Mam na imię Kuba, jestem młodym kierowcą, prawo jazdy mam od około 2,5 roku, a Gwiazda tego tematu jest moim pierwszym samochodem, który posiadam już ponad pół roku.
Z podstawowych info: autko jest z 2002 roku, pod maską 2.0DiTD o mocy 101 koni, a przebieg za jakieś 2-3 miesiące osiągnie wartość 300tys. km.
Coś o wyposażeniu:
– ABS,
– wspomaganie kierownicy,
– elektryczne szyby, lusterka,
– ogrzewane lusterka i tylna szyba,
– klimatyzacja manualna (może w przyszłości zostanie przywrócona do życia
– centralny zamek,
– immobilizer.
Co już się zmieniło?
Co prawda nie za mojej kadencji, ale są poczynione pewne modyfikacje:
– modyfikacja zderzaków (Sportive),|
– trójramienna kierownica Nardi Torino
– wzmacniacz dźwięku firmy JBL
– delikatnie przyciemnione tylne szyby,
– starty już zółty lakier na tylnych zaciskach hamulcowych.
Z istotniejszych ostatnich napraw/serwisowania:
– wymiana alternatora z powodu zużytych szczotek,
– wymiana pasków klinowych,
– wymiana akumulatora,
– wymieniony komplet amortyzatorów,
– niedawno wymieniony olej wraz z filtrem (zalany Mobil Super 2000 10W40).
Co wymaga naprawy lub większej uwagi?
– Aktualnie honorowe miejsce zajmuje ruda, atakuje drzwi kierowcy oraz pasażera od spodu, oprócz tego powoli wchodzi na progi i cały spód auta. Póki co najwięcej jest jej na rurze wydechowej na całej długości.
– Przy 300 tys. km przebiegu należy wymienić rozrząd.
– Hamulec ręczny – łapie praktycznie tylko na jedno koło.
– Migająca pomarańczowa kontrolka świec żarowych. Po zdiagnozowaniu jest to błąd P0403, najwyraźniej coś związanego z zaworem EGR, może macie jakieś wskazówki od czego zacząć?
– Walczę ze ściąganiem samochodu na boki. Po puszczeniu kierownicy auto delikatnie ściąga w prawo (co ciekawe na zimowych oponach leciało znacznie silniej w lewo xd). Zbieżność kół jest świeżo sprawdzona, a ciśnienie w oponach często przeze mnie kontrolowane. Od mechaników usłyszałem, że mazdy już tak mają
Planowane zmiany:
– Czekam aż przyjdzie do mnie zakupiona gałka do zmiany biegów. Oryginalna jest już zużyta.
– Lakier karoserii wymaga trochę uwagi, mowa tu o masce oraz tylnym zderzaku, który miał przygodę z jakimś tchórzliwym studentem na parkingu.
– Przywrócenie do życia tylnej wycieraczki.
– Kiedyś będę musiał pobawić się z oświetleniem wewnątrz, aktualnie jest zielono. Padły żaróweczki podświetlające panel klimatyzacji i prędzej czy później będę musiał się tym zająć. Natomiast nie wiem jeszcze czy nie zmienię wtedy koloru podświetlenia wnętrza w całym autku.
– Być może kiedyś uda mi się tanio wyhaczyć jakieś aluminiowe nakładki na pedały, cieszyłaby mnie taka modyfikacja
– Pomalowanie zacisków hamulcowych prawdopodobnie na żółty kolor.
– Może by tak kiedyś trochę obniżyć moją Mazdziulkę?
– Słynny DIY short throw shifter z tego forum
Jak już wyżej pisałem, jest to mój pierwszy samochód, w związku z czym moje doświadczenie jest nadal bardzo nikłe
Widziałem bardzo podobny samochód i temat już na tym forum, mowa tu o Bejotce użytkownika Deenn, który to mnie zmotywował do założenia tego tematu
Temat oczywiście będzie aktualizowany, śmiało oceniajcie i komentujcie, ja na pewno wciąż dużo muszę się nauczyć.
No, a poniżej zdjęcia, czyli chyba to co każdego interesuje najbardziej