Witam wszystkich
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zmęczonej życiem Madzi MX3 w styczniu 2018r.
Zawsze marzyłem o tym modelu, myślę że sprawiłem sobie jednak nie małe wyzwanie akurat tym konkretnym egzemplarzem ale co tam
Krótka historia kupna
Będąc na małej wycieczce pod granicą Niemiec, miejscowość Bolesławiec, wypatrzyłem owy samochód na allegro. 1993 rok (mój rocznik ), silnik K8 1,8 V6, bogate wyposażenie z klimatyzacją, około 270kkm przebiegu...
Straciłem głowę, kupiłem w nocy, zimą, oglądałem tylko spód latarką i ogólny stan blachy jak dojrzałem porysowany z każdej strony lakier.
Faktycznie samochód okazał się w fajnym stanie blacharskim, śladowe ilości rudej i zabezpieczony antykorozyjnie spód w Niemczech na co są faktury, więc trochę się ucieszyłem i zapadła decyzja o odbudowie.
AUTO DO REMONTU
Zdjęcia z ogłoszenia kilka dni przed kupnem
Teraz wykonane już przeze mnie różne rzeczy przy samochodzie.
Modyfikacje, naprawy i inne:
(Zdjęcia do opisów staram się dodawać na bieżąco na dole tematu)
1) Wymieniona stacyjka wraz z zamkami – dodatkowo zmieniona kolejność wkładek drzwi, teraz mało zużyta od pasażera jest na klamce kierowcy oraz blaszki zamka odmalowane na czarny mat.
2) Nowy komplet felg JR3 17x7 i oponek Federal 215x40 – dodatkowo kute alu nakrętki + nakrętki na krótkie wentyle D1Spec
3) Modyfikacja podświetlenia tylnej rejestracji – sam dorobiłem płytkę plastikową ABS + wykorzystałem lampki i wiązki z Hondy Civic VI wraz z kostkami które połączyłem z OEM wiązką Mazdy zakładając nowe piny
4) Naprawa wiązki od prawego przedniego kierunkowzkazu – przy okazji zmieniłem obie wiązki wykorzystując kabel od halogenów na podświetlenie ala USDM kierunków przednich, teraz są żarówki dwuwłóknowe pomarańczowe
5) Demontaż przednich halogenów – w celu zmienienia układu wiązki z punktu 4 i dla dolotu zimnego powietrza do silnika (w planach) + redukcja masy
6) Odelżenie zderzaka tylnego – demontaż belki z i tak urwanymi gwintami przez poprzedniego właściciela, dodatkowo małe wyrównianie kształtu zderzaka od wewnątrz
7) Demontaż tylnych siedzeń i plastików – kanapy, siedzenia, pasy, wygłuszenia + plastiki za linią siedzeń zdemontowane, dodatkowa redukcja masy i umożliwiłem sobie montaż rozpórki (w planach), zostawiłem tylko tylny materiał – "podłogę"
8) Nowe wycieraczki Valeo przód + żarówki Philips H4 i 4x2 W5W White vision – przednie lampy, postojówki, tylne lampki i wewnętrzna lampka otrzymały nowe świeczki
9) Montaż tylnych chlapaczy z kanadyjki – ładne uzupełnienie seryjnego europejskiego pakietu V6
10) Demontaż tylnej wycieraczki – usunięcie mechanizmu, wiązka odpięta przy najbliższej kostce pod osłoną, na razie zaślepione plastikowymi zaślepkami, całkowite usunięcie dziur przy malowaniu (w planach)
11) Demontaż manualnej anteny radiowej – niestety była złamana, na razie zaślepka została zalana plastikiem od środka przeze mnie, całkowite zaślepienie dziury przy malowaniu (w planach)
12) Usunięty moduł blokady zapłonu Conlog – magiczny "pendrive" po prostu był złamany, usunąłem całą instalację, wyglądało na fabryczny montaż
13) Modyfikacja tylnej wiązki elektrycznej + peszel – zmieniłem miejsce uziemienia, całkowicie zlikwidowałem wszystkie kostki (oprócz tej do podłączenia przy kielichu), dodany peszel, ogólnie dla walorów estetycznych + lekkie odświeżenie
14) Modyfikacja CAR-AUDIO – nowe radio Pioneer MVH-580BT + dwa głośniki na przód Hertz DCX 170.3, zmienione wtyki w drzwiach i lekko skrócone stare końcówki dla odświeżenia, sama przejściówka pod Radio przerobiona na dwa głośniki itp, mikrofon dodany na desce, wyczyszczone drzwi od wewnątrz i wywalone wszystkie możliwie trzeszczące rzeczy
15) Podświetlenie wnętrza – kolorystyka w większości zielona ze wstawkami niebieskimi, jak dotąd naprawione wszystko pod oryginał, W TRAKCIE
16) Modyfikacja plastików wnętrza – zmodyfikowane kratki nawiewów, przesunięte radio i dorobiona płytka pod zegary 60mm, zapalniczka zastąpiona wkładem do ładowania 5V USB, zaślepiony schowek pod kierownicą, zmieniony zamysł mieszka lewarka biegów i ręcznego, wyrzucenie wnętrza schowka pasażera i innych W TRAKCIE
FOTO DO NR 1)
FOTO DO NR 2)
FOTO DO NR 3)
FOTO DO NR 4)
FOTO DO NR 6)
FOTO DO NR 8)
FOTO DO NR 10)
FOTO DO NR 11)
FOTO DO NR 12)
FOTO DO NR 13)
FOTO DO NR 14)
Mazda MX-3 EC K8 '93 by arex
Strona 1 z 1
Niestety ale te nakretki D1, ktore kupiles to podróbki. Powodzenia w doprowadzaniu auta do perfekcji
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
O kurcze, a po czym rozpoznałeś że nakrętki podróbki?
Znaczy wiesz miałem je we wcześniejszym aucie bardzo krótko, kupiłem na mtuning.pl jako oryginał i na takie też mam fakturę. Dlatego pytam bo zareklamuje temat od razu i pogadam z chłopakami
Znaczy wiesz miałem je we wcześniejszym aucie bardzo krótko, kupiłem na mtuning.pl jako oryginał i na takie też mam fakturę. Dlatego pytam bo zareklamuje temat od razu i pogadam z chłopakami
po wyglądzie, a ile zapłaciłeś? 95zł?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Dokładnie 280zł, w pozycji zamówienia nawet mam wpisane Oryginalne...
Zdążyłem w międzyczasie poczytać o rozpoznawaniu podróbek od nie podróbek chodzi o odległość napisu Spec od D1 tak?
Zdążyłem w międzyczasie poczytać o rozpoznawaniu podróbek od nie podróbek chodzi o odległość napisu Spec od D1 tak?
Fajna MX-3 !
Teraz przydałoby się zrobić w dół, no i władować jakiś lepsiejszy silnik pod maskę bo k8 do najmocniejszych nie należy.
Mam takie przeczucie że szykuje się niezły projekcik, ciekawe czy będę mieć rację
Teraz przydałoby się zrobić w dół, no i władować jakiś lepsiejszy silnik pod maskę bo k8 do najmocniejszych nie należy.
Mam takie przeczucie że szykuje się niezły projekcik, ciekawe czy będę mieć rację
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
czarek1991 napisał(a):Niestety ale te nakretki D1, ktore kupiles to podróbki. Powodzenia w doprowadzaniu auta do perfekcji
Nie zdążyłem podziękować! Mam nadzieję że coś ciekawego uda się zrobić.
Kolegą z mtuning napisałem już wszystko w sprawie nakrętek , dzięki za podpowiedź
Tak, glownie o wygląd loga chodzi Po pudełku, w ktorym przyszly tez mozna sporo powiedziec Nie ma sprawy, zapłaciłeś jak za oryginały więc szkoda by było jakbyś jeździł na podróbkach.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Po małej przerwie troszkę zmian, a że pogoda nie dopisuje to mała aktualizacja
Co do wcześniejszych pytań :
Zostanie ten sam kolorek , nie będę go zmieniał, podoba mi się
Marcinie, na pewno będzie KL, ale co dokładnie to się zobaczy
A zawieszenie nowe D2 leży w pudełku
W między czasie lekko przerobiłem tylną wiązkę lamp, foto wyżej, po prostu z racji faktu, że nie będzie tam żadnych plastików, troszkę pomyślałem o estetyce.
Skończyłem car-audio, dosyć skromne, ale gra przyzwoicie, więcej nie trzeba.
Inne pierdoły jak plastiki i inne podobne jeszcze w trakcie, ale posuwam się do przodu
Co do wcześniejszych pytań :
Malowanie będzie na ten sam kolor, czy coś nowego?
Zostanie ten sam kolorek , nie będę go zmieniał, podoba mi się
Teraz przydałoby się zrobić w dół, no i władować jakiś lepsiejszy silnik pod maskę
Marcinie, na pewno będzie KL, ale co dokładnie to się zobaczy
A zawieszenie nowe D2 leży w pudełku
W między czasie lekko przerobiłem tylną wiązkę lamp, foto wyżej, po prostu z racji faktu, że nie będzie tam żadnych plastików, troszkę pomyślałem o estetyce.
Skończyłem car-audio, dosyć skromne, ale gra przyzwoicie, więcej nie trzeba.
Inne pierdoły jak plastiki i inne podobne jeszcze w trakcie, ale posuwam się do przodu
Z wymienionych wyżej wszystko czeka na swoją kolej u kolegi w warsztacie z którym zrobimy wszystko właśnie na raz.
Masz rację, autko i tak na razie sobie stoi, wyjeżdżam tylko czasami na małą przejażdżkę
Jakie wygłuszenia, nie nie, lekko chce ją odelzyc
Ja robię co mogę, potrafię, po prostu nie mam niestety zbytnio gdzie i kiedy zająć się sam resztą.
Masz rację, autko i tak na razie sobie stoi, wyjeżdżam tylko czasami na małą przejażdżkę
Jakie wygłuszenia, nie nie, lekko chce ją odelzyc
Ja robię co mogę, potrafię, po prostu nie mam niestety zbytnio gdzie i kiedy zająć się sam resztą.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości