Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez brii » 27 lip 2018, 13:54

loockas napisał(a):każdy diesel będzie elastyczny

Sprężysty jak już mamy używać definicji z środka czarnej pupy ;)
Może i doktoryzuję ale na kolor zielony nie będę mówił szary dlatego, że jakiś daltonista albo ktoś kto nie znał nazw kolorów kiedyś zaczął tak robić i pisać o tym ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy


Postprzez marcinowozniako » 27 lip 2018, 14:01

brii napisał(a):Masz w moim opisie, diesel taki na ropę


<spoko> Tak, bardzo duża merytoryka widzę....

brii napisał(a):Ale moment przenoszony na asfalt i przez to siła pchająca pojazd nie jest tożsama z momentem na wale korbowym, mocno się zmienia zależnie od tego co jest po drodze między wyjściem silnika i kołami.


Świetnie, ale ja to wszystko wiem, a tak sie składa że że przypadek o którym wspomniałem, tzn zadanie które, dałem ale bez danych odnosi się do pojedynku z zycia wziętego. Ty, to może dam Ci te wszystkie dane, wylicz je sobie a potem skonfrontujemy to z rzeczywistoscią ? <rotfl>

brii napisał(a):Tak bo tam była mowa o momencie – wystarczy mieć nieco pojęcia o fizyce i matematyce by to zrozumieć, ale czasu na edukowanie osoby która uważa, że chce mi się tracić, co innego z czasem na bękę z takiej osoby


No sam się gubisz w swoich postach. Z jednej strony starasz się być bardzo dokładny i merytoryczny a z drugiej strony walisz postami w stylu:

brii napisał(a):Masz w moim opisie, diesel taki na ropę


<lol>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez loockas » 27 lip 2018, 14:13

brii napisał(a):Sprężysty jak już mamy używać definicji z środka czarnej pupy
Może i doktoryzuję ale na kolor zielony nie będę mówił szary dlatego, że jakiś daltonista albo ktoś kto nie znał nazw kolorów kiedyś zaczął tak robić i pisać o tym


Guma do majtek jest sprężysta czy elastyczna? Z resztą bez znaczenia, po prostu ją popuść :P

i odczep się od daltonistów :P To nie moja wina, taki się urodziłem :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 27 lip 2018, 14:18

:P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 27 lip 2018, 14:19

Kaszkiecik już sobie kupiłeś? :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 27 lip 2018, 14:23

marcinowozniako napisał(a):No sam się gubisz w swoich postach. Z jednej strony starasz się być bardzo dokładny i merytoryczny a z drugiej strony walisz postami w stylu:

Jak kiedyś dokładnie zrozumiesz te zależności to załapiesz czemu w niektórych przypadkach potrzeba dodatkowych danych a w niektórych nie.

loockas napisał(a):Kaszkiecik już sobie kupiłeś?

Te – nie pomyślałem jeszcze, ale dobrze, że wspominasz – muszę sobie jeszcze okulary kupić :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marcinowozniako » 27 lip 2018, 14:34

brii napisał(a):w niektórych przypadkach potrzeba dodatkowych danych a w niektórych nie.


No niestety w tym momencie każdy twój post powinien zawierać:
– mase
– przełożenia biegu na którym manewr będzie się odbywał
– przełożenia głównego
– rozmiaru kół
– % strat mechanicznych
– czasu rozpędzania turbo


Natomiast Ty podajesz przykład:

brii napisał(a):bo jak mi się zdarzało z takim stawać w szranki naprawdę ciężkim autem to jakiś nie było szans na wąchanie spalin diesla


Który argumentujesz:

brii napisał(a):Masz w moim opisie, diesel taki na ropę


Zatem gdzie powyższe dane? Z całą stanowczością mogę uznać twój post za bezwartościowy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Gib » 27 lip 2018, 14:37

pamiętacie taki test w TG kiedy stilo się ścigało z Evo FQ? To był swego rodzaju test elastyczności ;) Stilo wygrało.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 27 lip 2018, 14:40

Pamiętasz z jakim silnikiem było to Stilo?

Dopisano 27 lip 2018 14:40:

marcinowozniako napisał(a):Zatem gdzie powyższe dane? Z całą stanowczością mogę uznać twój post za bezwartościowy.

Podobnie jak wszystkie inne w tym temacie :]

Dopisano 27 lip 2018 14:42:

Już sobie przypomniałem – to było 1.6 N/A które miażdżyło EVO FQ400 momentem obrotowym <rotfl>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marcinowozniako » 27 lip 2018, 14:53

Gib napisał(a):pamiętacie taki test w TG kiedy stilo się ścigało z Evo FQ?


Praktycznie nie ma już teraz takich aut które mają taki lag. To są stare dzieje. Zreszta nie porównujemy turbo benzyny do n/A tylko diesla do N/A.


brii napisał(a):to było 1.6 N/A które miażdżyło EVO FQ400 momentem obrotowym


<czytaj>
– masa
– przełożenia biegu na którym manewr będzie się odbywał
– przełożenie głównege
– rozmiar kół
– % strat mechanicznych
– czasu rozpędzania turbo


Nie widzę w twoim poście tych danych.... <rotfl>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Krzemol » 27 lip 2018, 14:59

loockas napisał(a):Nemi, jak Ty się zmieniasz :P

Tylko czekać aż kierunkowskazów przestanie używać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez brii » 27 lip 2018, 15:03

marcinowozniako napisał(a):Zad.
Benzyna przy 2 tyś obrotów ma 180NM momentu
Diesel przy 2 tyś obrotów ma 300NM momentu

Zadanie które auto zacznie lepiej przyspieszać z danych obrotów i jaką prędkość osiągnie po 2 s przyspieszenia.


marcinowozniako napisał(a):Będzie szybszy, jeżeli jego masa nie będzie przekraczać 2T, a jego Opony nie będą mieć więcej niż 80 profilu

FQ400 – 200Nm@2000rpm (masa <2000kg, profil opony <80)
Stilo – 120Nm@2000rpm (masa <2000kg, profil opony <80)

marcinowozniako napisał(a):Zadanie które auto zacznie lepiej przyspieszać z danych obrotów i jaką prędkość osiągnie po 2 s przyspieszenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marcinowozniako » 27 lip 2018, 15:11

Nie wybieraj sobie ot tak treści moich postów wyrwanych z kontekstu gdyż:

brii napisał(a):Żeby było jasne, możemy dodać do zadania jeszcze pojazd z silnikiem diesla który ma 1200Nm przy 2000rpm – czy będzie jeszcze szybszy od dwóch poprzednich? Odpowiedź uzasadnij.


Będzie szybszy, jeżeli jego masa nie będzie przekraczać 2T, a jego Opony nie będą mieć więcej niż 80 profilu <lol> <rotfl>


Tak to brzmiało a teraz wyskakujesz:

brii napisał(a):FQ400 – 200Nm@2000rpm (masa <2000kg, profil opony <80)
Stilo – 120Nm@2000rpm (masa <2000kg, profil opony <80)


Także nietrafione....
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez brii » 27 lip 2018, 15:12

No twierdziłeś, że tylko na podstawie Nm można stwierdzić co będzie szybsze z rolki...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marcinowozniako » 27 lip 2018, 15:15

brii napisał(a):No twierdziłeś, że tylko na podstawie Nm można stwierdzić co będzie szybsze...


Mówiliśmy o Dieslach vs N/A i to współczesnych dieslach, a nie Turbo benzynach to jeszcze nie najmłodszych, albo wręcz starych jakby to niektórzy napisali vs N/A .... :]
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Gib » 27 lip 2018, 15:22

Brii którym byś wolał ciągać przyczepę nie nastawiając się na jakieś szczególne harce na drodze, jakby się Mariusz zastanawiał które Q7 kupić to poleciłbyś mu 3.6 FSI VR6 280 KM 360 Nm 2500-5000 czy 3.0 TDI 233 KM 500 Nm 1750-2750. Pomijamy dźwięk kwestie serwisu, oba mają automaty z grubsza te same.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 27 lip 2018, 15:27

Gib napisał(a):oba mają automaty z grubsza te same.

Mają te same przełożenia? Czyli ewentualny Vmax diesla jest mniejszy o ~30%?
Miałbym trudny wybór...

marcinowozniako napisał(a):Mówiliśmy o Dieslach vs N/A i to współczesnych dieslach, a nie Turbo benzynach to jeszcze nie najmłodszych, albo wręcz starych jakby to niektórzy napisali vs N/A

No tak – zapomniałem, że zależnie od rodzaju i wieku silnika 1Nm ma zupełnie inne wartości...
Ostatnio edytowano 27 lip 2018, 15:29 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 27 lip 2018, 15:28

Co do słuchawek BT, może Plantronics ? Jak coś jeszcze mam jakieś kontakty u importera, pracowałem tam, może mają jakieś wolne demówki, możliwe że Backbeat Pro 2 by cię zainteresowały.

Ciekawi mnie jak to będzie z tymi dieslami. Niby kolejne marki się z nich wycofują. Sądzicie ze będzie tak że znikną z rynku w przeciągu 10 lat ?
Pytam w sumie bo chyba bede szukał jednak tego służbowego auta dla siebie i na diesle są teraz całkiem fajne promocje. Może warto by jednak jeszcze kupić coś takiego ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez marcinowozniako » 27 lip 2018, 15:37

brii napisał(a):No tak – zapomniałem, że zależnie od rodzaju i wieku silnika 1Nm ma zupełnie inne wartości...


Bo w przypadku nowych diesli tak w większosci jest i o ile nie dasz z czapy przeciwnika to diesel będzie górą. Tak w sumie to nie ma większego znaczenia a twój argument:

brii napisał(a):FQ400 – 200Nm@2000rpm (masa <2000kg, profil opony <80)
Stilo – 120Nm@2000rpm (masa <2000kg, profil opony <80)


Kwestia tego że przy tym wyścigu z Topgear chyba nie zaczynali od tych obrotów.... znaczy na pewno zaczynali z niższych obrotów...
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park