Siemacie.
Silnik z Xedosa idzie na graty/stolik/złom. Zależy kto da więcej. 6 tłok dostał luzów, są tak ze dwa razy większe niż na reszcie. Zawór dolotowy wygięty. Pier*ole, nie robie.
Drugi silnik mam już nakombinowany. Też vałka, ale KaeL. Wejdzie do budy bez modów. No, może poza spasowaniem kanałów i kolektora do uszczelki, ale to nie mod, to poprawianie fabryki. Oczywiście przepływka i ECU też kael.
Rozebrałem zdobycznego ZMa, i nie wiem co o nim myśleć. Głowica uszkodzona, ściurane panewki wałka wydechowego, jakby kanał olejowy się zatkał. Panewki korb zużyte, panewki wału spoko. Luz osiowy w normie. To na czym mi najbardziej zależy czyli gładź cylindra jak fabryczna. Bez uszkodzeń, wżerów, rys, za to śliczna jodełka. Nie wiem kto, ani jak jeździł tym silnikiem i co z nim robił. Będzie grzebane, będzie hamowane

Wylane wkłady amortyzatorów za chwilę pójdą do wymiany, zamówiłem nowe. Nie ukrywam, że już mnie boli brak amortyzacji z przodu, nie rekompensuje tego ani zawias, ani skill

Jak tylko swapne Xeda, to robimy akcję:
"Let`s make Cetek great again"...
Po namyśle stwierdziłem, że podzielę się z Wami małymi badaniami i pomysłami. Popatrzyłem sobie na silniki hondy. D-seria 1.6, która robi od 105 do 135km ma zawory dolotowe 30mm. B-seria 1.6 która robi 160km, ma zawory dolotowe 33mm.
W ZL/ZM siedzą zawory te same co w B6 DOHC – dolot 31mm wydech 26mm. Dziwnym trafem mam pod ręką głowicę od BP, gdzie zawory są kolejno 33mm i 28mm. Jedyny problem to długość, te od B-serii (tym razem mazdowskiej) są dłuższe. Szybka konsultacja z zakładem który ogarnia głowice i... Da się skrócić, i na nowo wyciąć rowek pod zapinkę zaworu.
Teraz tego nie dotykam. Nie mam kasy, nie mam czasu. Zobaczę jak zabangla to co zrobię w najbliższym czasie. Przy okazji wezmę flexa i poszatkuję głowicę od ZMa, zobacze gdzie są kanały wodne i ile można tam dociąć.
Jeśli ktoś się kiedyś zastanawiał dlaczego F-seria robi takie smutne moce, to mam poszlakę. Może dlatego, że 2-litrowy silnik, ma takie zawory jak 1.6 ?
31,5mm dolot? Jak to ma zaciągnąć powietrze? Jaja se ktoś robi?
Pół milimetra mniejsze niż kael. KL ma 32mm. Kael ma 17% mniejsze cylindry. . Kael ma 6 garów. Do kaela bez problemu zmieszczą się zawory z BPka. A może i nawet od LFa. LF ma dolot 35mm. LF to dobry silnik, bądź jak LF.

Marcino, nie ma za co, nie musisz dziękować
