Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Witam. Czy słaby aku może być przyczyną nie czytania kodów. Zrobiłem dokładnie jak wskazano:
Przyrządy do testowania
Elementy potrzebne do czujnika
Diodal LED
Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)
Schemat testera:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spo-woduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przy-łożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.
Interpretacja odczytów
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
Kody silnika – manualna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
Dioda wycięciem do FEN a rezystor do +B no i mostek TEN z GND. Zastanawiam się czy rezystor musi być w odpowiednią stronę. W trakcie słyszałem tylko jakiś ciągły jakby cykający dźwięk za grodzi silnika jakby z wnętrza. Pomocy koledzy żona jechała i nagle madzia zaczęła słabnąć aż zgasła i do tej pory milczy.
Dopisano 20 mar 2018, 17:35:
Witam ponownie. Spróbowałem jeszcze raz. Tym razem dioda zaświeciła tylko raz ale długo. Potem już zero reakcji nic nie świeciło. Zlokalizowałem ten dźwięk.
Przyrządy do testowania
Elementy potrzebne do czujnika
Diodal LED
Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)
Schemat testera:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spo-woduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przy-łożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.
Interpretacja odczytów
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
Kody silnika – manualna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
Dioda wycięciem do FEN a rezystor do +B no i mostek TEN z GND. Zastanawiam się czy rezystor musi być w odpowiednią stronę. W trakcie słyszałem tylko jakiś ciągły jakby cykający dźwięk za grodzi silnika jakby z wnętrza. Pomocy koledzy żona jechała i nagle madzia zaczęła słabnąć aż zgasła i do tej pory milczy.
Dopisano 20 mar 2018, 17:35:
Witam ponownie. Spróbowałem jeszcze raz. Tym razem dioda zaświeciła tylko raz ale długo. Potem już zero reakcji nic nie świeciło. Zlokalizowałem ten dźwięk.
- Od: 26 maja 2017, 23:15
- Posty: 16
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.
Ten dźwięk chyba ma każdy użytkownik tego modelu – to pracuje zawór biegu jałowego.
Accu musiałoby być chyba naprawdę słabe aby nie dało się kodów odczytać ale nie zaszkodzi spróbować na innym bądź ten podładować.
Możesz spróbować wymusić jakiś błąd (np. odłączając przepływomierz) i sprawdzić czy się on faktycznie pojawi.
Accu musiałoby być chyba naprawdę słabe aby nie dało się kodów odczytać ale nie zaszkodzi spróbować na innym bądź ten podładować.
Możesz spróbować wymusić jakiś błąd (np. odłączając przepływomierz) i sprawdzić czy się on faktycznie pojawi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jakbyś przeczytał że zrozumieniem opis procedury to byś wiedział że jeden długi sygnał to rozpoczęcie wyświetlania kodów jeżeli po nim nie dzieje się nic wskazuję to na brak błędów, bo kody błędów są wymrógiwane w kółko wiwc jeżeli miałbyś błąd 10 to mrugałoby długim w kółkoMaDin napisał(a):Witam. Dziś kupiłem nowy aku. podłączyłem kontrolkę led i znowu, zaświeciła raz a długo od razu po przekręceniu kluczyka. Czy można to traktować jako kod nr 10
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989
"Jakbyś przeczytał że zrozumieniem opis procedury to byś wiedział że jeden długi sygnał to rozpoczęcie wyświetlania kodów jeżeli po nim nie dzieje się nic wskazuję to na brak błędów, bo kody błędów są wymrógiwane w kółko więc jeżeli miałbyś błąd 10 to mrugałoby długim w kółko"
Ok moje nie dopatrzenie. Mam rozumieć, że jak odłączyłem stary akumulator i po pewnym czasie podpiłem nowy to kody błędów z pracy silnika zostały zresetowane. I teraz aby je wygenerować muszę odpalić silnik, nota bene którego nie da się uruchomić.
"Jakbyś przeczytał że zrozumieniem opis procedury to byś wiedział że jeden długi sygnał to rozpoczęcie wyświetlania kodów jeżeli po nim nie dzieje się nic wskazuję to na brak błędów, bo kody błędów są wymrógiwane w kółko więc jeżeli miałbyś błąd 10 to mrugałoby długim w kółko"
Ok moje nie dopatrzenie. Mam rozumieć, że jak odłączyłem stary akumulator i po pewnym czasie podpiłem nowy to kody błędów z pracy silnika zostały zresetowane. I teraz aby je wygenerować muszę odpalić silnik, nota bene którego nie da się uruchomić.
- Od: 26 maja 2017, 23:15
- Posty: 16
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.
Jeśli występuje jakiś konkretny błąd to może on zostać zarejestrowany podczas próby uruchomienia.
Który masz rocznik auta?
Który masz rocznik auta?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mazda 1,5 16V 96r. 88KM, Z5. Silnik na nowym aku próbowałem już odpalać parę ładnych razy. Kod próbowałem odczyta po tych nieudanych próbach z myślą, że zacznie mrugać. I tak jak powyżej pisałem nic się nie dzieje. Myślałem że źle wykonałem "przyrząd" do odczytania kodów ale nie nawet kilka razy się upewniałem i nawet mierzyłem rezystor czy aby na pewno ma 1000 omów. Mierzyłem też napięci na FEN mam 0, na TEN i B+ powyżej 12. Nie znam się i nie wiem czy to dobrze.
??
Sprawdzałem też jedną ze świec po wymianie i nie widać oznak paliwa. Zdemontowałem też tylne siedzenie i odkręciłem pokrywę nad pompą paliwa żeby słyszeć czy cyka przy przekręcaniu kluczyka. Wynik pompę słychać przy przekręcaniu kluczyka. Zastanawiam się czy nie zdjąć wężyka doprowadzającego paliwo do listwy i zobaczyć czy paliwo dochodzi.
Sprawdzałem też jedną ze świec po wymianie i nie widać oznak paliwa. Zdemontowałem też tylne siedzenie i odkręciłem pokrywę nad pompą paliwa żeby słyszeć czy cyka przy przekręcaniu kluczyka. Wynik pompę słychać przy przekręcaniu kluczyka. Zastanawiam się czy nie zdjąć wężyka doprowadzającego paliwo do listwy i zobaczyć czy paliwo dochodzi.
- Od: 26 maja 2017, 23:15
- Posty: 16
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.
Może faktycznie nie ma zadnych błędów.
Część rzeczy jest poza kontrolą kompa tak jak chociażby ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej.
PS. Weź kogoś do pomocy i spróbuj odpalić za pomocą „plaka”.
Część rzeczy jest poza kontrolą kompa tak jak chociażby ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej.
PS. Weź kogoś do pomocy i spróbuj odpalić za pomocą „plaka”.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
Robiłem odczyt błędów mojej Madzi tylko nie wiem czy je dobrze interpretuje. W jakich samochodach są kody dwu- lub cztero- cyfrowe. Po przekręceniu kluczka mignęło raz krótko, a później raz długo i kody 11,12,13. Mam to czytać jako każdy z osobna czy jako 0123?
Robiłem odczyt błędów mojej Madzi tylko nie wiem czy je dobrze interpretuje. W jakich samochodach są kody dwu- lub cztero- cyfrowe. Po przekręceniu kluczka mignęło raz krótko, a później raz długo i kody 11,12,13. Mam to czytać jako każdy z osobna czy jako 0123?
- Od: 28 mar 2016, 20:45
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323F 1998–2003 (BJ)
1.5 88KM
U ciebie to masz kody czterocyfrowe – kody dwucyfrowe występowały przed liftem w okolicach 1996r.
W twoim aucie możesz próbować diagnostyki via ELM327 – poczytaj o tym bo jest to znacznie wygodniejsze od kodów migowych.
W twoim aucie możesz próbować diagnostyki via ELM327 – poczytaj o tym bo jest to znacznie wygodniejsze od kodów migowych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie czytasz że zrozumieniem w BJ masz 4 cyfrowe kody błędów ale możesz mieć mazdowskie złącze DLC kupujesz przejściówkę z DLC na OBDII i ELM327 który współpracuje z ForScan'em i masz gotową odpowiedź co dręczy twój samochód bez diody i zastanawiania się czy dobrze zrozumiałeśrafal0820 napisał(a):No właśnie u mnie jest przed lift.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
A macie któryś sprawdzony czy może być najtańszy taki do 30zł. Myślałem nad tym:
http://allegro.pl/polski-elm327-v3-wifi ... 11777.html
ale czy jest sens kupować za tyle?

ale czy jest sens kupować za tyle?
- Od: 28 mar 2016, 20:45
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323F 1998–2003 (BJ)
1.5 88KM
Temat walkowany milion razy, jeżeli lubisz ryzyko możesz kupić chiński oto najlepiej bezpośrednio z Chin nie dając zarobić Januszowi biznesu ale czy będzie działać dowiesz się jak przyjdzie. Ten który wkleiłeś jest polskiej produkcji ja osobiście polecam z firmy Viaken bo mają też wsparcie techniczne i trochę się dziwię bo współpracują z klubami motoryzacyjnymi i forami a na naszym forum mimo dużej popularności samodiagnostyki jest pierdyliard wątków który ELM wybrać gdzie na stronie ForScana był wątek w którym opisane były problemy z badziewnymi kluczami diagnostycznymi od majfrendów
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):Zaatakuj z elma bo po 96 roku masz 4 cyfrowe kody błędów a koszt elma to 15 zeta a program jest darmowy
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Czyli ELM zdiagnozuje też moduł ABS?
Tak jak wcześniej pisałem, przez mostek GND i TBS nie wymruguje nic. Żadnej reakcji. Kontrolka ABS świeci się cały czas światłem ciągłym. Co może być przyczyną?
Dodam, że wcześniej udało mi się wejść w tryb diagnostyczny i kontrolka wyświetliła uszkodzenie jednego czujnika. Wymieniłem go na czujnik z Mazdy BJ, skasowałem błąd, chwilę było dobrze i znowu zaczęła się świecić, ale już nie reaguje na zworę w kostce diagnostycznej. W czym może być problem?
- Od: 27 cze 2017, 10:17
- Posty: 7
ABS'u nie zdiagnozujesz za pomocą ELM'a
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Proponowałbym sprawdzić bo kumplowi w 626 z 2000r w dieslu diagnozowalem który czujnik ma padnięty i normalnie się komunikowało że sterownikiem bo właściwie wskazało ktory czujnik ABS był padnięty
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Schemat w dłoń i działaj na pewno poszczególne elementy są sterowane osobno a sterownik na pewno jest w środku na zewnątrz masz tylko przyłącze elektryczne
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości