Jestem zdecydowany na zakup sondy do Audi i teraz pytanie czy oprócz przylutowania kabli od nowej sondy do starych wtyczek jest coś jeszcze do zrobienia? Czy jest w tej sondzie od audi rezystor? Coś mój mechanik o tym wspominał. Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dzięki
Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
Mam pytanie do t34567:
Jestem zdecydowany na zakup sondy do Audi i teraz pytanie czy oprócz przylutowania kabli od nowej sondy do starych wtyczek jest coś jeszcze do zrobienia? Czy jest w tej sondzie od audi rezystor? Coś mój mechanik o tym wspominał. Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dzięki
Pozdrawiam, Andrzej.
Jestem zdecydowany na zakup sondy do Audi i teraz pytanie czy oprócz przylutowania kabli od nowej sondy do starych wtyczek jest coś jeszcze do zrobienia? Czy jest w tej sondzie od audi rezystor? Coś mój mechanik o tym wspominał. Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dzięki
- Od: 19 paź 2009, 10:53
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan
Tylko kable lutujesz, nic więcej. Nawet kolory się zgadzają. Tylko kable tnij na różnej długości, żebyś nie zrobił sobie "buły" w jednym miejscu, jak najdalej od samej sondy (możliwie blisko wtyczek).
Witam serdecznie,
t34567 dzięki za fachową poradę. Jutro zamawiam sondę LZA07-au4. Jestem umówiony u mechanika 24.05.18 na wymianę sondy ( najpierw zasugeruję aby sprawdził czy to na pewno sonda leży). Po wymianie odezwę się i dam znać jak poszło. Pozdrawiam, Andrzej.
t34567 dzięki za fachową poradę. Jutro zamawiam sondę LZA07-au4. Jestem umówiony u mechanika 24.05.18 na wymianę sondy ( najpierw zasugeruję aby sprawdził czy to na pewno sonda leży). Po wymianie odezwę się i dam znać jak poszło. Pozdrawiam, Andrzej.
- Od: 19 paź 2009, 10:53
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan
Ja na sondzie Audi przejechałem już 24 tyś. km. Od 2 lat i w sumie 3 miesięcy działa poprawnie. Inna sprawa, że oryginalną chyba niepotrzebnie wymieniłem
bo mi szarpało od trefnej benzyny a nie sondy. No ale wracając do tematu Audi daje radę.
- Od: 5 lut 2016, 11:41
- Posty: 42
- Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km
Clio 1.5 dCi
witam,posiadam wlasnie mazde 6 {2005rok} 2.0benzyna,104kw
problem polega na tym ze bylem na komputerze w serwisie i sprawa wyglada nastepujaco,ze oby dwie sondy sa zepsute ,komputer pokazal zly wykres,sonda oblicza zle dawke i dlatego szarpie i faluja obroty,oraz gasnie silnik oraz wyskakuje CHECK ENGINE i jeszcze jakis czujnik kolo katalizatora pokazal ze jest tam 500stopni ,diagnosta stwierdzil ze za duzo sonda podaje paliwa i dlatego taka temperatura...pisze do forumowiczow dlatego bo jestem w mega dole,autem nieda sie jezdzic,potrzebuje auto by sprawnie jezdzic do pracy,a dzwonilem dzisiaj do skelpu motoryzacyjnego to ta pierwsza sonda kosztuje nowa 1500zl a ta druga okolo 500zl, serwisant powiedzial ze sondy musza byc albo orginalne albo,ktore szly na pierwszy montaz,
moje pytanie brzmi nastepujaco,poniewaz gdzies czytalem ze idzie kupic universalne sondy i idzie przelutowac kostke czy cos,i dzieki temu pojdzie zaoszczedzic tak ogromych kosztow,bardzo bym byl wdzieczny za pomoc,,czy mogl by ktos mi podpowiedziec ,lub przeslac linka z tymi sondami,
czy jest taka mozliwosc?
jeszcze raz bardzo dziekuje i prosze was o pomoc ,dla zaawansowanych to tylko jedno glupie zdanie ,lub 5minut zabawy w allegro a przynajmniej nie bede musial sie zadluzać
problem polega na tym ze bylem na komputerze w serwisie i sprawa wyglada nastepujaco,ze oby dwie sondy sa zepsute ,komputer pokazal zly wykres,sonda oblicza zle dawke i dlatego szarpie i faluja obroty,oraz gasnie silnik oraz wyskakuje CHECK ENGINE i jeszcze jakis czujnik kolo katalizatora pokazal ze jest tam 500stopni ,diagnosta stwierdzil ze za duzo sonda podaje paliwa i dlatego taka temperatura...pisze do forumowiczow dlatego bo jestem w mega dole,autem nieda sie jezdzic,potrzebuje auto by sprawnie jezdzic do pracy,a dzwonilem dzisiaj do skelpu motoryzacyjnego to ta pierwsza sonda kosztuje nowa 1500zl a ta druga okolo 500zl, serwisant powiedzial ze sondy musza byc albo orginalne albo,ktore szly na pierwszy montaz,
moje pytanie brzmi nastepujaco,poniewaz gdzies czytalem ze idzie kupic universalne sondy i idzie przelutowac kostke czy cos,i dzieki temu pojdzie zaoszczedzic tak ogromych kosztow,bardzo bym byl wdzieczny za pomoc,,czy mogl by ktos mi podpowiedziec ,lub przeslac linka z tymi sondami,
czy jest taka mozliwosc?
jeszcze raz bardzo dziekuje i prosze was o pomoc ,dla zaawansowanych to tylko jedno glupie zdanie ,lub 5minut zabawy w allegro a przynajmniej nie bede musial sie zadluzać
- Od: 24 maja 2018, 17:02
- Posty: 3
- Auto: mazda 6 2005
Jak masz silnik 104kW, czyli wersję przed liftem, to przed katalizatorem masz sondę 4-przewodową. Używka kosztuje 30zł, nowa ok 90zł (NTY) i dają 2 lata gwarancji. Inna sprawa, jesli masz silnik 108kW.
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6- ... 68796.html
Sonda za katalizatorem nie będzie powodowała szarpania, będzie co najwyżej walić błędy jeśli coś z nią nie tak.
Generalnie – jak przeczytasz cały temat, w którym piszemy, to będziesz wiedział co można zastosować a co nie

Sonda za katalizatorem nie będzie powodowała szarpania, będzie co najwyżej walić błędy jeśli coś z nią nie tak.
Generalnie – jak przeczytasz cały temat, w którym piszemy, to będziesz wiedział co można zastosować a co nie
Dokładnie tak twierdzę
A drugą sondę możesz sobie wymienić, jak nie chcesz żeby palił się check. Również uszkodzona pierwsza sonda może powodować błąd.
To jest sonda za 90zł, nie 1200, więc chyba warto zaryzykować? Jak nie, to chociaż używkę wypróbuj
To jest sonda za 90zł, nie 1200, więc chyba warto zaryzykować? Jak nie, to chociaż używkę wypróbuj
zamowilem sonde lambda denso za 140zl ,dzis ma mi przyjsc, to jest sonda 4ro przewodowa...
czy mial ktos do czynienia wlasnie z denso?
chcialem do mojej mzady 6 kupic sonde ta druga 5cio przewodowa,ale kurcze nie moge jej znalesc,jest ktos wstanie przeslac mi link do tej sondy 5cio przewodowej,ktora potrzyma troche?
czy mial ktos do czynienia wlasnie z denso?
chcialem do mojej mzady 6 kupic sonde ta druga 5cio przewodowa,ale kurcze nie moge jej znalesc,jest ktos wstanie przeslac mi link do tej sondy 5cio przewodowej,ktora potrzyma troche?
- Od: 24 maja 2018, 17:02
- Posty: 3
- Auto: mazda 6 2005
Witam serdecznie,
Założyłem nową sondę od Audi. Generalnie jest dobrze – nie szarpie do 2000 obr/min.
