Hej,
Niedawno zakupiłem M3
Po zakupie ozonowałem samochód => włączony silnik, Skrzynia na P, ręczny zaciągnięty, klima na max przez 25min.
Po zabiegu silnik był gorący,
W dokumentacji nie znalazłem tam gdzie znajduję się kolektor.
Spotkaliście się z takim problemem?
Mazda3 BN od katalizatora
Strona 1 z 1
Jak dla mnie problemem jest jakość naprawy (lub jej brak)
1. Pod tylnym siedziskiem nie ma żadnej gąbki i to nic nie przeszkadza. Przecież pod spodem jest zbiornik paliwa a nie rura wydechowa. Nie nas prawa być tam gorąco.
2. Nie wiem o co Ci chodzi z kolektorem. Kolektory są 2, oba bezpośrednio na silniku. Dolotowy z przodu i wydechowy z tyłu silnika. Zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator, potem zwyczajna rura wydechowa.
Problemem może być brak sterowania wiatrakami, powinny w zasadzie non stop się kręcić gdy klima jest włączona. Jak się nie kręcą, to parownik jest zwyczajnie gorący. Silnik nie ma możliwości nagrzać wysięgnika – jest od niego za daleko.
1. Pod tylnym siedziskiem nie ma żadnej gąbki i to nic nie przeszkadza. Przecież pod spodem jest zbiornik paliwa a nie rura wydechowa. Nie nas prawa być tam gorąco.
2. Nie wiem o co Ci chodzi z kolektorem. Kolektory są 2, oba bezpośrednio na silniku. Dolotowy z przodu i wydechowy z tyłu silnika. Zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator, potem zwyczajna rura wydechowa.
Problemem może być brak sterowania wiatrakami, powinny w zasadzie non stop się kręcić gdy klima jest włączona. Jak się nie kręcą, to parownik jest zwyczajnie gorący. Silnik nie ma możliwości nagrzać wysięgnika – jest od niego za daleko.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Witam.
Opisane przez 0ptaq0 problemy muszą mieć miejsce kiedy samochód pracuje przez tak długi czas i jeszcze w warunkach temperatur teraz pracujących. Nawet w przypadku załączenia się wentylatora chłodzenia płynu chłodniczego dmucha on gorące powietrze w pod maskę i w przypadku kilku minut nie ma problemów z temperaturą. Natomiast w ciągu trwania takiej sytuacji przez 25 min. temperatura pod maską musi bardzo wzrosnąć. Gorące spaliny odprowadzone są pod samochodem poprzez katalizator. rurę wydechową i tłumik na zewnątrz i w trakcie normalnej jazdy układ ten jest chłodzony pędem powietrza. W trakcie postoju brak chłodzenia pędem powietrza powoduje bardzo duże nagrzanie całego układu, co może nawet doprowadzić do pożaru. Uważam, że miałeś szczęście unikając poważnej awarii.
Opisane przez 0ptaq0 problemy muszą mieć miejsce kiedy samochód pracuje przez tak długi czas i jeszcze w warunkach temperatur teraz pracujących. Nawet w przypadku załączenia się wentylatora chłodzenia płynu chłodniczego dmucha on gorące powietrze w pod maskę i w przypadku kilku minut nie ma problemów z temperaturą. Natomiast w ciągu trwania takiej sytuacji przez 25 min. temperatura pod maską musi bardzo wzrosnąć. Gorące spaliny odprowadzone są pod samochodem poprzez katalizator. rurę wydechową i tłumik na zewnątrz i w trakcie normalnej jazdy układ ten jest chłodzony pędem powietrza. W trakcie postoju brak chłodzenia pędem powietrza powoduje bardzo duże nagrzanie całego układu, co może nawet doprowadzić do pożaru. Uważam, że miałeś szczęście unikając poważnej awarii.
Przecież silnik pracuje bez żadnego obciążenia, rozumiem sytuacje gdy ktoś trzyma nogę na gazie i przez 25 min silnik kręci 3-4 tys rpm. Wtedy owszem, coś może wówczas pójść nie tak.
I teraz popatrz – każdy diesel i np. serwisowe wypalanie DPF. Trwa to nawet godzinę, auto nigdzie nie jedzie, paliwa dolewa żeby podnieść temperaturę w filtrze a nic się nie pali. To samo przegląd – przynajmniej tam gdzie ja jeżdżę auto stoi odpalone na placu przez paręnaście minut, bo aby sprawdzić emisję co2 katalizator musi osiągnąć optymalną temperaturę.
Zwyczajny korek na drodze – możesz stać i godzinę w upale i jest ok. Silnika nie wyłączasz, bo po 10 min jajka się gotują. Takich przykładów mogę wymyślić jeszcze kilka.
A teraz zatrzymaj wiatraki po 5 min działania klimy, zostaw klimę włączoną kolejne kilka min i sprawdź temperaturę parownika jak i chłodnicy. Ta druga owszem, będzie ciepła ale parownik będzie gorąca!
I teraz popatrz – każdy diesel i np. serwisowe wypalanie DPF. Trwa to nawet godzinę, auto nigdzie nie jedzie, paliwa dolewa żeby podnieść temperaturę w filtrze a nic się nie pali. To samo przegląd – przynajmniej tam gdzie ja jeżdżę auto stoi odpalone na placu przez paręnaście minut, bo aby sprawdzić emisję co2 katalizator musi osiągnąć optymalną temperaturę.
Zwyczajny korek na drodze – możesz stać i godzinę w upale i jest ok. Silnika nie wyłączasz, bo po 10 min jajka się gotują. Takich przykładów mogę wymyślić jeszcze kilka.
A teraz zatrzymaj wiatraki po 5 min działania klimy, zostaw klimę włączoną kolejne kilka min i sprawdź temperaturę parownika jak i chłodnicy. Ta druga owszem, będzie ciepła ale parownik będzie gorąca!
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Dzięki za odpowiedzi!
Byłem u mechanika, sprawdziliśmy na szybko, wentylatory działają, a grzanie się blachy pod tylnymi siedzeniami to może być efekt pracy katalizatora. Umówiłem się z nim na kompleksowe sprawdzenie autka dopiero na początek lipca bo takie mają terminy niestety.
Póki co będę jeździł i obserwował.
Byłem u mechanika, sprawdziliśmy na szybko, wentylatory działają, a grzanie się blachy pod tylnymi siedzeniami to może być efekt pracy katalizatora. Umówiłem się z nim na kompleksowe sprawdzenie autka dopiero na początek lipca bo takie mają terminy niestety.
Póki co będę jeździł i obserwował.
- Od: 10 cze 2018, 08:19
- Posty: 3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: artur_1, rafalcz i 1 gość