Witam
Czeka mnie pierwsza wymiana świec i w necie jest sporo różnych informacji o świecach jakie lepiej nadają się do LPG. Chodzi tu głównie o szczeline pomiędzy elektrodami. Dodatkowo bardziej polecane są świece irydowe. Co do marek to ilu ludzi tyle opinii odnośnie tego jaką marke zakładać. Jedni pisza NGK, inni, ze NGK teraz i kiedys to nie to samo. "Bosch w kosz" a inni chwalą.
Stąd pytanie do was jakie świece montujecie i jak często wymiana na LPG ?
Świece zapłonowe
Strona 1 z 1
Wiele osób montuje NGK i nikt nie narzekał na nie, ja też tylko takie zakładam. Na lpg najlepiej co 50 tys. km. zmieniać.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Troche mineło czasu od założenia tematu i odpowiedzi długo żadnej nie dostałem a termin wymiany zblizal sie nieubłaganie W międzyczasie zakupiłem oryginały Forda, 23zł za sztuke. W gre wchodziły też NGK oraz te bosche co podałeś. Bosche są irydowe. Niby zalecane do LPG bo iryd trwalszy.
Jednak uznałem, że przy takiej cenie oryginalnej świeczki, nie ma sensu wymyślać cudów tylko kupować oryginały i regularnie zmieniać zamiast liczyć, że iryd da rade jeszcze troche a w razie problemów zawsze zastanawiać się, że moze jednak świeczki już nie daja rady. Zdemontowane świeczki to były NGK TR6AP. Widać, że sporo już miały nalatane. Zdjęcia w moim wątku S80 w "pojazdach zastępczych".
Co do interwału wymiany to ile ludzi tyle opinii Jednak ważne też w jakich warunkach ta świeca pracuje bo jak ktoś butuje to jednak świeca ma trudniej niż podczas jazdy "na emeryta". W necie można przeczytać że dominują opinie wymiany co 30k km albo 50-60k km.
Jednak uznałem, że przy takiej cenie oryginalnej świeczki, nie ma sensu wymyślać cudów tylko kupować oryginały i regularnie zmieniać zamiast liczyć, że iryd da rade jeszcze troche a w razie problemów zawsze zastanawiać się, że moze jednak świeczki już nie daja rady. Zdemontowane świeczki to były NGK TR6AP. Widać, że sporo już miały nalatane. Zdjęcia w moim wątku S80 w "pojazdach zastępczych".
Co do interwału wymiany to ile ludzi tyle opinii Jednak ważne też w jakich warunkach ta świeca pracuje bo jak ktoś butuje to jednak świeca ma trudniej niż podczas jazdy "na emeryta". W necie można przeczytać że dominują opinie wymiany co 30k km albo 50-60k km.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Od paru lat montuje u siebie i swoich klientów w większości świece Denso, dobra jakość w stosunku do ceny i mają zamienniki do większości popularny aut...
Raczej tutaj główny wpływ ma stan silnika.
Bigbluee napisał(a):Jednak ważne też w jakich warunkach ta świeca pracuje bo jak ktoś butuje to jednak świeca ma trudniej niż podczas jazdy "na emeryta".
Raczej tutaj główny wpływ ma stan silnika.
- Od: 30 kwi 2017, 19:35
- Posty: 70
- Skąd: Czarna Białostocka
- Auto: Mada 626 GF USA 2.5v6
oluska napisał(a):albo montujemy ori albo denso
Trochę wiedzy ( podstawowe zasady) na temat jakie świece zapłonowe do gazu
https://lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/
- Od: 27 paź 2016, 15:36
- Posty: 25
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004
tetris napisał(a):oluska napisał(a):albo montujemy ori albo denso
Trochę wiedzy ( podstawowe zasady) na temat jakie świece zapłonowe do gazu
https://lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/
Masło maślane. Nic konkretnego, same ogólniki i jakas lipna klasyfikacja świec. Wynika raczej z widzimisie.
Druga liga Motorcraft ale NGK już pierwsza liga bo z Japonii. Ciekawe ciekawe...
Motorcraft to inaczej FoMoCo (Ford Motor Company). Wrzucane do Mazdy 2.0 jak i do Forda 2.0 i Volvo 2.0. Te świece są TYLKO z Japonii i wyglądają identycznie jak NGK. To sa te same świece co NGK po prostu i są tej samej bardzo dobrej jakości.
Ciekawostą jest to, że w przypadku NGK mogą się trafić świece z Francji bo tam NGK ma fabryke poza Japonią o czym nie ma nic w artykule że warto to sprawdzać przed montażem a zgłaszało już wiele osób na forach różnych marek, że świece NGK spoza Japonii sa gorszej jakości i pęka/odpada ceramika. Jest na nie wiele reklamacji.
Nie słyszałem o nikim kto wymienia świece co 20k km a kable co drugi przegląd.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości