Panowie,dziś i u mnie zaczęła mrugać pomarańczowa kontrolka i stop,system oczywiście nie działa.
Kilka dni temu zauważyłem że auto dość słabo kreci,ale odpalało od razu.Podejrzewam słabe aku – teraz pytanie czy spróbować podładować najpierw główne aku i potem to od i stop? Czy to może pomóc,czy od razu wymieniać – tylko które główne czy od i stop?
Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie
Podejrzewam słabe aku – teraz pytanie czy spróbować podładować najpierw główne aku i potem to od i stop? Czy to może pomóc,czy od razu wymieniać – tylko które główne czy od i stop?
W BL akumulator główny ładuje pomocniczy (i-Stop). Sprawdź najlepiej oba. Jeśli główny ma problemy, wymiana pomocniczego nie pomoże.
Główny ładowałem,po 10-ciu godzinach zaczęła dopiero zażyć się lampka od prostownika,pomocniczy trochę lepiej ale szału nie ma,jutro założę nowy pomocniczy,a główny będę obserwował co się dzieje po naładowaniu.
Słaby aku od i-stopu osłabia ten główny i odwrotnie. U mnie tak było. Sprawa zakończyła się wymiana obu aku w bardzo krótkim czasie.
Witam.
Dorzucę od siebie.
Kupiłem wersję Sport 151 KM i w trasie powrotnej wyszło, że i-stop padł z powodu zużytego akumulatora pomocniczego.
2 tygodnie temu wziąłem się i wymieniłem oba akumulatory (z 2 tygodniowym odstępem), oba firmy Yuasa, modele: główny – YBX 5005 , pomocniczy – YBX 3009 – tak jak nakazywał wątek viewtopic.php?t=159602
Serwis Fox Rzeszów musiał mi jeszcze usunąć błąd (migająca żółta dioda i-stop). No i wszystko działa super, ostatnio przy rozgrzanym silniku i -4 stopniach na zewnątrz system ładnie zadziałał, rozruch szybki itd – jestem zadowolony. Trzeba tylko dbać o wymianę akumulatorów.
Mały problem to jeśli parkujemy i chcemy zgasić silnik, ale system się załączy przed naszym zgaszeniem silnika, wtedy samochód wyda kilka dźwięków, że coś jest nie tak – trzeba go wybudzić z i-stop'u i zgasić normalnie.
Pozdrawiam
Dorzucę od siebie.
Kupiłem wersję Sport 151 KM i w trasie powrotnej wyszło, że i-stop padł z powodu zużytego akumulatora pomocniczego.
2 tygodnie temu wziąłem się i wymieniłem oba akumulatory (z 2 tygodniowym odstępem), oba firmy Yuasa, modele: główny – YBX 5005 , pomocniczy – YBX 3009 – tak jak nakazywał wątek viewtopic.php?t=159602
Serwis Fox Rzeszów musiał mi jeszcze usunąć błąd (migająca żółta dioda i-stop). No i wszystko działa super, ostatnio przy rozgrzanym silniku i -4 stopniach na zewnątrz system ładnie zadziałał, rozruch szybki itd – jestem zadowolony. Trzeba tylko dbać o wymianę akumulatorów.
Mały problem to jeśli parkujemy i chcemy zgasić silnik, ale system się załączy przed naszym zgaszeniem silnika, wtedy samochód wyda kilka dźwięków, że coś jest nie tak – trzeba go wybudzić z i-stop'u i zgasić normalnie.
Pozdrawiam
Nie wiem czy już to było ale mi mechanik w ASO powiedział aby przy ładowaniu pomocniczego akumulatora odłączać i-stop od niego.
- Od: 24 sty 2008, 13:42
- Posty: 82
- Skąd: Warszawa
- Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica
Witam.
Moje wrażenia z i-stop są ambiwalentne, czasem potrafi zainicjować w nieodpowiednim momencie, czasem w ogóle nie zadziała.
Ale mam też do Was pytanie, ponieważ gdy i-stop mi się załącza i zdejmę nogę z hamulca i zaciągnę ręczny (lub nawet będę trzymał tylko nogę na hamulcu), to po kilkunastu sekundach silnik sam się uruchomi. Nie wiem czy zależy to od konkretnych funkcji samochodu aktualnie włączonych, ale w takich momentach miewał włączone tylko radio. Oba akumulatory nowe.
Co myślicie?
Pozdrawiam
Moje wrażenia z i-stop są ambiwalentne, czasem potrafi zainicjować w nieodpowiednim momencie, czasem w ogóle nie zadziała.
Ale mam też do Was pytanie, ponieważ gdy i-stop mi się załącza i zdejmę nogę z hamulca i zaciągnę ręczny (lub nawet będę trzymał tylko nogę na hamulcu), to po kilkunastu sekundach silnik sam się uruchomi. Nie wiem czy zależy to od konkretnych funkcji samochodu aktualnie włączonych, ale w takich momentach miewał włączone tylko radio. Oba akumulatory nowe.
Co myślicie?
Pozdrawiam
To normalne, tez tak mam. Kilkanascie sekund, moze pol minuty i nagle zaczyna migac zieona lampka i-stop po czym silnik sie wlacza. Z tym, ze ja zawsze jezdze z wlaczona klima i przewaznie wlaczonym radiem.
Ja kiedyś zmierzyłem i max jaki udało mi się uzyskać to 45 s. Ten system nie jest super dopracowany. Ojciec ma w GLK (samochód z automatem, więc fajnie się to sprawdza) i nie zdarzyło mi się, żeby się silnik sam załączył przy postoju na światłach. Ale aku ma jeden i 90 Ah
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Artanis02 napisał(a): Oba akumulatory nowe.
Dopóki nie miga ci kontrolka i-Stopu na pomarańczowo to nie przejmuj się. Jest wiele zależności które wpływają na czas działania tego systemu, nie tylko akumulator.
Ja kiedyś zmierzyłem i max jaki udało mi się uzyskać to 45 s
dokładnie to samo, zobaczymy latem czy ten czas będzie inny.
- Od: 10 lut 2015, 17:52
- Posty: 78
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B
Witem, niedawno kupiłem Mada 3 BL i od razu trafiam do tematu z istopem. Otóż akumulator od istopu jest rozładowany i do wymiany , oraz padł mi akumulator główny. Wymieniłem akumulator główny, nie ruszałem tego od istopu. Czy mogę tak jeździć, w sensie czy nie zabiję szybko nowego akumulatora skoro istop nie działa czy to nie ma związku ?
Wg mojej wiedzy nie ma związku. Po prostu będziesz miał żółtą kontrolkę od i-stopu zapaloną na desce, samochód nie będzie gasł na postoju. Są osoby, które całkowicie wyjęły ten aku do i-stopu i tak jeżdżą.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości