Odcina zapłon przy zmianie biegu

Postprzez Bakajoko » 7 lip 2006, 08:56

WItam

Mam poważny problem, prawie zawsze dzieje się to gdy ruszam z miejsca i kręce auto do 7000 obr. na 1 biegu, po czym jak zmieniam na 2 bieg ( lub z 2 biegu przy 7000obr. na 3 bieg) nagle odcina zapłon w aucie i spada ono z obrotów, Odcięcie jest o tyle dziwne że jak wcisne sprzegło silnik pracuje na 500 obrotów i nie reaguje na pedał gazu, dopiero jak obroty silnika spadną do około 2500 i wcisne sprzegło silnik nagle zaczyna pracowac normalnie.
Jest to wielki problem gdyz raz na trasie podczas wyprzedzania na 2 biegu miałem około 6700 obrotów zmieniłem na 3bieg i auto przerwało a dopiero miałem wyprzedzone połowe auta, ciśnienie bardzo szybko sie podnosi :P. No i nie mozna sie ścigać :(
Prosze o POMOC !!
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 7 lip 2006, 09:44 przez Bakajoko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2004, 16:14
Posty: 22
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC

Postprzez ravo » 7 lip 2006, 09:02

a to czasami nie fabryczne odciecie :P?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Orin » 7 lip 2006, 12:50

Aż dziwne ze dochodzi do 7 tyś... Seryjnie w DOHC odcięcie jest bodajże przy 6300 obr/min.. Poza tym po co tak katować silnik? I tak już wtedy krzywe mocy i momentu spadają w dół... .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Bakajoko » 7 lip 2006, 13:32

oj coś chyba Ci sie pomylilo, czerwone pole zaczyna sie od 7tys a odcięcie nastepuje przy 7300
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2004, 16:14
Posty: 22
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC

Postprzez Briareos » 7 lip 2006, 13:54

Bakajoko napisał(a):dziwne że jak wcisne sprzegło silnik pracuje na 500 obrotów i nie reaguje na pedał gazu, dopiero jak obroty silnika spadną do około 2500 i wcisne sprzegło silnik nagle zaczyna pracowac normalnie.

Na 500? Tak zaraz po 7000? Rozwiń to zdanie w kilka mniej złożonych...
A tak poza tym, to jak wysprzęglasz gwałownie to bez obciążenie silnik przez moment jeszcze podnosi obroty – więc to nie problem wyjść poza odcięcie jak się miało 7000. Jak widać taka zabawa nie ma sensu z limiterem, można więc albo wcześniej gaz odpuszczać, albo po prostu zmieniać biegi przy 6500, na wierzchołku krzywej mocy.

Orin napisał(a):Seryjnie w DOHC odcięcie jest bodajże przy 6300 obr/min

W B8 (zwanym też BP-SOHC) jest przy ok. 6500, w BP jest przy 7300. Co dwa wałki to nie jeden :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez tomekrvf » 7 lip 2006, 13:54

Orin, tylko nasze padaki SOHC odcinają przy 6300
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bakajoko » 7 lip 2006, 14:14

A wiec tak mam na 1 biegu 6800 obrotów wciskam sprzegło wbijam 2 bieg puszczam sprzęgło i silnik spada z obrotów jakby go ktoś wyłaczył, w tym czasie jak wcisne sprzęgło ( załóżmy jest jeszcze 5000 obr. i spada w dół) obroty silnika spadają na sprzęgle ale silnik nie gasnie i nie reaguje na gaz. puszczam sprzegło i spada dalej z obrotów na biegu 2, gdy obroty spadną do około 2500 wciskam sprzęgło i naciskam gaz i silnik zaczyna pracować normalnie.
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2004, 16:14
Posty: 22
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC

Postprzez Orin » 7 lip 2006, 15:15

tomekrvf napisał(a):nasze padaki SOHC odcinają przy 6300


dziwne, jakoś nigdy mi się to nie przydarzyło <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 7 lip 2006, 18:24

Czy masz tak od początku?

Najlepiej będzie, jak się przejedziesz inną Mazdą 323 1,8i DOHC i porównasz wrażenia. Może we wszystkich jest identycznie, a sposób Twojego tłumaczenia jest nieprecyzyjny. Może też być tak, że faktycznie coś jest uszkodzone (błędy w kompie) a Ty dobrze i szczegółowo to przedstawiasz, ale nikt z Nas nie miał takiego zdarzenia i nie wie, z czym to porównać lub jaka może być tego przyczyna.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bakajoko » 8 lip 2006, 12:34

nie było tego wcześniej, najczęściej to sie dzieje gdy wciskam sprzęgło i zmieniam bieg przy bardzo wysokich obrotach, myslalem żeby jechać do ASO w Poznaniu tylko nie wiem ile wykartkują za zdiagnozowanie
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2004, 16:14
Posty: 22
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323