No niestety moja BG jest zdecydowanie ładniejsza niż szybsza.
Dawno nic nie pisałem, ale sporo się od ostatniego posta wydarzyło. W weekend majowy korzystając, że byłem niedaleko Krakowa kupiłem nowy silnik
BP z MX5 NB bez zmiennych faz. Fabrycznie 140 KM. Ile teraz jest nie wiem. W poniedziałek będziemy mierzyć kompresję. Silnik kupilem, bo:
1. Był w dobrej kasie jak wydmucha jakaś kompresję to będzie dobra lokata kapitału nawet jeśli go nie wsadzę do BG.
2. Miałem 70km do Krakowa miejsca gdzie byłem z rodziną na majówce, więc koszt transportu był 30zl.
Jak się okaże klocem to przeloze tłoki i wałki do BP z BG czy BA.
Zanim jednak zajmę się SWAPem to kontynuuję przygotowania auta wg swojego konceptu czyli najpierw dobre opony, potem dobry zawias i hamulce, a na końcu moc. W garażu mam już wszystkie graty do swapu hamulcy z przodu zwrotnice BaV6 tarcze mx5 i zaciski z GG 1.8

Z tyłu 250mm.
Dodatkowo w najbliższym czasie wpadną dystanse z przodu i regulowane wahacze z tyłu co pozwoli na osiągnięcie rozstawu kół 1540mm z przodu z tyłu ciut więcej. Z fabryki wyjeżdżała 1430mm. Oczywiście wpada też długo i wyczekiwana rozpórka na przód oraz grubszy stabilizator 24mm z BA (BG mają 22). Już nie mogę się doczekać wypadu na tor po tych wszystkich modach, a jadę na track day od razu po złożeniu. Już człowieka nosi do jazdy.
Wczoraj byłem też na hamowni obciążeniowej. Tak prezentuje się wykres mocy i momentu w 26 letnim aucie:
I od razu w głowie pojawił się pomysł żeby przerobić moje Sohc na Dohc z lekkim modyfikowaniem głowicy, a BP mieć w zapasie, bylob to o wiele tańsze niż remont BP poza tym trochę rzeźby będzie z pozenieniem silnika mx5 do BG.
Na pewno będzie się działo