Natomiast wzrosło zużycie paliwa. Zanim wymieniłem sondę po założeniu gazu przejeżdżałem na baku 42l. gazu ok. 370-380 km. Później jak wariowała sonda przejeżdżałem ok. 320 – 330 km. Jak wymieniłem sondę na nową od Audi – najpierw przejechałem ok. 300 km, następny bak 42 l. zrobiłem 260 km. Gazownik mówi, że ustawienia gazu są OK. Więc według Was jaka może być przyczyna tak gwałtownego wzrostu zużycia paliwa. Nadmieniam, że średnie zużycie paliwa według komputerka: wcześniej pokazywał ok. 9l/100 km, teraz pokazuje ok. 13l./100 km. No i oczywiście prośba do Was co z tym fantem zrobić?
Za pomoc z góry dziękuję, Andrzej.
Założyłem nową sondę od Audi. Generalnie jest dobrze – nie szarpie do 2000 obr/min.
Natomiast wzrosło zużycie paliwa. Zanim wymieniłem sondę po założeniu gazu przejeżdżałem na baku 42l. gazu ok. 370-380 km. Później jak wariowała sonda przejeżdżałem ok. 320 – 330 km. Jak wymieniłem sondę na nową od Audi – najpierw przejechałem ok. 300 km, następny bak 42 l. zrobiłem 260 km. Gazownik mówi, że ustawienia gazu są OK. Więc według Was jaka może być przyczyna tak gwałtownego wzrostu zużycia paliwa. Nadmieniam, że średnie zużycie paliwa według komputerka: wcześniej pokazywał ok. 9l/100 km, teraz pokazuje ok. 13l./100 km. No i oczywiście prośba do Was co z tym fantem zrobić?
Za pomoc z góry dziękuję, Andrzej.
- Od: 19 paź 2009, 10:53
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan
Witajcie, czy ktoś rozwiązał kiedyś problem z check engine i sondą podobny jak w tym temacie? viewtopic.php?f=411&t=183067
Mazda szarpie, po wykasowaniu błędu kontrolka zapala się znów po ok 30km. Jakiś czas temu auto również samo gasło np. przed światłami na dojeździe ale problem zniknął po wymianie świec i akumulatora (które mialy 11 lat). Mechanik zdiagnozował sondę do wymiany, ale z tego co tu czytam to może okazać sie poczatkiem problemów. Może jakaś podpowiedź: jaką i gdzie najlepiej kupić na początek?
Mazda szarpie, po wykasowaniu błędu kontrolka zapala się znów po ok 30km. Jakiś czas temu auto również samo gasło np. przed światłami na dojeździe ale problem zniknął po wymianie świec i akumulatora (które mialy 11 lat). Mechanik zdiagnozował sondę do wymiany, ale z tego co tu czytam to może okazać sie poczatkiem problemów. Może jakaś podpowiedź: jaką i gdzie najlepiej kupić na początek?
- Od: 1 cze 2014, 19:30
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3/BK/2.0/150KM
Najlepiej kupić oryginał z ASO 
Natomiast w normalnych pieniądzach masz zamiennik NTY za 300zł, sondę od audi + przeróbka kabli, ew chińczyk (kupisz z aliexpres już za mniej niż 150zł na chwilę obecną)
Natomiast w normalnych pieniądzach masz zamiennik NTY za 300zł, sondę od audi + przeróbka kabli, ew chińczyk (kupisz z aliexpres już za mniej niż 150zł na chwilę obecną)

Ja kupiłem i zamontowałem coś takiego. Sonda 5-cio przewodowa. Od wymiany minęło jakieś 20tyś, nadal wszystko ok, spalanie w normie – jakieś 9,5l LPG.
- Od: 6 mar 2013, 22:54
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r
Witam ja kupiłem sonde NTY do mojej madzi po lifcie 2.0 benzyna. Jak na razie działa 2 miesiąc bez zarzutu. Chodzi o sonde przed katalizatorem z 2 wtyczkami także ja polecam oby działała tak przez cały czas. Bez zadnych przerobek itp. Wykrecasz stara zakładasz nowa i śmiga. cena 300 zł
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6