przez Piohrun » 19 cze 2018, 12:10
Generalnie masz kilka opcji, zależnie od pożądanych efektów i tego co nie jest dla ciebie ogromnym kosztem:
– grube modzenie obecnego silnika N/A – wyciągniesz koło 130 KM, wydasz koło 15 000 PLN
– Turbo – ten silnik raczej nie będzie z tego zadowolony i nie ryzykował bym więcej jak 110-120 KM ze względu na ryzyko zamiatania silnika z asfaltu – koszt koło 6-8 tyś.
– SWAP na większy silnik, np. 1.8 BP albo 2.0 FS – 115 do 130 KM – w 2-3 tyś PLN się raczej zamkniesz, jeśli zrobisz to sam to koszt silnika i osprzętu w przypadku BP powinien się w 1000 PLN zmieścić
– SWAP + turbo – tutaj to "sky is the limit" i w kwestii mocy i pieniędzy
– modzenie obecnego silnika, modyfikacjami za około 1000 PLN (planowanie, dolot wydech) wyciągniesz z niego pewnie dodatkowe 5-10 KM
– jeśli jesteś jedną z tych osób które chcą na tuning wydać 200-500 zł to zacznij od posprzątania w samochodzie, wyrzucenia wszystkich nie potrzebnych rzeczy (możesz też trochę plastików wyrzucić jeśli np. nie potrzebujesz tapicerki w bagażniku), wymień olej na jakiś dobry, zalej ceramizer, wymień świece, kable zapłonowe i filtr powietrza, dopompuj opony do odpowiedniego ciśnienia. Skrzyni na krótszą nie wymienisz ale możesz spróbować zmienić koła na mniejsze (z mniejszą średnicą). Generalnie to w odrzutowca z tego w ten sposób nie zrobisz ale będzie przyśpieszał trochę lepiej i może spalanie nawet spadnie.