Witam serdecznie,
Założyłem nowy wątek ponieważ nie mogłem doszukać się odpowiedniego tematu na forum, jestem tu nowy i jeszcze nie do końca się odnalazłem. Mam natomiast problem i chciałbym się nim podzielić, a nuż ktoś coś wie na ten temat i miał podobny problem w swojej Mazdzie
Moją Mazdę kupiłem z Niemczech, była uderzona z boku ale już wszystko zostało naprawione i działa bez zarzutów, jest jednak jeden problem z którym na chwilę obecną nie umiem sobie poradzić. Mianowicie występuję jakiś problem z odczytaniem kluczyka przez system, utrudnia to bardzo odpalenie samochodu, moim zdaniem odpalenie samochodu powinno odbywać się w sposób, gdy nie muszę przykładać kluczyka na milimetr do guzika START, system wyświetla czerwoną ikonkę, że występuję problem związany z kluczykiem. Samochód odpala się po kilku razach i zawsze muszę zrobić tak : Otwieram samochód –> siadam –> wciskam na kluczyku zamknięcie, auto zamyka zamek, następnie otwarcie –> wciskam start i dopiero wtedy jest szansa odpalić samochód ale czasem tą czynność muszę powtórzyć 10x.. znajomy doradził mi wymianę baterii w kluczyku i faktycznie była rozładowana, jedyne co wyszło z wymiany baterii to to, że mogę auto otworzyć ze 100m a kluczyk jak nie był czytany przez system tak dalej nie jest czytany.. Nie wiem co robić, do kogo się z tym udać bo jest to dość uciążliwe. To jest moje pierwsze auto w którym nie używa się tradycyjnego kluczyka do stacyjki ale moim dość laickim zdaniem, auto powinno odpalać się od razu po wejściu i wciśnięciu guzika start a kluczyk mógłbym mieć głęboko w kieszeni.
Mam nadzieje, że w miarę przejrzyście opisałem problem i może jest tu ktoś, kto doradzi co mam zrobić z tym fantem..
Pozdrawiam
problem z kluczykiem
Strona 1 z 1
Instrukcja Mazdy przewiduje odpalanie z kluczykiem przy guziku w przypadku rozładowania baterii. Skoro wymiana baterii nic nie dała to zapewne jest problem z wykrywaniem kluczyka wewnątrz. Obstawiam problem z anteną wewnętrzną. Masz system bezkluczykowego dostępu czy otwierasz z pilota?
Podłączenie forscana i skanowanie błędów może pomóc w diagnozie problemu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3106 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Co prawda u mnie nie było takiego komunikatu, bynajmniej nie zauważyłem.
Ale miałem problem z odpalaniem z przycisku i musiałem odpalać z kluczykiem przy przycisku, praktycznie wciskałem przycisk kluczykiem, później po zgaszeniu to samo i tak dalej i tak dalej.
Okazało się, że jakimś cudem antenka, która powinna "znajdować" kluczyć przy odpalaniu jest podłączona pod ten sam bezpiecznik co oświetlenie wnętrza.
Sprawdź czy bezpiecznik od immobilizera i wspomniany od podświetlenia jest OK
P.S powyższy problem był spowodowany przeze mnie – zrobiłem spięcie podczas pracy przy oświetleniu bagażnika i popaliłem trochę bezpieczników. Wymieniałem je jeden po drugim – poza tym od podświetlenia – nie chciałem aby znowu doszło do przepięcia. Pod koniec okazało się, że antenka była na tym samym bezpieczniku co lampka, kiedy już wszystko działało poza oświetleniem i właśnie antenką.
Ale miałem problem z odpalaniem z przycisku i musiałem odpalać z kluczykiem przy przycisku, praktycznie wciskałem przycisk kluczykiem, później po zgaszeniu to samo i tak dalej i tak dalej.
Okazało się, że jakimś cudem antenka, która powinna "znajdować" kluczyć przy odpalaniu jest podłączona pod ten sam bezpiecznik co oświetlenie wnętrza.
Sprawdź czy bezpiecznik od immobilizera i wspomniany od podświetlenia jest OK
P.S powyższy problem był spowodowany przeze mnie – zrobiłem spięcie podczas pracy przy oświetleniu bagażnika i popaliłem trochę bezpieczników. Wymieniałem je jeden po drugim – poza tym od podświetlenia – nie chciałem aby znowu doszło do przepięcia. Pod koniec okazało się, że antenka była na tym samym bezpieczniku co lampka, kiedy już wszystko działało poza oświetleniem i właśnie antenką.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości