Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy
MAKSIMUS1966 napisał(a): MAM PROBLEM
Witamy kolegę.
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem połączyłem z istniejącym wątkiem.
Do poprawy 2 rzeczy:
1. nie piszemy wielkimi literami ( proszę to zmienić )
2. proszę zmienić w profilu "auto" – to nie jest miejsce na opisywanie problemu...
Witam. Jakiś czas temu podczas czytania forum znalazłem wątek o szarpaniu przy zmianie z 3 na 4 bieg w automacie.Ktoś z forumowiczów miał taki objaw, naprawił sam i oferował pomoc w naprawie.
Może ktoś kojarzy, bo chyba mam ten sam problem i potrzebuje pomocy w naprawie
Może ktoś kojarzy, bo chyba mam ten sam problem i potrzebuje pomocy w naprawie
- Od: 3 kwi 2017, 12:42
- Posty: 30
- Auto: mazda6, 2.0 2006r. kombi
Witam
Sprawa dotyczy automatycznej skrzyni biegów 4 biegowej (wrzucanie biegów: przód –tył) rocznik Mazdy 2004 Benzyna, wersja Europejska.
Od kilku dni zauważyłem że co raz ciężej włączam biegi. Wrażenie jakby coś nie było nasmarowane lub było zastane. Skrzynia poza tym działa płynnie i nie szarpie. Tylko to wrzucanie biegu (dowolnego) strasznie tworzy opór.
Ma ktoś wiedzę lub pomysł co to może być?
Pozdrawiam
Sprawa dotyczy automatycznej skrzyni biegów 4 biegowej (wrzucanie biegów: przód –tył) rocznik Mazdy 2004 Benzyna, wersja Europejska.
Od kilku dni zauważyłem że co raz ciężej włączam biegi. Wrażenie jakby coś nie było nasmarowane lub było zastane. Skrzynia poza tym działa płynnie i nie szarpie. Tylko to wrzucanie biegu (dowolnego) strasznie tworzy opór.
Ma ktoś wiedzę lub pomysł co to może być?
Pozdrawiam
Czy na pewno jest wszystko idealnie z pracą skrzyni, a redukcja z 2 na 1 wchodzi bez problemu? .. niestety w bieg 1 i wsteczny są w jednym koszyku, dostęp do tego jest od strony silnika więc demontaż skrzyni , Zrób tak
1. Upewnij się że wszystko napewno działa normalnie
2. Samochód stoi nieruchomo , włączasz Drive ale NIE TRZYMAJĄC HAMULCA , czy wtedy też jest problem czy normalnie ruszy,
Daj znać
1. Upewnij się że wszystko napewno działa normalnie
2. Samochód stoi nieruchomo , włączasz Drive ale NIE TRZYMAJĄC HAMULCA , czy wtedy też jest problem czy normalnie ruszy,
Daj znać
Nie wiem czy jasno się wyraziłem. Chodzi o wrzucanie biegu drążkiem. Czyli podczas postoju. Nie chodzi o przerzucanie biegów automatycznie podczas jazdy. Opis "wrzucanie biegów- przód tył" opisywał obrazowo poruszanie sie drążka w tej skrzyni
Nie jest to drązek których ma scieżkę "łamaną"
Wiec nie o zmanę biegów przód – tył chodziło a o wygląd drążka 
Ale punkt 2 dziś sprawdzę. Dzięki
P.S.
Gdzieś przeczytałem że może być zapowietrzony siłownik sprzegła skrzyni biegów. Dobry trop?
Ale punkt 2 dziś sprawdzę. Dzięki
P.S.
Gdzieś przeczytałem że może być zapowietrzony siłownik sprzegła skrzyni biegów. Dobry trop?
no to się nie dogadaliśmy, to pozostaje linka od drążka zmiany lub sam drążek, ciegno w skrzynki napewno się nie zatrze, , zdejmij zabezpieczenie z linki na skrzyni i wtedy zobacz, w samej skrzyni to ręką się bez problemu przełacza, obstawiam linkę , zdejmij i bedziesz wszystko wiedział
Ruszanie z biegu bez hamulca poszło bez problemów.
Linkę sprawdzę ale mam wrażenie że jak samochód jest zimny to ruszanie drążkiem jest łatwiejsze. Nie wiem moze to tylko złudzenie. Poobserwuje jeszcze.
Dzieki
Linkę sprawdzę ale mam wrażenie że jak samochód jest zimny to ruszanie drążkiem jest łatwiejsze. Nie wiem moze to tylko złudzenie. Poobserwuje jeszcze.
Dzieki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6