogenów ale jak ktoś je ma to niestety d..pa.
W instalacji są 4 przewody. Czerwony, czarny, żółty i czerwono biały.
– Czerwony to plus i podłączamy go do stałego plusa z aku. Wejście do komory silnika z wnętrza jest wyżej pedału sprzęgła.
– Czarny to minus i montujemy go do budy. W dowolnym miejscu.
– Żółty to zasilanie podświetlenia przełącznika. Ja go podłączyłem do żarówki popielniczki. Podpiąłem się do czerwono czarnego przewodu.
– Czerwono biały jakby drugie zasilanie instalacji ( nie jestem elektrykiem i nie znam fachowej nazwy). Podpięty do zasilania stacyjki (zapłonu). Biały przewód z kostki dwu pinowej.
Wszystko podpinamy i cieszymy się grzanymi d..pami w skórach