Mazda3 BM Skyactiv-G '16 180KM DiSi-tuned Soul Red
ezg_siwy napisał(a):Prawie nowe auto za ok. 65 tysięcy i nakładki za 75 zł z chin... Nie zrozum mnie źle, po prostu to dla mnie lekki dysonans. Niektórzy, tu na forum, do starszych fur potrafili kupić ori dodatki, ale...co kto lubi.
Czyli wychodzi kolega z założenia, że mam sobie zamówić ze złota, żeby dorównywały wartości samochodu? Albo chociaż z ASO za ok 200 za jedną nakładkę o (podejrzewam) zbliżonej jakości? Jak napisałem jestem zadowolony, nakładeczki przetestowane już i jest decyzja, że zostają – były kupione na próbę i nie widziałem sensu wydawania na nie milionów monet.
Pytanie z innej beczki – czy ktoś używał takiego wynalazku i czy faktycznie coś to daje czy tylko efekt placebo dla kierowcy:
https://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2480
Cześć ponownie. Dzisiaj zmobilizowałem w końcu 4 litery i zamontowałem wideorejestrator. Kupiłem sprawdzonego chińczyka G1W-CB. Używam już takiej kamery w drugim aucie i jestem w pełni z niej zadowolony.
Przy instalacji korzystałem z forumowego poradnika jak podłączyć zasilanie do wtyczki lusterka, jedynie zasilacz udało mi się upchnąć pod obudowę na czujniki na szybie. Poniżej efekty:
Przy instalacji korzystałem z forumowego poradnika jak podłączyć zasilanie do wtyczki lusterka, jedynie zasilacz udało mi się upchnąć pod obudowę na czujniki na szybie. Poniżej efekty:
Czołem!
Kolejny miesiąc i kolejne mody wpadają na pokład. W zeszłym tygodniu dotarły zamienniki ledowe żarówek kierunkowskazów. Montaż z tyłu banalnie prosty – wystarczy ściągnąć zaślepki w bagażniku, 5 minut i obie strony gotowe. Przednie lampy – dramat w dwóch częściach. Strona kierowcy jeszcze spoko – odpięcie kilku plastikowych spinek nadkola i śruby pod zderzakiem, to jakoś rękami można wymanewrować, bo sporo miejsca – 15 minut. Strona pasażera koszmar. Po ściągnięciu spinek, śrub i odchyleniu nadkola, brak jakiegokolwiek miejsca na manewry z powodu umiejscowienia zbiorniczka na płyn do szyb. Rozwiązaniem był demontaż kratki i odpięcie halogenu, wtedy jakoś widzimy gdzie wkładać żarówkę i ręka w miarę chuda się zmieści nawet pod zderzak – czas wymiany 0,5h. Wysiłek jednak się opłacał, bo efekt ledów na prawdę zadowalający i pasuje do ogólnego designu auta. Ostatnie w kolejce żarówki do podmiany to te od halogenów, jeśli ktoś wymieniał na ledy, to niech podpowie co warto kupić.
Poniżej film z efektami pracy:
Kolejny miesiąc i kolejne mody wpadają na pokład. W zeszłym tygodniu dotarły zamienniki ledowe żarówek kierunkowskazów. Montaż z tyłu banalnie prosty – wystarczy ściągnąć zaślepki w bagażniku, 5 minut i obie strony gotowe. Przednie lampy – dramat w dwóch częściach. Strona kierowcy jeszcze spoko – odpięcie kilku plastikowych spinek nadkola i śruby pod zderzakiem, to jakoś rękami można wymanewrować, bo sporo miejsca – 15 minut. Strona pasażera koszmar. Po ściągnięciu spinek, śrub i odchyleniu nadkola, brak jakiegokolwiek miejsca na manewry z powodu umiejscowienia zbiorniczka na płyn do szyb. Rozwiązaniem był demontaż kratki i odpięcie halogenu, wtedy jakoś widzimy gdzie wkładać żarówkę i ręka w miarę chuda się zmieści nawet pod zderzak – czas wymiany 0,5h. Wysiłek jednak się opłacał, bo efekt ledów na prawdę zadowalający i pasuje do ogólnego designu auta. Ostatnie w kolejce żarówki do podmiany to te od halogenów, jeśli ktoś wymieniał na ledy, to niech podpowie co warto kupić.
Poniżej film z efektami pracy:
W BM nie ma problemu zbyt szybko świecących kierunkowskazów po wymianie na LED? Bo w BK, z uwagi na mniejszy pobór prądu, po zmianie na LEDy kierunkowskazy lekko wariują.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Fajnie świeci, też mam w swojej przód i tył , w trójce o tyle ciekawie, że mały okrągły kierunek i wygląda jak w serii bo świeci całością.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Witam i gratuluję ślicznego auta w słusznej barwie . Co do nakładek na pedały są wykonane całkiem porządnie, sam kupując myślałem ze są właśnie gładkie, ale z praktycznego punktu widzenia lepiej zostawić je w takiej postaci. Sama podstopnicę postanowiłem troszeczkę ulepszyć i pozbyłem się tej taśmy i zastąpiłem ją naklejanym rzepem, dzięki temu w każdej chwili można ją demontować wielokrotnie. Co do filtra powietrza odradzam zdecydowanie .
Spory odzew, więc po kolei:
ezg_siwy, nie ma problemu z szybkim miganiem, bo diody wyposażone są w dodatkowy rezystor i jeśli chodzi o prędkość migania, to zachowują się jak zwykłe żarówki,
sevecc, wrzucę w ciągu tygodnia jakoś jak się z przodu prezentują. Diody kupione na Ali, podobne jeśli nie takie same jak bodajże w wątku z akcesoriami do M3: https://www.aliexpress.com/item/2pcs-7440-T20-5730-Dual-Color-Switchback-LED-DRL-Turn-Signal-Light-Kit-free-shipping/32588030896.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.62a14c4ddL9BcU
Pawko_6, dokładnie, bardzo ładnie wygląda świecący led w tej lampie, podejrzewam, że montaż żarówek diodowych był przewidywany przy ich projektowaniu, ale księgowy niestety nie pozwolił na diody w serii...
ryba113, dzięki, również soul red uważam za najciekawszy w gamie Mazdy, aczkolwiek dzisiaj mijałem 3 BN w takim jasnoniebieskim kolorku (eternal blue) i chętnie pooglądałby taką z bliska, bo również b. ciekawy i małospotykany. Co do nakładek, to jak już stwierdziłem wcześniej u mnie zostają tak jak są. Z bliska trochę kiepsko to wygląda ta szorstka powierzchnia aluminium, ale zamontowane już nie rzucają się tak w oczy. Podstopnicę również mam na rzepach, bo taśma dołączona do zestawu koło oryginalnej 3M nawet nie leżała – porażka. A odnośnie filtra mógłbyś co więcej napisać? Jakieś niemiłe doświadczenia?
ezg_siwy, nie ma problemu z szybkim miganiem, bo diody wyposażone są w dodatkowy rezystor i jeśli chodzi o prędkość migania, to zachowują się jak zwykłe żarówki,
sevecc, wrzucę w ciągu tygodnia jakoś jak się z przodu prezentują. Diody kupione na Ali, podobne jeśli nie takie same jak bodajże w wątku z akcesoriami do M3: https://www.aliexpress.com/item/2pcs-7440-T20-5730-Dual-Color-Switchback-LED-DRL-Turn-Signal-Light-Kit-free-shipping/32588030896.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.62a14c4ddL9BcU
Pawko_6, dokładnie, bardzo ładnie wygląda świecący led w tej lampie, podejrzewam, że montaż żarówek diodowych był przewidywany przy ich projektowaniu, ale księgowy niestety nie pozwolił na diody w serii...
ryba113, dzięki, również soul red uważam za najciekawszy w gamie Mazdy, aczkolwiek dzisiaj mijałem 3 BN w takim jasnoniebieskim kolorku (eternal blue) i chętnie pooglądałby taką z bliska, bo również b. ciekawy i małospotykany. Co do nakładek, to jak już stwierdziłem wcześniej u mnie zostają tak jak są. Z bliska trochę kiepsko to wygląda ta szorstka powierzchnia aluminium, ale zamontowane już nie rzucają się tak w oczy. Podstopnicę również mam na rzepach, bo taśma dołączona do zestawu koło oryginalnej 3M nawet nie leżała – porażka. A odnośnie filtra mógłbyś co więcej napisać? Jakieś niemiłe doświadczenia?
Interesowałem się troszeczkę tematem z mysla zastosowania u siebie i nie ma większego sensu stosowanie takiego filtra. Mocy nie przybędzie, a jedynie można zapaskudzic przepustnice. Zwykle filtry są tak tanie, że perspektywa wielokrotności użycia również nie przemawia za.
koolczas napisał(a):Cześć ponownie. Dzisiaj zmobilizowałem w końcu 4 litery i zamontowałem wideorejestrator. Kupiłem sprawdzonego chińczyka G1W-CB. Używam już takiej kamery w drugim aucie i jestem w pełni z niej zadowolony.
Przy instalacji korzystałem z forumowego poradnika jak podłączyć zasilanie do wtyczki lusterka, jedynie zasilacz udało mi się upchnąć pod obudowę na czujniki na szybie. Poniżej efekty:
Możesz podać link do postu z poradnikiem?
Siemanko!
Z okazji okrągłego jubileuszu 30kkm na liczniku w 3, z czego prawie 5k w moim już wykonaniu, czas na małe podsumowanie:
BMką poruszam się od ponad 4 miesięcy – głównie dojazdy do pracy ok. 40km dziennie. Średnie spalanie z każdym tankowaniem maleje – obecnie ok. 6.1-6.3 z klimą włączoną non stop przy śreniej prędkości z kompa 45km/h. W połączeniu z dynamiką silnika jestem bardziej niż zadowolony. Na plus wygodne fotele i świetne audio – nie jestem melomanem i to moje subiektywne odczucia. Teraz pora na łyżkę dziegciu – największy minus to niestety trwałość lakieru. Nadwozie pokryte jest lakierem miękkim jak plastelina – z każdym kolejnym tygodniem przybywa drobnych odprysków od kamyczków, staram się je zaprawkować na bieżąco, ale za jakiś czas będzie całe nadwozie w kropki, normalnie masakra jakaś... Irytuje trochę Piano Black na konsoli wokół lewarka, w drzwiach i w kratkach nawiewu rysuje się niesamowicie i chyba zdecyduję się na oklejenie go jakąś folią. Poza tym zdarzają się drobne trzaski z drzwi kierowcy i ostatnio zauważyłem drobne przetarcie i pęknięcie materiału na mieszku dźwigni skrzyni biegów – czy coś takiego można podciągnąć pod gwarancję?
Poza tym kilometrów przybywa, a ja ciągle jeżdżę z bananem na ryju jak na pierwszej jeździe
Z racji tego kolejny prezent zafundowałem sobie i 3 – haczyki do bagażnika i siatka na zakupy. Montaż banalnie prosty – podważamy kołeczki w zaślepkach płaskim śrubokrętem i wyciągamy, a w ich miejsce przykręcamy śrubami haczyki. Wszystko na zdjęciach poniżej:
Pozdro i szerokości życzę sobie i Wam.
Z okazji okrągłego jubileuszu 30kkm na liczniku w 3, z czego prawie 5k w moim już wykonaniu, czas na małe podsumowanie:
BMką poruszam się od ponad 4 miesięcy – głównie dojazdy do pracy ok. 40km dziennie. Średnie spalanie z każdym tankowaniem maleje – obecnie ok. 6.1-6.3 z klimą włączoną non stop przy śreniej prędkości z kompa 45km/h. W połączeniu z dynamiką silnika jestem bardziej niż zadowolony. Na plus wygodne fotele i świetne audio – nie jestem melomanem i to moje subiektywne odczucia. Teraz pora na łyżkę dziegciu – największy minus to niestety trwałość lakieru. Nadwozie pokryte jest lakierem miękkim jak plastelina – z każdym kolejnym tygodniem przybywa drobnych odprysków od kamyczków, staram się je zaprawkować na bieżąco, ale za jakiś czas będzie całe nadwozie w kropki, normalnie masakra jakaś... Irytuje trochę Piano Black na konsoli wokół lewarka, w drzwiach i w kratkach nawiewu rysuje się niesamowicie i chyba zdecyduję się na oklejenie go jakąś folią. Poza tym zdarzają się drobne trzaski z drzwi kierowcy i ostatnio zauważyłem drobne przetarcie i pęknięcie materiału na mieszku dźwigni skrzyni biegów – czy coś takiego można podciągnąć pod gwarancję?
Poza tym kilometrów przybywa, a ja ciągle jeżdżę z bananem na ryju jak na pierwszej jeździe
Z racji tego kolejny prezent zafundowałem sobie i 3 – haczyki do bagażnika i siatka na zakupy. Montaż banalnie prosty – podważamy kołeczki w zaślepkach płaskim śrubokrętem i wyciągamy, a w ich miejsce przykręcamy śrubami haczyki. Wszystko na zdjęciach poniżej:
Pozdro i szerokości życzę sobie i Wam.
adam_we, haczyki oryginalne – nówki sztuki kupione okazyjnie na Allegro. Teraz jeden salon wystawia na aukcji, ale cena trochę poraża:
http://allegro.pl/zaczepy-do-mocowania- ... c=Product&
Siatka nieoryginalna, dedykowana do 3BM:
http://allegro.pl/siatka-do-bagaznika-b ... 90096.html
http://allegro.pl/zaczepy-do-mocowania- ... c=Product&
Siatka nieoryginalna, dedykowana do 3BM:
http://allegro.pl/siatka-do-bagaznika-b ... 90096.html
koolczas napisał(a):adam_we, haczyki oryginalne – nówki sztuki kupione okazyjnie na Allegro. Teraz jeden salon wystawia na aukcji, ale cena trochę poraża:
http://allegro.pl/zaczepy-do-mocowania- ... c=Product&
Siatka nieoryginalna, dedykowana do 3BM:
http://allegro.pl/siatka-do-bagaznika-b ... 90096.html
Tak tak, już zgłębiłem temat. 160PLN za cztery kawałki plastiku
Widzę, że zmieniałaś oświetlenie w bagażniku. Powiedź mi jak podważyć tą lampkę, żeby nic nie popsuć/połamać.
Przy przebiegu 33kkm wymiana tarcz i klocków – klocki zjechane praktycznie do minimum. W prawym kole urwana już blaszka zużycia – było już poniżej nawet na wewnętrznym klocku .
Poniżej parę zdjęć jak to wyglądało. Zabrakło mi niestety czasu na malowanie, wszystko było tak zawalone brudem, że musiałem dużo więcej czasu poświęcić na wyczyszczenie wszystkiego, ale na wiosnę postaram się nadrobić zaległości. Póki co działa wszystko bez problemu – odczucia opisałem tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3361801#p3361801
Generalnie z wymiany jestem zadowolony bo hamuje w moim odczuciu trochę lepiej od serii.
Poniżej parę zdjęć jak to wyglądało. Zabrakło mi niestety czasu na malowanie, wszystko było tak zawalone brudem, że musiałem dużo więcej czasu poświęcić na wyczyszczenie wszystkiego, ale na wiosnę postaram się nadrobić zaległości. Póki co działa wszystko bez problemu – odczucia opisałem tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3361801#p3361801
Generalnie z wymiany jestem zadowolony bo hamuje w moim odczuciu trochę lepiej od serii.
Fajny zestaw założyłeś
Zastanawia mnie natomiast trwałość OE – dużo jeździsz po torze, w ekstremalnych warunkach?
W relatywnie lekkim samochodzie, jakim jest Mazda 3, żeby tarcze i klocki były do wywalenia po 33k km... to jestem w szoku
Zastanawia mnie natomiast trwałość OE – dużo jeździsz po torze, w ekstremalnych warunkach?
W relatywnie lekkim samochodzie, jakim jest Mazda 3, żeby tarcze i klocki były do wywalenia po 33k km... to jestem w szoku
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Dzięki, mam nadzieję że zestaw się będzie spisywał bez zarzutu. W moich rękach Mazda zrobiła 8500 km, ja po torze nigdzie nie jeździłem, widocznie poprzedni właściciel był miłośnikiem mocnych hamowań w mieście...
Ciekawe jestem jak to wygląda w innych 3 BM. Wiem, że nie można porównywać, bo style jazdy są różne, ale ja mam BLkę i też jej raczej nie oszczędzam. Obecnie mam 78 kkm nakręcone i myślę, że około 80kkm zmienię klocki (tarcze są jeszcze ok).
W każdym razie – wydaje się, że Twój nowy zestaw będzie lepszy
W każdym razie – wydaje się, że Twój nowy zestaw będzie lepszy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości